Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jacksticky

secret jardin 240/240/200

Recommended Posts

Na lang twijfelen toch een verslagie droppen!!

 

Ik heb de SJ 240/240/200 ( de nieuwe versie)

3250 m3

Rhino pro 2400 m3

6x600

Davin 28k ( voor 8 lampen)

 

Ik heb plagron light mix gekozen, omdat ik die altijd al heb gebruikt en nooit echte tegenvallers gehad dus never change a winning team:d., dit in combinatie met House and Garden Dna 1, 2, 3 en rhiz. wortelstumulator.

 

Ff wat foto's

 

 

Ik vind die stekken niet echt WAUW... Wat vinden jullie? Ik hoor het wel..

 

gallery_29246_11580_668426.jpg

 

gallery_29246_11579_2320281.jpg

 

 

gallery_29246_11579_2437738.jpg

Beetje dof, niet echt een frisse uitstraling. Ze moeten gewoon stralen!!!

gallery_29246_11580_857616.jpg

 

 

gallery_29246_11580_1827810.jpg

 

gallery_29246_11579_125211.jpg

 

gallery_29246_11579_361477.jpg

 

 

gallery_29246_11579_1688185.jpg

Ook wat meeldauw hier en daar, maar dat is voor mij niet de eerste keer, ikheb er eigenlijk niet echt heel veel last van gehad tot nu toe.. Ik bespoot het altijd met silinal om de 5 dagen. ( op de plek waar het zat, meestal onderin)

 

Nou we zitten vandaag op dag 2 sinds ze zijn gearriveerd.. Ik wou ze eigenlijk terug brengen, maar hij nam niet meer op. Dit was ook meteen de laatste keer dat ik stekken bij hem heb gehaald.

Ik heb ze voorlopig in voorgroei potjes staan en gaan denk ik over 5-6 dagen om naar 12/12.

 

Jongens, ik hoor het graag als er wat valt te verbeteren. Ik hoor jullie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke opzet!

Stekken zien er niet erg mooi uit nee.

Even paar dagen geven om bij te komen, trekken ze niet snel bij dan zou ik nieuwe zetten.

Sproei ze af en toe met spraymix en hou de lv goed hoog.

En als je ze allemaal tegen elkaar zet tot je gaat overpotten kan je op 1 lamp draaien.

Scheelt niet alleen stroom maar houd de lv ook hoog.

Afzuiginging zou ik ook uitlaten als de temp niet te hoog word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 ik kijk mee.

Ik zou de tip van Cannaz gebruiken.

Hou er ook rekening mee dat de stekpluggen snel uitdrogen zo!

Ik zou ze nog een beetje aanvullen met aarde.

 

Gr. Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

bedankt voor jullie reacties... Ik weet niet of dat doffe weggaat, ik ga denk ik wel gewoon verder met deze stekken anders kost het me weer een week of ander half. ( dat is ook verlies) Ik heb de potjes nu al onder 1 lamp staan en ga de lamp straks wat lager zetten. Ik heb nu nog een 250 WATT erin zitten, maar morgen doe ik de 600 aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig!

Geloof mij als ze niet snel beter worden kan je ze toch beter vervangen.

Weet dat het ff pijn doet maar haal je er dubbel en dwars uit.

Kan het weten want als je mijn verslag leest zie je dat er laatst nog 130 eruit heb getrokken.

Met een slechte start kan je een topoogst vergeten..

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die stekken zien er idd niet echt lekker uit, ik zou nog ff een paar dagen afwachten en kijken hoe het nieuwe blad er uit ziet en hoe ze zich verder ontwikkelen.

 

Ik zou als ze het niet beter gaat er wel alles er uit trekken. Stel je zou op het eind 30% minder draaien dan kost dat toch meer geld dan die anderhalve week.

 

 

Je hebt niet de doos opengetrokken bij je stekkenhoer?

