Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daddy Cool

Daddy Cool 2011

Recommended Posts

Daddy Cool, of beter gezegd zijn plantjes, zijn gister door 't oog van de naald gegaan.

Nachtvorst, -5 is het zelfs geweest. Het loof van de aardappels is helemaal gesneuveld.

De hennep heeft 't gelukkig overleefd, maar ik kneep 'm toch even behoorlijk :huh: .

 

 

Groeten

DC

 

-5 buiten of in je sere/kas ? ? ik heb vanacht een temperatuur van 3.4 gemeten als laagste in me kas die ook niet verwarmd is maar kan zijn dat hij warmte vanaf het dak van me onderbuurman heeft vast gehouden

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij in de kas is het volgens mijn temperatuur meter 2.3 op ze koudst geweest.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo

 

Amai ook vroeg aan begonnen hopelijk overleven ze de koude nachten :huh:

Tbeste en nog veel mooie planten deze lente/zomer

 

Bleecker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bikkelhard die wiet :huh:

 

Zou je ook al buiten kunnen planten in de volle grond zonder een serre denk je ?

 

Gr.

BioMan :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer heb jij je aardappels gepoot, want ze zijn al erg ver... Zijn helemaal dood of zit er nog wat leven in? De komende vooruitzichten zijn goed, niet echt nachtvorst meer, alleen morgen nog -1 en daarna allemaal in het positieve! Te gek, succes nog! :huh:

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze staan er mooi bij!

Volgens mij kunnen ze ook wel wat licht vriesweer verdragen, zeker als ze al wat groter zijn

 

Grtz, WaKKi

 

Heb nog nooit eerder zo vroeg gekweekt, maar 't viel mij mee inderdaad.

Ik kneep 'm al behoorlijk toen pa 's ochtends binnenkwam en zei dat 't gevroren had in de kas :no .

 

-5 buiten of in je sere/kas ? ? ik heb vanacht een temperatuur van 3.4 gemeten als laagste in me kas die ook niet verwarmd is maar kan zijn dat hij warmte vanaf het dak van me onderbuurman heeft vast gehouden

 

Die -5 is een gokje, heb er geen thermometer hangen die 't minimum onthoudt.

Buiten was 't goed -5 geweest, dus denk dat het in de kas ook in die richting was ;) .

Als de zon maar schijnt is ie zo warm, maar 's nachts is ie de warmte ook zo weer kwijt.

 

bij mij in de kas is het volgens mijn temperatuur meter 2.3 op ze koudst geweest.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

 

Verwarmde kas?

Hier in 't Noorden wil 't nog best vriezen 's nachts, terwijl het nou weer supermooi weer is :tu .

 

Yo

 

Amai ook vroeg aan begonnen hopelijk overleven ze de koude nachten :)

Tbeste en nog veel mooie planten deze lente/zomer

 

Bleecker!

 

Volgens Pietje Paulusma was dit de laatste vorst, dus het komt goed ga ik vanuit.

Dankje! De mooie planten komt wel goed denk ik :( .

 

Bikkelhard die wiet B)

 

Zou je ook al buiten kunnen planten in de volle grond zonder een serre denk je ?

 

Gr.

BioMan :huh:

 

Ik zal je vertellen dat ik dat al met een plantje geprobeerd heb, die is helaas opgevreten door 'n vogeltje :) .

Maar het zou best kunnen denk ik, alleen ben ik bang dat hij dan stukken minder hard zal groeien.

In de kas pak je overdag ontzettend veel warmte, terwijl het buiten nog "koud" is.

Half/eind april wil ik wat buiten gaan zetten, die zal ik volgende week laten kiemen is de bedoeling.

Gewoon om eens te kijken wat ze aankunnen :D .

Haha.

 

Wanneer heb jij je aardappels gepoot, want ze zijn al erg ver... Zijn helemaal dood of zit er nog wat leven in? De komende vooruitzichten zijn goed, niet echt nachtvorst meer, alleen morgen nog -1 en daarna allemaal in het positieve! Te gek, succes nog! :)

 

Gr Monti

 

De aardappels waren eind februari al gepoot, het waren dus al redelijke planten :huh: .

Er zit nog wel leven in, maar 't is gewoon jammer van die vorst. Ik gok dat een kwart van 't loof er nog aan zit, de rest zal weer opnieuw moeten groeien.

Anders waren 't lekker vroege aardappels, en nou zijn 't "gewone aardappels".

Had net zo'n zin in gebakken piepers :) .

 

 

 

 

Dank voor jullie leuke reacties allen!

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon zelf in de provincie Zuid Holland maar vannacht was het op ze koudst in me onverwarmde kas 1.2 graden.

maar aan de plantjes zelf is het niet te zien ja hier en daar een paars steeltje maar ja voor de rest groeien ze rustig veder.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vogeltje ? :) die zal nogal gevlogen hebben :D

 

Die zijn wel echt vroeg gepoot :no hier in me tuin langs de composthoop 'wilde' tomaten en bonen aan het groeien :huh: die tomaten zijn zeker al 20cm hoog en die bonen een cm of 10 ;) had ze waarschijnlijk een beetje mis gegeooid (toen het nog tomaten waren) toen ik ze op de composthoop wou gooien en nu zijn ze ontkiemnd en al aardig gegroeid :tu kan natuurlijk ook een muis/rat/konijn zijn geweest die het elders heeft gegeten en hier is komen uitschijten :)

 

Gr.

