Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
plantje

Denen 'klein' houden in pot

Recommended Posts

Beste WF, ik mag deze zomer 2 planten buiten gaan zetten dus ik heb me alvast wat deense zaden aangekocht, ik was vooral geintresseerd in de toch wat fruitigere en lichtere soorten die een mooie overdag high geven, ik heb Owens Danish Gold & Oldfarmer Nepal zaden gekocht. Deze zouden het in België ook wel goed moeten doen?

 

Het is echter wel niet de bedoeling dat ik een struik van 3meter zal staan hebben in de tuin dus had ik de vraag of ik deze dmv potten (20-60liter?) kleiner (max 2-2.5 meter) kan houden.

Ook een opbrengst van 400gram wiet intresseert me niet, ik doe het volledig voor mezelf en zal dus blij zijn met een mooie zelfgekweekte roker.

 

Ik heb wel al wat gelezen en overal zie ik dat je best een grote pot neemt of in de volle grond gaat voor een grote plant, dit wil ik echter niet, verslagen met kleinere potten heb ik al genoeg gelezen maar zijn de denen daar ook geschikt voor?

 

Dan misschien nog een laatste vraagje over de potten, ik heb nog lightmix, symbiosis mycorhizzas, buffertabs en bacto over, is dit wel geschikt voor een buitenplant? Het lijkt me namelijk veel makkelijker om dit te gebruiken voor een tweetal planten dan de methode van gewone aarde te gaan mengen met kippenmest etc.. zoals ik o.a. in wijlen dame blanche zijn topic kon lezen.

 

Mijn excuses als antwoorden op deze vragen toch al te vinden zijn, dan heb ik er vast overheen gekeken.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden :P

 

Mvg, Plantje! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie vraag!

 

het is inderdaad mogelijk om je planten klein te houden in kleine potten ( 30 liter ) je hebt alleen 1 struikelblok.

je dames zullen ontzettend veel water nodig hebben en ik kan je bijna garanderen dat je dus 2x per dag water moet geven.

 

wat je ook kan doen is je planten in de volle grond doen maar dan gewoon een paar weken later <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat een snel antwoord, bedankt alvast!

 

Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan maar het is inderdaad een goed idee, ze zullen namelijk zoiezo op het zelfde moment in de bloei schieten!

Op zich vind ik het geen slecht idee, al zou ik het ook niet erg vinden om deze enkele keren per dag water te geven, en dit lijkt me toch nog wat makkelijker voor de aarde in gereedheid te brengen.

 

Verdere aanvullende antwoorden zijn nog altijd welkom, alsook over de grond die ik e.v.t zou kunnen maken met de beschikbare middelen.

 

 

Bedankt panjaabie <_<

 

Plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar een aantal Denen in kuipen en in volle grond gehad. Ben tot de conclusie gekomen dat de Denen er niet van houden om te worden op gesloten.

 

In jou geval zijn de kuipen wel een goed idee. Voor een ieder die het maximale uit zijn Denen wil halen en mooie grote planten wil kan ze het best in de volle grond zetten.

 

Als jij nog geen kuipen hebt zou ik als ik jou was voor smart pots gaan of witte kuipen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wel wat grote zwarte kuipen gaande van 20 - 40L denk ik dus daar even naar kijken, al heb ik ook al gedacht aan smart pots.. Wat bedoel je echter met witte kuipen?

 

& dat Denen er niet van houden om opgesloten te worden, mag ik daaruit concluderen dat deze gewoon kleiner bleven en dus een mindere opbrengst hadden (van wel even goeie kwaliteit mag ik veronderstellen?) of waren er andere problemen ook aanwezig?

 

Plantje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze bleven inderdaad kleiner en daar mee ook een kleinere opbrengst.

 

Witte kuipen worden minder heet in de volle zon. Heb zelf de fout gemaakt om zwarte kuipen te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook kunnen verduisteren als ze bijna op gewenste hoogte is, bijvoorbeeld: hij mag MAX 1.5 meter worder. verduister hem op 1.3 Meter ( van groeifase naar bloeifase groeien de plantjes nog iets door ). Dan ben je er ook!

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tjapado: bedankt!

 

@bijster: ook wel een goed idee, maar wat minder praktisch om uit te voeren hier in men tuintje dus gaat de voorkeur eerder naar een andere oplossing.

 

Bedankt allebei

 

Plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, het was een idee:P Wat ook nog kan is kleine pot en proberen zo veel mogelijk te toppen ( bossiger en kleiner <- ben stoned ziet er wel raar uit dat bossiger <_< Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk me net nog iets! je kunt ook pas je zaden halverwege juli zetten ofzo wat later in het jaar dan blijven ze ook wat kleiner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dat had panjaabie ook al voorgesteld en dit lijkt me wel een goed idee, kwa temperatuur e.d. zou het er normaal ook alleen maar op mogen beteren dus ik denk dat dit het verstandigste is. Tenzij ik toch voor de kleinere potten ga.

 

Plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze in juni/juli buiten zet worden ze ongeveer een meter hoog(2 jaar geleden begon ik te laat en zijn ze, na een poosje in de vensterbank, pas in juli in de volle grond gezet, 1 typhoon haalde alsnog de 2 meter maar de rest bleef ongeveer 1 meter, vorig jaar heb ik eind juni/begin juli ook nog een paar UK08xTyphoon zaden gestart omdat ik een aantal NDB was verloren aan de slakken, deze werden ook iets meer dan een meter hoog)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...