Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Randax

Temperatuur ontkiemen spongepot`s

Recommended Posts

Mijn spongepots staan vlakbij mijn voorgroei ruimte de temperatuur in de ruimte van de spongepots is constant tussen de 25 a 26 graden.

Nu is de geadviseerde temp voor het ontkiemen met spongepots 23 graden.

 

Mijn vraag is wat kan het nadeel zijn als de temperatuur 1 a 2 graden hoger ligt dan geadviseerd?

 

B.v.D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt Stikkie, het is de 1ste keer dat ik spongepot gebruik :D maar ik wilde het even weten Thank`s :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kans op mannen is groter , noem dat maar geen probleem

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwaar overdreven op 1 of 2 graden... :)

ik heb echt honderden zaden ontkiemt gewoon onder de hps en hpi lampen met zelfs een graad of 25 en nooit problemen gehad en altijd gunstige vrouw man ratio gehad...

dus of je hebt je info van een papiertje zonder eigen ervaring omtrent het ontkiemen met 1 of 2 graden meer, of je doet zelfs iets fout dat dat bij jou wel het geval is/was :D

 

en ook mij is het wel bekend dat warmte/hitte de kans op mannen vergroot net als rood/hps licht...

alleen is dat met 1 of 2 graden echt niet terug te merken..

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

By the way het zijn Feminised Shackzilla`s ach ja niet getreurd bestelen we toch wat nieuwe en dan gewoon weer oldskool ontkiemen.

 

Maar ik heb er wel vertrouwen in, moet teveel aanpassingen doen voor 1 a 2 graden.

 

maar mocht het zo zijn dat het fout loopt, dan laat ik het wel op dit forum weten :D

 

Have fun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb even een vraag over die spongepots.

Ik heb in sannie's shop 20 stuks spongepots besteld, maar ik ga maar 10 planten neerzetten.

Kan ik de overige spongepots dan bewaren? En moet dit dan op een speciale plek zoals in de koelkast ofzo?

Alvast bedankt,

 

Yo..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Ik heb even een vraag over die spongepots.

Ik heb in sannie's shop 20 stuks spongepots besteld, maar ik ga maar 10 planten neerzetten.

Kan ik de overige spongepots dan bewaren? En moet dit dan op een speciale plek zoals in de koelkast ofzo?

Alvast bedankt,

 

Yo..

 

Knip degen eraf welke je nodig hebt en doe de ander in een plastick zakje in de koelkast en ze kunnen nog tijden mee.

 

23-26 graden is een mooie temp om je zaden onder te kiemen, belangrijk is ook dat de temp stabiel is.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6647_11821_843590.jpg

 

Nou mensen de temperatuur constant 25 a 26 graden 4 dagen verder alle Shackzilla`s komen boven, rechts boven heeft wat moeite ik denk iets te diep gelegen.

 

de 2 linker zijn de Lady Cane Freebees die waren al op de 2de dag boven.

 

Ik had eerst twijfels over de spongepot (oude gewoontes zijn moeilijk op te geven) maar ik ga het voortaan toch maar met de spongepot`s doen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...