Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ras Ganja Don

Ganja don en zijn Green-o-matic

Recommended Posts

Irie greetings in the name of his imperial majesty Selassie I Jah Rastafari, :P

 

Ik heb ongeveer een anderhalve tot twee maanden geleden een green-o-matic plantje geplant. Voor het eerst binnen en voor de vensterbank. Niet veel speciaals mee gedaan als onderop een laagje hydro korrels en wat beendermeel eroverheen en gewone potgrond gebruikt als medium. De beendermeel is gaan schimmelen en toen heb ik het hele medium moeten verversen. Gewoon over gepot in hetzelfde potje met nieuwe potgrond en hydro korrels. Ik heb het plantje nu in een grotere pot gezet. Onderop een laagje hydro korrels (ongeveer 3 cm). Daarna potgrond gemixt met 2 handen hydro-korrels en 1 handje kalk. En daarmee heb ik de rest van de pot gevuld. Ik ben nog niet met groei voeding en een speciaal medium gaan kweken omdat dit een test kweekje is.

 

De plant is sinds gisteren in mijn nieuwe kweektent gezet en ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat krijgen of misschien al heeft. De plant heeft veel gestrest i.v.m. de nodige weken voor de vensterbank. Ik weet niet of ie nog iets gaat doen, ik denk zelf nog wat groeien maar of ik er wat vanaf zal halen dat betwijfel ik. Maar dat maakt ook niet uit het is toch een test kweekje en het is leuk om zo'n plantje te zien groeien. Nou dat was genoeg stof om te lezen maar jullie willen natuurlijk foto's

 

IMG_0557.jpg

Gisteren nog in zijn oude pot ;)

 

IMG_0558.jpg

IMG_0559.jpg

Vandaag in zijn nieuwe pot ;)

 

IMG_0560.jpg

IMG_0561.jpg

De max. en min. Temperatuur en Luchtvochtigheid schommelt en zit tegen de lage kant :P

 

IMG_0562.jpg

IMG_0563.jpg

IMG_0564.jpg

Voor de rest gaat het goed met mijn tentje en plantje op twee bruine puntje bij de onderste twee blaadjes na :P

 

Ik kijk wel hoe het veder gaat <_< . Tip's, vragen, of reacties of iets anders kan je gewoon weer kwijt. En bedankt dat je even langs komt in mijn topic.

 

Raspect and blessings! Nu is het tijd voor mijn middag pietje. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die plant al meer dan 1,5 maand oud? <_<

Dan ga je nu met wat geluk een "explosieve" groei meemaken :P

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik denk misschien nog iets ouder, serieus. Zou wel leuk zijn als ie nou opeens dik begint te groeien en nog massieve wordt. We zullen zien!

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaad+veel stress=hermafrodiet?

hoop voor je dat het een mooie dame wordt natuurlijk

succes

 

greetZZZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf zou ik met deze plant niet verdergaan, zoals go2hell ook al zegt kan het zelfs zijn dat je plant nu hermafrodiet wordt.

Je TNeon kan trouwens op zo'n 5cm afstand van je plant, nu hangt hij volgensmij nog veel te hoog.

Daarnaast is de grond wel erg nat, daar moet je mee oppassen, teveel water = te weinig zuurstof voor de wortels, wat weer de groei remt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets van aan trekken ik heb er al een veel erger uit ziende door gehaald wat ze ook zeggen eerst proberen

moest het niet lukken dan zou ik het killen eender niet !!!!!!

 

kijk maar in 2e ronde verschillende soortjes op 12/12 .

 

die komt er wel door gewoon op 18/6 laten staan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je plantje dat je nog hebt, je kunt het maar proberen :P

Zelf heb ik een achterblijvertje maar ik geef het ook niet graag op :P het is al iets gegroeit bij de vorige dagen dus, alles kan nog <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne is ziet er nu ook een stuk vitaler uit als voorheen en ze is weer een stukje gegroeid. Ik heb van bekenden ook te horen gekregen dat ik gewoon door moet groeien dus ik geef het nog niet op. Dit is ook een test kweek dus erg is het ook niet. Foto's volgen soon,

 

Nog even een toevoeging: Ik geef de planten geen speciale voeding maar gewoon kraantjes water.

