Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Spafruit

Bewaren voeding, tempratuur?

Recommended Posts

Hi all,

 

Op wat voor tempratuur kan je de voeding bewaren van de meeste merken? Kan dit gewoon in de kweekruimte bewaard worden in een afgesloten kastje zodat de velle lamp er niet op staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat vroeg ik mij ook al af.

 

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat het op kamertemperatuur bewaard moet worden. Het mag in ieder geval niet onder het vriespunt opgeslagen worden maar ik weet niet wat ik daarvan moet geloven. Het moet donker bewaard worden.

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kwaad kunnen (cq langzaam de voeding afbreken) als het in een afgesloten kastje staat in een hok van 22 tot 28c

 

 

Als ik mn kamertemp hier bekijk heb ik het meestal op 20c maar mn buren hebben de temp op 27c en oude buren die der woonden hadden het zelfs @ 30c. Dus wat vatten de voedingfabrikanten onder "kamertempratuur"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamertemperatuur zit zo rond de 20-25C dacht ik. 22-28C lijkt me geen probleem, zolang er maar niet heel fel licht op staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan hadden jou buren misschien ook wel een hobby.

hahaha

30graden?? nou beste temp

Hou het rond 20 graden zit je goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begrip kamertemperatuur bestond al toen de gemiddelde huiskamer zo'n 5 tot 6 graden koeler was dan de kamers van deze tijd. De introductie van centrale verwarming heeft ervoor gezorgd dat de huidige kamertemperatuur op zo’n 22°C ligt. De juiste kamertemperatuur is dan ook 17°C.

 

 

:)

 

 

of dit nu op toepassing is op plante-voeding weet ik niet :D

 

 

telt alvast voor rode wijn ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiki

 

Met kamertemperatuur wordt een gewenste temperatuur in een woonkamer bedoeld. Het is een breed begrip dat bij verschillend gebruik een andere waarde kan hebben.

 

De kamertemperatuur in de ruime zin van het woord varieert tussen 15°C en 26°C. Oudere mensen kiezen doorgaans een wat hogere temperatuur dan jongeren.

Veel artikelen dienen bij kamertemperatuur bewaard of geserveerd worden, wat betekent buiten de koelkast en niet in de felle zon (waar de temperatuur immers hoger is).

Kamertemperatuur voor wijn is de temperatuur zoals men die “vroeger” in een woonkamer kende. Hier bedoelt men een temperatuur van ongeveer 18 graden Celsius mee.

In de natuurkunde en de scheikunde wordt doorgaans een temperatuur van 25 °C (298 K) bedoeld. Meetwaarden voor het gedrag en de eigenschappen van materialen en chemische stoffen worden in tabellen over het algemeen bij deze temperatuur gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...