Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
^danny^

veen grond goed?

Recommended Posts

heyhey

 

ik wil int bos gaan kweken (eerste keer)

met makkelijke autoflowers

maar dit bos is heel oud en is allermaal veengrond?

moet hier nog veel aan gebeuren of is veengrond juist goed?

zoveel mogelijk informatie en reacties a.u.b.

 

alvast thx!

 

danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik ook een vraagje betreft dit onderwerp, ik heb zelf ok een spot gevonden ook veen grond. Nu ga ik plantgaten graven van diameter van 40 tot 50 cm en de gaten moeten ongeveer 50 cm diep zijn.

 

Ik ga de grond wel opwaarderen zoals ik vaker heb gedaan, Maar heb nog nooit op veen gekweekt. Stel dat de pen wortel en andere wortels door de opgewaardeerde grond heen zijn en ze komen in de veengrond terecht, krijgen de dames dan geen opflikker van hier tot Japan? of zal dit wel meevallen doordat de meeste wortels gevestigd zitten in het opgewaardeerde gedeelte?

 

Alvast bedankt.

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veengrond is te zuur.

 

 

daar is wat aan te doen....kalk....

maar hoe zuur?...

meten is dus weten.... :)

kheb een ph meter met grondsensor voltcraft 212...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Danny,

 

Echte veengrond heeft een PH van iets lager dan 5. Op echt veengrond met deze PH gedijt niet veel, alleen heide planten.

 

Aangezien je het over een bos heb, zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn.

 

Lastige oplossing is de grond te meten op PH. Als dit idd het geval is, dan zou je bv een gat kunnen maken. Door de uitgegraven grond kalk mengen en hiermee het gat weer opvullen.

 

Makkelijke oplossing is kijken waar brandnetels staan. Die staan in elk bos. Aangezien hennep een verre familie daarvan is en van dezelfde bodem eigenschappen houd, is het daar ook vertoeven voor je plantjes.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Makkelijke oplossing is kijken waar brandnetels staan. Die staan in elk bos. Aangezien hennep een verre familie daarvan is en van dezelfde bodem eigenschappen houd, is het daar ook vertoeven voor je plantjes.

 

groet

 

das lang niet altijd zo.. :)

 

http://www.wietforum.nl/Netels-en-de-aarde-t66075.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Die snap ik ff niet.... ik lees namelijk; Ik zal niet ontkennen dat een netelveld wel goed is, maar "ik" kan er hier niet er van uit gaan.

 

en

 

Ik denk dat als je in een bos zit je de netels wel goed als N rijkegrond kan inschatten.

In het bos is veel meer organisch afval en zal de grond meer humus bevaten en zo de grond beter van struktuur zijn/worden

 

Uitzonderingen zullen er altijd wel zijn. Maar aangezien ze van dezelfde PH houden en liefhebber zijn van stikstof, lijkt mij dit voor TS toch een goede manier om erachter te komen of zijn veengrond geschikt is. Wat ook in het door jouw gelinkte topic bevestigd wordt. Ik dacht dat het daar om ging en niet om de discussie of brandnetels altijd en in elk geval een goede leidraad is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx thx!

miss is het ook wel leuk om te kijken als ik bij een spot de grond bewerk

en bij de ander niet.. zelfde tijd plante

kijken wat het verschil is

 

mischien zal ik dit doen. ligt eraan hoeveel zaden ik ga kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...