 

Blesseth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ras Ganja Don,

als jij het nu opgeeft is er niets aan de hand.

De plant geeft zeker niet op. Ze is weliswaar wat gestrekt en misschien wat bleekjes, maar dat komt zeker nog goed.

Hou de plant niet te nat en het komt goed.

 

@Plantje,

ik heb op dit moment 27 achterblijvertjes en die geef ik ook nog niet op <_<

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Doe hem Irie greetings terug als je hem ziet, onbekendenwijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti dat kan ik goed geloven maar ik heb dan ook wel een eeeecht echt achterblijvertje, niet gewoon eentje die trager groeit en wat kleiner is als mn grootste.

Ze ziet eruit alsof ze nog maar net ontkiemd is maar heeft wel al 2 blaadjes buiten de kiemblaadjes en 2 klaarzitten. Het vlot gewoon niet <_<

 

@Ras Ganja Don: dat komt idd zeker in orde met wat groeien, kijk uit naar je foto's!

 

Plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yagga yagga yo :P

 

Jaja weer een update. :P

Vandaag een kleinere geaarde stekkerdoos gevonden in de schuur met 3 ingangen, die heb ik meteen vervangen voor de stekkerdoos met 8 ingangen. Ik heb bij de blokker een digitale tijdschakelklok gekocht maar bij de garantie staat dat het een Gamma schakelklok is <_< . Is een stuk veiliger en je hebt meer opties. Op de tijdschakelklok zit de nieuwe stekkerdoos met de 12 v fan en lamp. De schakelklok heb ik ingesteld op 18/6. Ik heb onder mijn tentje wat piepschuim platen neergelegd zodat de kou van de grond niet direct met het tentje in contact staat. Ik wil natuurlijk niet dat mijn plantje koude voetjes krijgt. De lamp heb ik wat lager gehangen, 5 cm van het plantje zodat hij zo min mogelijk strekt. Volgens mij ziet de plant er fit uit ondanks hij bijna 2 maanden op de vensterbank heeft gestaan. Hij krijgt vandaag geen water want hij heeft gister ook al genoeg gehad, het laagje hydro korrels op de bodem houd ook genoeg water vast. Nu is het weer tijd voor fototjes.

 

IMG_0574.jpg

Piepschuim onder mijn tent.

 

IMG_0575.jpg

De nieuwe schakel klok.

 

IMG_0581.jpg

IMG_0583.jpg

IMG_0585.jpg

IMG_0586.jpg

 

Dit was de update weer. Ben benieuwd of de tijdklok bevalt. Het piepschuim scheelt wel een 1 tot 2 graden Celsius en alle kleine beetjes helpen.

 

Ik ga nog even van de middagzon genieten. En ik wens iedereen een fijne avond toe.

 

Blessings, One love and Raspect! :P

 

From the grace policy to an legalized ganja community! (this message is dedicated to the task force)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje, Ik zie dat er nu al witte haartjes beginne te komen. Wat betekend dit? Hij is nu toch niet aan het beginnen met top vorming? Daar is ie nog te klein voor, maar hij staat wel al lang! <_<

 

Ik hoor t wel, Raspect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zag ik ook al ja <_< , het is waarschijnlijk de voorbloei, maar het bloeihormoon wordt al aangemaakt, dus superhard gaat je plantje niet meer groeien.

Daarom zei ik ook dat je misschien beter opnieuw kon beginnen (gewoon wat andere planten in de tent erbij), autoflowers gaan sowieso na een bepaalde tijd bloeien, echte grote zijtakken komen er denk ik niet meer bij. Het gewicht moet nu dus echt van de hoofdtop komen.

Voor een plantje van 8 weken loopt hij ook gigantisch achter, normaal had je een veel grotere plant met allemaal zijtakken gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ras Ganja Don,

de bloei wordt door meerdere factoren getriggert, onder anderen ook door de lichtkleur en de temperatuur.

Hoe hoog is de temperatuur in de nacht en welke buizen gebruik je?

