Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DeBaas

Mijn eerste kweekje (3x Arjan's Ultra Haze #2)

Recommended Posts

als ik jou was zou ik de vsa ff van de grond op een verhoging zetten.

Stel je voor je morst water ofz .

Kan je wel ff flink schrikken

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 8 GROEI

 

Yoyo, vandaag alweer een drukke dag gehad met mijn plantjes. Heb de lamp een klein beetje lager gehangen (50-60cm) want het werd wat kouder op men zolder, en men ventilator voor de zoveelste keer beter gezet ;) Kheb ook wat geknoeid met aluminiumfolie: Heb een systeempje proberen maken om het licht er wwat meer op te houden want ze strekken wel heel veel, de kleinste valt bijna om!

Men plantjes geef ik idd water met een soort sproeier, wat een mooie verneveling geeft. Ik hou de grond altijd een beetje vocthig :tu

 

De vsa gaat morgen op een verhoogje, bedankt voor het opvolgen en de info B)

 

"De middelmaat"

gallery_29969_11838_1482214.jpg

 

"De grootste"

gallery_29969_11838_835437.jpg

 

"Het kleintje"

gallery_29969_11838_694195.jpg

 

Mijn kappen van aluminiumfolie :wub:

gallery_29969_11838_547257.jpg

 

 

Nog even een vraagje: Ik zou mijn planten graag rond de 2 meter hebben inclusief pot (mag iets meer zijn maar niet teveel), hoe lang groei ik dan best voor en wanneer moet ik ze dan gaan toppen?

 

 

Greetz

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 a 3 weken! maar waarom 2 meter :huh: behoorlijke lengte man hehe

 

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 10 GROEI

 

Is het niet hoe groter hoe meer opbrengst? En ik heb veel ruimte dus ik wil die optimaal benutten ;)

Is het verstandig om men tweede lamp al aan te zetten? Het is veel afgekoeld de laatste dagen en men plantjes groeien allemaal zowat schuin naar de lamp zoals je kan zien op de foto:

 

gallery_29969_11838_2848700.jpg

 

gallery_29969_11838_628599.jpg

 

gallery_29969_11838_2939626.jpg

 

gallery_29969_11838_1646871.jpg

 

Zou ik de tweede lamp kunnen aanzetten? Dan kunnen ze op een rijtje staan en zullen ze minder scheef groeien en zal de temperatuur wat stijgen?

Ook vindt ik dat de blaadjes erg hangen, ze staan er niet bepaald vrolijk bij naar mijn mening.

En moet ik ze ooit groeivoeding geven?

 

Ben ik goed bezig of doe ik nu echt iets verkeerd?

 

 

Greetz

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou er gaat wel iets niet helemaal goed zeg maar :huh:

 

ik zou de lamp er zou dicht mogelijk op willen hebben op dit moment om de groei wat te vertragen en zodat de stammetjes wat dikker kunnen worden. Heb zelf eigenlijk nooit ondersteuningen gebruikt omdat de stam bij mij wel goed aandikte alleen als de toppen te zwaar werden was het noodzakelijk . constant al ondersteunen belemmert de stam ontwikkeling.

 

ik zie wel wat vlekjes maar kan de kleur hiervan gewoon niet zien.

 

zorg dat het niet warmer word dan 28 graden. Is het op dit moment niet TE warm in je hok en ze hangen wel dan krijgen ze te weinig water. Als het wel te warm is gaan de bladeren naar beneden bollen om oppervlakte te vergroten om meer te verdampen.

 

een goede foto zou wel helpen. probeer je instellingen van je camera wat te veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 2de lamp nu ook aangezet zodat ze op een rijtje staan en hopelijk niet meer zullen scheefgroeien. mijn zolder was ook aan de koude kant dus dit zal hopelijk wat warmer worden ;) Ik denk dat ze gewoon last hadden van de warmte van eergisteren, nu is het hier al veel afgekoeld en is men zolder ook veel koeler :wub:

Hopelijk gaan ze nu beter!

