Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

calimero666

Wietkoekjes recept?

Recommended Posts

Ik vroeg me af of iemand onderstaand recept al uitgeprobeerd heeft?

 

Wiet koekjes

 

Benodigdheden voor 1 koekje:

 

- hoeveelheid wiet voor 1 joint

- 1/4 theelepel olie (net genoeg om het wiet vochtig te maken)

- 1 eetlepel havermout

- 2 theelepels eierlikeur

(wat rozijnen?, een beetje bruine suiker?)

 

Mix de wiet en olie, voeg de rest erbij en vorm het in een koekje op een stuk aluminium folie.

Bak het in de oven op 350 Celcius voor ongeveer 10 minuten of totdat de bodem bruin begint te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga morgen of overmorgen wiet koekjes maken. MAar wel met een ander recept. gewoone en kant en klare mix. Alleen wietboter toevoegen. En dan maar mooi koekjes maken :D

ik laat het wel ff weten hier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook een paar gedaan met kant en klare "chocolat chip cookie" mix.

 

vind ik beter te eten als cake, er moest geloof ik iets van 70 gram boter bij en een paar eieren en dan heb je 10 grote koekies.

 

zeker weten hazelnoten erdoor doen ofzo, smaakt echt beter. en de vetten erin helpen ook nog bij de opname van de thc in je lichaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat die chocolate chip cookie mix van de AH? Die moet je maken op de kindermanier (staat op het pak) : met pinda's en pindakaas.. erg lekker.

 

Bakken in een oven van 350 graden? Fahrenheit misschien, dan zou je (gok ik) rond de 150/175 graden celcius uitkomen, dat lijkt me waarschijnlijker. Bij 350 graden zal de THC wel lekker gaan verdampen (boven de 180/200 graden).

 

Ik zou voor het gemak gewoon een pak halen bij de supermarkt.. dat kost echt geen drol en het is veel makkelijker. Doorgaans idd alleen melk, boter en eieren toevoegen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat die chocolate chip cookie mix van de AH?

klopt. tenminste, volgens mij was het wel een ander merk. geen AH merk ofzo. maar daar heb ik het wel gekocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

halloo-ie

 

ik heb vandaag een wiet-chocolade-taart gemaakt :D ziet er super lekker uit!!

, daar komt een foto van hier te staan!!

koekjes doe ik morgen

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben echt heerlijke koekjes gemaakt van het gewone cakedeeg

op bakpapier een kleine hoeveelheid doen en dan even in de oven..ze waren echt lekker krokant :D moeite om eens te proberen

 

heeft er iemand nog iets heel lekker om te maken en wat snel klaar is ook en heeft er iemand al eens een wiet jenever gedronken, zou wel eens willen weten wat dat geeft

 

 

greetingzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hashmelk is lekker (moet je er wel chocopoeder bij doen) en heel snel te maken, slaat ook snel in doorgaans.

 

Wanneer je ff door de recepten had gebladerd had je het volgende recept tegengekomen

 

Warme hash-chocolademelk

 

hashjenever valt makkelijk te maken.. hash zou goed op moeten lossen in jenever (THC lost op in alcohol). Neem dus wat hash, sprokkel het, stop het in je jenever, nachtje lanten staan, regelmatig schudden (dan dus beter een overdag dan 's nachts laten staan :D ) tot het helemaal opgelost is en klaar is kees.. Ik zou wel maar weinig hash gebruiken, alcohol en thc versterken elkaars werking, dus het zou weleens hard aan kunnen komen. Laat weten hoe het gegaan is en hoe je het gedaan hebt als dit gaat doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vandaag ook koekjes gemaakt met recept uit kookboek, 6.6 gram zat er in totaal in de koekjes, ze zijn niet allemaal even goed gelukt, de onderste niet, de middelste goed en de bovenste best!!

we waren spijtig genoeg vergeten er bakfoli onder te doen, dus ze eraf halen was nogal moeilijk.

al bij al valt het nog mee

men eerste cake was volledig slecht, had mijn wietboter niet laten stollen, dus zat er teveel water bij de boter.

de foto's staan hier ergens bij Foto's wietkoekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

Wiet dingetjes maken is et simpelste wat er is.

Zorg ervoor dat de temperatuur boven de 100 graden is.

Hoger kan ook..

Pak een normaal recept, voor wafels of cake.

Meestal is iets waar cakemix in word gebruikt OK.

Flikker de wiet er doorheen.

Verhoog de hoeveelheid suiker, chocola en/of vanille (i.v.m compensatie (wiet = bitter) ) .

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij waren het havermoutkoekjes, niet volledgi gelukt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga vandaag ook weer eens die chocolat chip koekies bakken met hazelnoten en walnoten erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...