Ook een hoge ec zorgt blijkbaar voor een opstarten van de bloei.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

 

Ik gebruik 2x 36w Tneon buizen! De temp in de nacht was min. 17,5 graden Celcius maar dat is nu min. 19 graden Celcius. Toen het nog 17 graden was had ik nog geen piepschuim onder mijn tent. Ik heb toen ik de lamp lager heb gehangen het voltage van de fan van de volle 12V naar 3V omgeschakeld omdat er anders te hard tegen het plantje werd aangeblazen. Ec meet ik overigens niet.

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik kom weer een mini update geven. Helaas zonder foto toestel maar foto's komen z.s.m.

 

De blaadjes van het plantje zijn een klein beetje groter maar hij strekt gelukkig niet hard. De temperatuur blijft lekker stabiel rond de 22,5 graden Celcius. Het mag wel wat hoger maar ja het is niet anders. Ik zie wel wat ze veder doet. Het licht gaat over een kwartiertje om 21:00 uit en om 03:00 weer aan en ik laat hem voorlopig nog even op 18/6 staan.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mis ik nou iets? Je hebt toch gewoon de Green-o-matic autoflower? Die kan je gewoon de hele tijd op 18/6 laten staan, met dat lichtregime bloeien autoflowers ook gewoon <_<.

Op die manier heb je meer licht = meer gewicht, en zo behoud je ook wat langer een warmere temperatuur (al verschilt bij jou de nacht- en dagtemperatuur niet heel veel).

Autoflowers bloeien ook sowieso na een bepaalde tijd, daarom bloeit je plantje ook al terwijl die nog zo klein is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Kweekje .

Vraagje

 

Hoe hoog hangt je lamp eigenlijk boven je plantje?

 

En wat hangt er boven . volgens mij t Neon >?

 

 

Een cm of 5 a 10 lijkt me het handigst <_<

 

Krijgt ze lekker veel licht :P

 

en autoflower op 18/ 6 zetten :P

 

en Green o matisch...

 

lijkt me toch `automatisch` bloeiend..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

De lampen hangen er nu (wacht even met een liniaaltje gluren) 7,5 cm vanaf. Maar dan echt met de lampen en niet met de armatuur. Ik gebruik een 36 watt Tneon armatuur met 2x 36 watt Tneon groei lampen. Ik zat te denken om misschien mijn lampen gewoon 24 uur aan te zetten maar 18/6 kan ook gewoon goed.

 

De green-o-matic is inderdaad een autoflower van Greenhouse seeds.

 

Info: Green-O-Matic is opgedragen aan alle buitenkwekers in de stad, guerilla kwekers, en zij die op zoek zijn naar een laagblijvende, snelle en betrouwbare zelfbloeiende soort. De geur is sterk met zoete indica-achtige tonen en een licht kruidige achtergrond.

Genetica: Ruderalis x Marokkaanse genetica x White Dwarf x Lowryder

Werking: mild, snelwerkend en erg stoned

Bloeitijd: 6 tot 7 weken

Zaadje tot oogst in: ongeveer 10 - 11 weken

Hoogte: 30 - 40 cm

 

Nou die hij staat nu volgens mij al bijna 2 maanden. Hij heeft eerst een hele tijd voor de de vensterbank gestaan en nu dus al een paar daagies in mijn nieuwe tentje. En het verschil valt wel echt goed te merken. Ik verwacht er niet veel meer van maar toch laat ik hem gewoon zijn gang gaan. Moet toch weer ffe wachten of cashmoney voordat ik mijn zaadjes bij sannie kan bestellen + een Canna voedings pakket bij indoor garden en dan ook nog 1 of 2 smartpotten en misschien nog speciaale Canna aarde.

 

Al met al vind ik het toch echt leuk om bezig te zijn met dat plantje ook al geef ik hem nu nog alleen maar kraantjes water. Een paar keer per dag gluren en hier een beetje op wietforum reageren en info vergaren. Morgen moet ik helaas van 8 tot 8 werken maar de rest van de week kan ik weer lekker amateur growen <_<

 

Ik weet dat er in deze post heel veel info staat dat ik al gezegd heb maar t is ffekes voor de duidelijk heid.