BioMan :)

( wat een weertje zeg ! :huh: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik woon zelf in de provincie Zuid Holland maar vannacht was het op ze koudst in me onverwarmde kas 1.2 graden.

maar aan de plantjes zelf is het niet te zien ja hier en daar een paars steeltje maar ja voor de rest groeien ze rustig veder.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

 

Gelukkig is de vorst inmiddels weer over :) .

Ik kom zelf uit het Noorden van 't land, en als het hier vriest dan vriest het hier ook goed :( .

 

Een vogeltje ? B) die zal nogal gevlogen hebben :D

 

Die zijn wel echt vroeg gepoot ;) hier in me tuin langs de composthoop 'wilde' tomaten en bonen aan het groeien :huh: die tomaten zijn zeker al 20cm hoog en die bonen een cm of 10 :) had ze waarschijnlijk een beetje mis gegeooid (toen het nog tomaten waren) toen ik ze op de composthoop wou gooien en nu zijn ze ontkiemnd en al aardig gegroeid :tu kan natuurlijk ook een muis/rat/konijn zijn geweest die het elders heeft gegeten en hier is komen uitschijten B)

 

Gr.

BioMan :)

( wat een weertje zeg ! :huh: )

 

Dat was ééntje die toevallig opkwam, had 'm voor de grap buiten gezet om te kijken wat ie kon hebben :no .

Hier zijn de tomaten ook gezaaid, dus op naar de kilo's!!!! (tomaten :) )

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste man is ontdekt, dus Daddy Cool vond het tijd voor een update :) .

Ze gaan prima. Elke twee dagen krijgen ze wat water, voor de rest doet de zon en de mest zijn werk wel.

Uiteraard helemaal biologisch :tu . Foto's zijn van half 9 vanochtend.

 

 

gallery_27130_10494_109020.jpg

gallery_27130_10494_955695.jpg

gallery_27130_10494_421535.jpg

gallery_27130_10494_563610.jpg

gallery_27130_10494_900250.jpg

 

 

Groeten

DC :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes!

Pic 2 word denk ik idd een mannetje als ik het goed zie,misschien straks een zaden kweekje apart er bij?

 

Mooi veldje,en zo vroeg al!

Hier komen ze ook omhoog,een paar lowriders en 2 x adh47 ook in de kas.

de temp staat op dit tijdstip ook op 20 graden,maar ik verwacht dat die vanmiddag wel naar de 26 gaat.

 

Succes met de kweek!

Nw

 

Edit 16 uur 26:

30 graden (!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een mannetje? Het is volgens mij al een mannetje, haha :D .

Maar die kans acht ik ook erg groot ja :D .

Zadenkweekje was ik met deze niet van plan, die zal de ronde hierna wel komen wanneer 't echt zomer is.

Verwacht dat de planten dan groter worden = meer zaadjes.

Dit is gewoon om de vroegste buitenwiet van 't jaar te krijgen, ben ik eerder dan m'n kameraden :) .

 

Mooi dat ze bij jou ook op zijn :) ! Kasjes zijn echt heilig in het voorjaar :tu .

 

 

Groeten en bedankt voor je reactie!

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed... ik doe al mee aan de vroegste wiet zonder serre :D

 

Carpie had vorig jaar al wat stekken ik dacht ongeveer medio-mei buitengezet en die had lekker al vroeg een paar grammetjes (zie zijn sticky) omdat ze meteen op 12/12 zaten :)

 

Gr.

BioMan :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanmiddag nog even wat foto's van de plantjes schieten, maar had eerst eigenlijk nog een vraagje.

Wanneer begin ik met de andere soortjes? Zie eerste bericht van dit topic.

Ik kan ze best een week of drie binnen houden in potjes, maar heb geen lamp om ze voor te groeien.

Daarna gaan ze gelijk buiten de tuin in, dus niet in de kas. Heb daar de ruimte niet voor helaas :rolleyes: .

 

 

Groeten

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej dat gaat mooi man :D

 

heb je ze gewoon continu buiten?

 

blijf je volgen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej dat gaat mooi man ;)

 

heb je ze gewoon continu buiten?

 

blijf je volgen :D

 

Nee, hij zal ze wel iedere avond uitgraven om binnen te zetten :rolleyes:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje traag de foto's erop gezet, maar tijd voor de wekelijkse update.

Afgelopen week de mannetjes er tussenuit gehaald, wat zonde. 't Zijn natuurlijk altijd de mooiste planten... :rolleyes:

Van de 15 plantjes waren er zes een mannetje, nummer zeven is een twijfelgeval (ben bang mannetje) en staat er dus nog.

