Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

elrube

Weer een nieuwe

Recommended Posts

Hoi Allemaal ook ik ben hier nieuw nadat ik al een tijdje heb meegelezen. Ondanks dat ik vrij autodidactisch ben aangelegd ga ik ongetwijfeld nog wel een hoop 'stomme' beginnersvragen stellen die ik wellicht door beter zoeken elders had kunnen vinden maar ik doe mijn best dit niet te doen lol. Ik ben pas de laatste tijd blowen echt gaan waarderen als een goed wijntje op zijn tijd. Ik merk de verschillen in de verschillende wietsoorten al heb ik zo te lezen nog heel wat te leren wat dat betreft. Ik wil er echter niet mijn levenskunst van maken, het blowen maar wel van af en toe wat leuks kweken. Uiteraard voor eigen gebruik :smoke Nadat ik mijn tuin en balkon al vol had staan vorige zomer met peultjes, tomaten, paprika's pepers en gourgette naast verschillende kruiden ben ik plantjes vertroetelen wel leuk gaan vinden. Dat doe ik nu ook in een kas bij een vriend op zijn stukje moestuin waardoor ik geinteresseerd raakte in het kweken van wiet in een gecontroleerde ruimte. Ik zie dat er veel bij komt kijken maar dat vind ik ook wel een deel van de uitdaging.

Aanvankelijk had ik het idee hier in de natuur wat neer te zetten her en der. Dat leek me relatief makkelijk maar nu ik wat wijzer ben geworden hier lijkt het me een groot risico op mislukte oogst of vroegtijdig ontdekt worden. Ik woon daarnaast in een bosrijke omgeving waar op de meer open plekken juist weer mensen komen om van de zon te genieten. Doordat de bomen erg hoog zijn hier heeft de bodem relatief weinig licht/ Dat lijkt me het kweken erg lastig maken. Verder is het hier ideaal omdat het een groot gebied is waar je soms zeer weinig mensen tegen komt. Vraag me wel af van wat voor een afstand mensen hanteren vanaf een pad waar wel mensen kunnen lopen. Als er flinke wind de goede kant uit staat ruik je het twee kilometer verder nog lijkt me maar dat is niet helemaal relevant. Ik ga wellicht met beiden expirimenteren. Outdoor maar er komt zeker ook een indoor hokje.

 

Heb er zin in! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...