Kheb ook een probleem, men ventilator werkt niet meer... :huh: binnekort een nieuwe gaan kopen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo,

 

wat is was de min max temp met 1 lamp? & het verschil met 2 lamp?

ik neem aan dat het er niet vriest op zolder :huh: ? dus zoveel kan het niet schelen!

wat gebruik je als inblaas ? verse lucht?

 

alu card niet mee eens man 2 lampen er zo dicht mogelijk op een temp van 40+ kan nooit goed gaan

 

pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dicht hangen ze niet hoor :huh: Ik denk 40-50 cm boven men plantjes ;) Als inblaas komt er idd verse lucht van buiten naar binnen. De temp is echt geen 40 hoor, ze is rond de 28 graden met de 2 lampen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 11 GROEI

 

Yoyo, vandaag al veel verbetering! De stammetjes zijn al wat dikker geworden en de blaadjes beginnen er gezonder uit te zien ;) Wsl had ik ze te weinig water gegeven, nu geef ik ze elke morgen 100ml water.

 

Ook 2 van de 3 plantjes beginnen al aardig te ruiken! Bij deze plantjes is ook de stam vanaf de eerste node lichtjes paars aan het worden en ontstaan er gelijk kleine blaadjes tussen de hoofdstam en de stammetjes van de blaadjes op de eerste node.

Is dit allemaal normaal dan? :huh:

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is goed behalve paarse stam.

 

temperatuur stress of ph probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pH probleem zou wel kunnen, heb namelijk niets om te meten of af te zuren, gebruik gewoon kraantjeswater. Zal dit veel problemen geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey de baas

 

gewoon kraantjes water lijkt me niet mis

hangt natuurlijk wel af vanwaar je woont , wat daar de ph waarden zijn .

maar je potgrond , lijkt mij op gewone bemeste potgrond?

 

dit is niet zo bevorderend voor kiemplantjes .

las ook even vluchtig dat je uit belgie komt?

Bij Brico hebben ze zaai en stekgrond met perliet/turf :huh:

 

michien een puntje voor de volgende ronde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ja ik heb gewone potgrond :huh: Maar aan de temperatuur kan het moeilijk liggen denk ik, die gaat nooit boven de 30 en mijn timer staat perfect op 18/6 en alles is lichtdicht dus het zou me verwonderen moest het aan stress liggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse stelen komen door grote temperatuurs wisselingen

dag/nacht heb ik ook weleens last van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou wel zeker kunnen kloppen ;) Heb nu ook men ventilator harder gezet zodat het wat koeler is, en het verschil in temperatuur tussen dag en nacht kleiner wordt :wub: bedankt voor de info :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 15 GROEI

 

Hallo hallo, het is even geleden dat ik nog wat gepost heb maar alles ging heel goed. Alleen is 1 plantje erg verschillend geworden. Het ruikt nog niet en de bladeren zijn veel dunner, hetzelfde met de stam.

 

Foto's:

 

Het mutantje :verrygood

gallery_29969_11838_255840.jpg

gallery_29969_11838_3310496.jpg

 

Dit is de grootste, dikste en stinkt het hardste

gallery_29969_11838_1769746.jpg

gallery_29969_11838_2644729.jpg

 

Dit is diegene die wat anders is, ze ruikt nog niet, had geen paarse stam en heeft een andere vorm van bladeren imo.

gallery_29969_11838_1001121.jpg

gallery_29969_11838_3905290.jpg

 

Zo staan ze erbij:

gallery_29969_11838_988472.jpg

(Sorry, vergeten draaien :lol: )

 

Nu zijn ze inmiddels al een dikke 2 weken oud, ik zat eraan te denken om ze wat langer te laten voorgroeien en een net in men kamer spannen op ongeveer 1.5meter hoogte en daar de plant inweven zogezegd, zodat ze veel langer kan groeien. Lijkt dit jullie een goed idee? Hoe lang voorgroeien raden jullie aan? En wanneer zou ik best gaan toppen (als dit al een goed idee is)?

