Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DeLemming

Actievere mycelium culturen dmv mutatie

Recommended Posts

Der is veel te lezen over het in-vitro kweken van mycelium of het opkweken van grote vloeistofculturen voor de extractie van de stofjes. De yield is gemiddeld iets van 1 dosis / 5L cultuur (met 15g/liter droog myc).. veeel te laag om nuttig te zijn.. Nu hebben onderzoekers in het verleden met ws uv radiatie een mutant van de claviceps geproduceerd die 1g/1L alkoiden produceerd in een lc.

 

Heeft iemand het ooit geprobeerd met een psilocybe?

 

Gok ik goed als ik gok dat psilocybin de fungi beschermd tegen uv en vrije radicalen? Is dat de reden waarom mycelium gegroeid in licht meer psilocybin bevat? (is blijven hangen na het lezen van tig verslagen)

 

Zou je kunnen selecteren in petrischaaltjes onder een uv-c lamp, eerst verschillende strains verkrijgen die er redelijk tegen kunnen (zeg 5 min/24uur), dan die als master (ws al gemuteerd in een of andere manier door de uv) om vervolgens met additionele radiatie en/of prikkeling door introductie van vrije radicalen een strain proberen te krijgen die zeer actief is.. duurt wel lang om die stap te doen en te herhalen.. 2 maanden per kweek/extractie x tig runs.. veel werk maar heb ook veel tijd :D

 

Zou wel vet zijn.. 15 gram myc (droog) uit 1liter lc met 1gram (al was het 0.5..) actieve stof zou paddos totaal overbodig maken.

 

Zou dit mogelijk zijn? Voor medicijnen hebben wetenschappers al tig organismen gehackt haha waarom proberen we het niet eens met onze favoriete mushroom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wat ik hiervan lees is dat je redelijk wat laboratorium benodigdheden nodig hebt :rolleyes: ikzelf heb dit ook veel op school zulk soortgelijke experimenten, ook pH optimum van gist bepalen en temperatuur optimum enzo.

 

Lijkt me zeer intressant dit als een experiment ;) vraag me echt wel af wat eruit komt want ik ben echt nieuw in deze zaak :D

 

~Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een techniek ,ik ben de naam van de tek even vergeten.

 

Dat ze een pot rogge(720 ml) met mycelium vol laten groeien,

en dan de pot los schudden en een halve liter''cranberry sap en een 2 vitamine c tabletten er bij.

Dit schudden een minuut of 5.

Ze zeggen dat dan de psilocibine in het mycelium in het cranberry mengsel word opgenomen.

Dit mengsel word dan weer afgegoten uit de potten,de rogge die overblijft kan je weg gooien.

het mengsel word dan gedronken.

 

In mycelium zelf zit ook de werkzame trip stof.

 

Qua dosis,ik dacht dat 1 pot rogge en 500 ml cranberry sap/ 2 vitamine c tabletten goed voor 2 trips waren,

deze tek staat ook op de shroomery ergens maar kan hem nu niet vinden.

 

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar op die manier kun je ook al trippen zonder maar een paddo te hoeven groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo wil je puur alkaloïd maken dan ?

 

Lijkt me nergens voor nodig.

 

Een bioreactor is verder niet heel moeilijk om te maken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...