Er zijn dus acht (misschien negen) mooie dame's overgebleven :) . DC kan de komende weken dus mooi op z'n luie reet zitten, de zon doet het werk wel :D .

 

gallery_27130_10494_43595.jpg

gallery_27130_10494_860934.jpg

gallery_27130_10494_1865746.jpg

 

 

gallery_27130_10494_1844771.jpg

Sla plantjes.

 

gallery_27130_10494_1585992.jpg

De afgevroren aardappels die verrassend snel weer terug gegroeid zijn :D .

 

gallery_27130_10494_313849.jpg

Eerste aardbeibloemen in de kas.

 

gallery_27130_10494_250466.jpg

Kersenbomen staan strak van de knoppen, dit wordt kilo's kersen ;) .

 

 

Groeten

DC ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om te zien dat alles weer vol knoppen zit en weer groen wordt door de lente, die dit jaar goed begonnen is voor ons :rolleyes:

 

Mooi dat je een aantal dames heb overgehouden, vandaag zullen ze zeker van de zon genieten.

 

Fijne zondag nog.

 

Blowsterke

 

Heerlijk om te zien dat alles weer vol knoppen zit en weer groen wordt door de lente, die dit jaar goed begonnen is voor ons :D

 

Mooi dat je een aantal dames heb overgehouden, vandaag zullen ze zeker van de zon genieten.

 

Fijne zondag nog.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad heerlijk om te zien ;)

 

maar die aardbeien, hoe worden die bestoven ? Want ik denk toch niet dat er een bijennest in je kas hangt ? :D

mooie dametjes ! gaan lekkere grammetjes worden ! :rolleyes:

 

Gr.

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wakki

haha nee geen goed idee nee beetje domme vraag he :D

 

 

 

success DC :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heerlijk om te zien dat alles weer vol knoppen zit en weer groen wordt door de lente, die dit jaar goed begonnen is voor ons :D

 

Mooi dat je een aantal dames heb overgehouden, vandaag zullen ze zeker van de zon genieten.

 

Fijne zondag nog.

 

Blowsterke

 

De lente is zeker heerlijk voor de plantjes, 't mag alleen wel wat natter vind ik. Grond buiten is toch nog best droog.

 

 

Inderdaad heerlijk om te zien :D

 

maar die aardbeien, hoe worden die bestoven ? Want ik denk toch niet dat er een bijennest in je kas hangt ? :D

mooie dametjes ! gaan lekkere grammetjes worden ! :rolleyes:

 

Gr.

BioMan :D

 

De deur van de kas staat vaak wel open en er zitten twee ramen in die bij 25C automatisch opengaan.

In de kas zitten dus altijd wel beestjes die de boel bevruchten, vorige week zelfs nog een verdwaalde mus ;) .

Vorig jaar ging 't ook prima, dus heb d'r nou ook wel vertrouwen in :) .

 

@ wakki

haha nee geen goed idee nee beetje domme vraag he :D

 

 

 

success DC ;)

 

Ik zie mezelf al spitten elke ochtend ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een kleine update :lol: .

Er was nog de negende plant, deze had nog geen geslacht laten zien. Een prachtplant, dus je raadt het al... Man.

Maar op zich klopt 't wel, 15 planten waarvan 8 vrouw en 7 man. Zit zelfs aan de goeie kant van de 50/50 streep, dus mag niet klagen :o .

Ze gaan prima, wel veel verschil tussen de planten maar dat had ik ook wel verwacht. Misschien van de zomer eens een zadenkweekje om de boel wat stabieler te krijgen :P .

 

gallery_27130_10494_2151002.jpg

gallery_27130_10494_2332008.jpg

gallery_27130_10494_272694.jpg

gallery_27130_10494_806412.jpg

 

Groeten

DC :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo DC dat zie er erg lekker uit en zijn lekker gegroeid.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker, ZODd. Ze houden zich prima in de tropische temperatuur.

Van mij mogen ze zo door blijven gaan, grootste plant is een cm of 40 gok ik. :P

 

Heb ook nog wat foto's genomen van andere plantjes. Twee week terug in de kas de tomaten en courgette ook gezaaid.

De suikermeloen staat boven de grond en de sla en spinazie doen het ook prima.

Eigen oogst is nog altijd het lekkerst :nerd . Zal snel wat foto's nemen van de frambozen en kersen, die staan er ook zo heerlijk bij :o .

 

gallery_27130_10494_770915.jpg

gallery_27130_10494_1691791.jpg

gallery_27130_10494_1207221.jpg

gallery_27130_10494_1957185.jpg

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd om de planten op te gaan binden. De zijtakken trek ik mooi omlaag voor meer licht :P .

Derde en vierde foto zijn om het hoogteverschil tussen verschillende planten te laten zien.

 

gallery_27130_10494_2271684.jpg

gallery_27130_10494_1886472.jpg

gallery_27130_10494_1679206.jpg

gallery_27130_10494_82892.jpg

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...