 

 

Greetz

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kunnen dat die plant die er anders uitziet een mannetje is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ziet pas of het m/v is na een paar dagen op 12/12...als de eerste tekeken van bloei komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht het gewoon omdat ze er een beetje anders uitziet en nog niet naar wiet ruikt in vgl met de andere 2 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het nu al naar wiet vindt ruiken...maak dan je borst maar nat als ze 7-8 weken in bloei staan :verrygood

 

komt goed..

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAG 2 BLOEI

 

Hallo iedereen! Ben even lang weggeweest omdat ik het druk had met examens etc en omdat alles goed ging natuurlijk :) Heb de plantjes gisteren na 4 weken groei in bloei gezet, ga ze vanaf overmorgen ook bloeivoeding beginnen geven. Ze zien er redelijk goed uit naar mijn mening, alleen een beetje droog op een of andere manier. De randjes van de blaadjes zijn gekruld en ze voelen nogal droog aan. Heb ze daarom gisteren elk 2 liter water gegeven. Ik dacht dat dit misschien aan de ventilator ligt? Hij staat er erg dicht bij en is ook redelijk koud, zou dit het probleem kunnen zijn?

 

Plant 1:

gallery_29969_11838_117711.jpg

 

Het "mutantje": Is nu ook even groot als de eerste geworden

gallery_29969_11838_1116028.jpg

 

Het dwergje: Deze is echt heel veel kleiner dan de andere 2, maar heeft wel evenveel blaadjes, nodes,... Hoe zou dit komen?

gallery_29969_11838_2043866.jpg

 

Blad van plant 1:

gallery_29969_11838_199088.jpg

 

Blad van de dwerg: Deze zijn het meeste gekruld

gallery_29969_11838_2195677.jpg

 

Ideetje van hoe alles erbij staat:

gallery_29969_11838_2085902.jpg

 

Ook zitten er heeeeel veel kleine vliegjes op mijn plant sinds gisteren, maar vooral op de aarde. Ik weet niet of dit kwaad kan maar is er een manier om er vanaf te geraken?

Zou het kunnen dat er een mannetje of een herma bij zit? Dit zou volgens Greenhouse 100% vrouwtjes moeten zijn, maar valt dit te betrouwen? En hoe/wanneer kan ik het merken?

 

Verder nog tips of nuttige info?

 

 

Greetz

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow,

 

Hoeveel graden Celcius is het in jouw "hok"?

en wat doe je precies met de lucht toe/af -voer?

die bladranden staan omhoog omdat het te warm is in je hok denk ik..

misschien ook nog eens een slechte waterhuishouding in het wortelstelsel.

 

die vliegjes helpen negatief mee aan je wortelstelsel.

dat zijn namelijk varenrouwvliegjes.. of waren het nou muggen :lol: weet ik veel

iig die leggen eitjes in je grond, deze eitjes worden larfjes die van je wortels leven!

 

m.a.w. je hebt een probleem dat opgelost moet worden :)

www.ecogrow.nl daar kan je nematoden bestellen of bodemroofmijt

die roofmijt is iets van 60 euro maar werkt wel super goed!! (ik spreek uit mijn kleine beetje ervaring)

 

SUCCES!!!!!!

ben eigenlijk wel benieuwd naar je soortje of het wat is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan het begin van je topic dacht ik even dat je een kastje ging maken

heb ik dan mischien verkeert gedacht :lol:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous

 

Het is er altijd rond de 24 graden, dus zeker niet te warm denk ik. Ga binnekort es naar de tuinwinkel om iets tegen de beestjes te doen :lol:

het soortje is trouwens Arjan's Ultra Haze #2, zoals je in de titel kan lezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...