Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jowiet

Hoeveelheid boter

Recommended Posts

Vanmorgen is er bij mij een tak afgebroken.

De top was nog wit.

Ik heb alles fijngeknipt en voor de eerste keer wietboter gemaakt op basis bain-marie.

Na het proces had ik vd 200 gr oorspronkelijke boter nog maar 170 gram over.

Of boter bevat water, dat is uitgedampt of ik heb verlies gehad bij het filtreren.

Mijn vraag: bij een recept van 200 gr boter moet ik dan die 170 gr aanvullen met 30 gr.

of moet ik de oorspronkelijke 200gr nemen en dus maar 170 gr effektief?

Wie helpt?

Bij voorbaat dank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoeft niet bij te vullen tenzij je denkt dat het te weinig is .

ik neem altijd 2 pakjes roomboter dat ik laat smelten daar doe ik me kleine toppen en

klein blad afval in en laat dat 3 uurtjes lekker pruttelen (au - bain )

heel de buurt is dan vergeven maar dat intresseert me niks 8)

de boter smurrie schep ik ik dan in een fijne zeef en en giet het in een bakkie en dan

af laten koelen

en dan heftige groene space boter en die gebruik ik weer om space chocolade/banaan/appeltaart te bakken

als ik die maak is het op voor ik het weet moeten al me maten ook weer :D: heb ik weer minder :lol: is echt echt super lekker , ook zonder groene boter hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je raakt altijd wel wat kwijt bij het filteren... volgende keer nog harder persen.. ik ad laatst van 750 gr. boter toch nog 700 over... en id ehb ik weer verdund tot 1600 gram, omdat hij veel te sterk was.. nu heb ik prima boter, zou zelfs ietsje gewone boter bij kunnen..hij is wel erg sterk namelijk..

 

Je hoeft niet per sé aan te lengen tot 200 gram. Tenzij je een cake wilt bakken met zo'n kant-en-klaar pak, das meestal op basis van 200 gram...

 

Suggestie, neem een pak fijne cake mix van honig, twee bananen en 60 gr. pecannoten (koop je bij albert heijn of een notenboer). Maak het beslag volgens de verpakking. Prak een banaan helemaal fijn en mix die door het beslag. Sla de noten kapot to ze 'grof gemalen' zijn en gooi die oko door het beslag. Vul de ingevette cakevorm (gewone boter voor gebruiken) voor de helft met beslag. Snij de andere banaan in plakjes en leg deze op het beslag. Nu doe je de rest van het beslag in de cakevorm.. in de oven ermee en je hebt een heerlijke cake!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn cakes hebben de naam erg lekker te zijn... net als mijn chocoladehashmelk en spacepepernoten. Dit jaar ga ik me ook maar eens aan de speculaasjes wagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn cakes hebben de naam erg lekker te zijn... net als mijn chocoladehashmelk en spacepepernoten. Dit jaar ga ik me ook maar eens aan de speculaasjes wagen.

waar vind je de topic van spacepepernoten...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...