 

Selassie I Jah Rastafari, One love!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dagen en en bloeiweken

gelden ook / grotendeels voor onder een 600 of 1000 watt HPS :P

 

 

Niet voor / in / op / achter de vensterbank en treurig weer

 

( over een maandje kiemen en daarna in de vollegrond of grote pot kan ook :P )

 

Nu in de Tent zal ze het veel beter gaan doen :P

 

Ik volg je

:D

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok chill.

 

Ik zal proberen morgen een foto update te leveren anders wordt het overmorgen. En nu nog ffekes een jointje roken en wat reggae luisteren en dan naar bed. Morgen weer wat geld hosselen!

 

Blessings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weltrusten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yagga Yo,

 

Zo net terug van het werk (pff van 8 tot 8 non stop bezig). Maar ik kan daalijk ffekes uitrusten onder het genot van een jointje en wat lekkere reggae lp's. Nog snel ffekes wat kiekjes geschoten zoals beloofd.

 

De temperatuur is nog steeds lekker stabiel, dat piepschuim onder mijn tentje scheelt een graad of 2!

 

_MG_0609.jpg

IMG_0608.jpg

IMG_0609.jpg

IMG_0610.jpg

IMG_0612.jpg

IMG_0613.jpg

IMG_0614.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0616.jpg

IMG_0617.jpg

 

Op de laatste foto ziet het plantje er het mooist uit :P.

 

Ik ben over het algemeen wel tevreden over de toestand van zaken. 2 en een halve week gelede dacht ik nog dat hij nog maar maximaal 4 dagen te leven had. Maar ik heb van morrige even gekeken en hij is in vergelijking weer een aantal mm gegroeid. Wanneer zal ik de bloei lampen erin hangen. Ik weet dat de bloei lampen eigenlijk al vanaf het begin kunnen maar omdat het plantje nog al klein is heb ik de groei lampen erin hangen om hem toch nog zoveel mogelijk te laten groeien (Het liefst niet super veel strekken maar een lekker stammetje.

 

Hier heb ik linkje's van de Canna Voeding en Het medium dat ik voor mijn volgende autoflower kweek wil gebruiken: Voeding Medium.

Misschien doe ik het medium niet en ik ga ook misschien de Canna bio lijn gebruiken. Ik moet nog even gaan uitrekenen hoe het in de kosten gaat oplopen wand te plantjes moeten ook nog besteld worden. (Als je suggesties of tips hebt voor andere voeding dan zijn die ook welkom, ik moet wel op de prijs letten). Ik heb zelf nog alleen maar voor buiten kweek terra en flores gebruikt. Ik was daar zeer tevreden over en Canna is volgens mij ook een goed betrouwbaar en geclassificeerd merk.

 

Dit was het weer voor even. Zoals altijd zijn tip's, suggesties, vragen en slap gelul (niet al te veel) of gewoon iets anders altijd welkom :P.

 

Blessings, One love, Raspect, Equal rights, Justice and Peace in the name of the most HIGH Selassie I Jah Rastafari! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Haha geen reacties maar toch knal ik er weer een nieuwe foto update tegenaan.

 

Ik had niet verwacht dat mijn plantje zo hard zou gaan in zijn nieuwe onderkomen + nieuwe pot, ik wis wel dat het snel ging maar dit is mijn eerste binnen kweek en autoflower dus ik ben zeer enthousiast. Alle vragen die ik heb staan in mijn vorige bericht dus ik ben nog opzoek naar een antwoord!

 

IMG_0618.jpg

IMG_0619.jpg

IMG_0620.jpg

IMG_0621.jpg

IMG_0623.jpg

IMG_0624.jpg

IMG_0625.jpg

IMG_0626.jpg

 

Blessings <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

GreetingZ Nanno!

 

Succes met je Green-o-matic... Hoop dat het wat gaat worden, ben benieuwd. Ik kan je hier niet veel mee helpen, heb totaal geen ervaring met deze soort. Maar goed, genoeg mensen hier die je kunnenhelpen, dus dat komt vast goed.

Hoop dat het een fijne goedgevormde dame wordt! :D

 

On a side note... 11 april ben ik bij Damian en Nas en Paradiso en 18 april bij Congo's & Abyssinians, ook in Paradiso. Als je ook gaat, let me know, we'll lite one up! :)

 

FatAzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...