 

Succes er mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mensen,

 

Ja.. Ik zit ook te wachten op het nieuwe blad.. Ze zijn wel wat gegroeid en slaan wel aan, maar toch vind ik ze gewoon niet mooi. Ze zijn zo dof.. Nou ben ik niet zo heel bang voor die meelauw, want ik heb dat wel vaker gehad, maar nooit zo lelijk zeg maar haha. Maar wat ik nou wou weten.. Als ze gewoon aanslaan hoe ze normaal aanslaan en groeien, in de zelfde tempo zeg maar.. maar ze blijven zo dof.. moet ik ze dan alsnog eraf halen.. Ik hoor het graag jullie mensen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er geen goed gevoel bij hebt dan zou ik de de knoop doorhakken en toch nieuwe stekken te halen. Zeker met 6 lampen. Als je die anderhalve week extra tijd en een paar centen voor nieuwe stekken (ff controleren of ze er goed uitzien je betaald er voor toch) naast een risico van 30% minder opbrengst legt dan is qua geld op de lange termijn verstandiger om nieuwe stekken te halen. Je weet zelf wel wat die 30% je zou gaan schelen in euro's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik wacht nog 1 dag!! Ik heb ze nog steeds onder 1 250 wat hangen, maar ga er straks 600 van maken, dan gaat het allemaal wat sneller. Dan wacht ik nog 1 dag, mochten die nieuwe blaadjes wel mooi zijn dan houd ik ze.. zo niet... dan pleur ik ze weg en haal meteen nieuwe..maar he.. hoe zou dit nou zo komen, want toen ik ze kreeg waren ze niet zoooo lelijk als nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze pas in je hok zo geworden zijn moet je eerst de oorzaak ontdekken voor je nieuwe zet.

Meeldauw heb ik binnen nog nooit meegemaakt, probeer eens te ontdekken waar het vandaan komt.

Komt het niet mee met de stekken?

Heb je je hok goed ontsmet?

Werk je hygiënisch?

Heb je iets van gaas voor je inblaas?

Dompel je je stekken voor je ze zet in een middel tegen beesjes/ziektes?

 

Zie ook behoorlijk wat bruine plekjes enzo.

Is je klimaat goed?

Hou je je afzuiging uit de eerste paar dagen?

Gebruik je nieuwe light mix?

Zet je ze niet te nat?

 

Trek er ook eens een uit en bekijk de wortels, als deze niet spierwit zijn heb je mischien pythium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Cannaz,

 

Ik denk dat het meegekomen is met de stekken, want dit is al de tweede keer achter elkaar dat ik meeldauw heb bij dezelfde stekkenboer. De eerste dag was het alleen nog niet echt te zien.. totdat ze gingen groeien, groeide de meeldauw mee.

Ik ontsmet altijd alles voordat ik begin en gaas heb ik nog niet erop gedaan, dat doe ik als de afzuiger aan gaat.

Ik heb ze niet gedompeld en mn aarde is idd nieuw. Klimaat is redelijk goed nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens,

 

Nou heb ik vandaag is goed nagedacht en van de 100 stekken zijn er 50 - 70 nog gewoon goed. Ik gebruik nu 11 liter potten naast elkaar. Nu zit ik te denken om 18 liten potten te halen met een een klein beetje ruimte( als die er is) en dan plant ik alleen die goeie stekken. Dan bewaar ik die 11liter potten gewoon. Dan kunnen die slechte stekken weg. Wat vinden jullie hiervan.. laat het me superrrr snel weten, want ik moet ze verpotten.( zondag is alles dicht) Alvast heel erg bedankt. Ik hoor jullie

 

Jacky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Jacksticky,

 

Je hebt die stekken vast al eens eerder gehad, als ze voornamelijk een hoofdtop ontwikkelen en niet echt in de breedte groeien dan zou ik er wat bij zetten anders kan je het gewoon met die 50 a 70 af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien ook gwn in de breedte...Maar qua opbrengst gaat het heelveel schelen??

 

11 Liter naast elkaar ( 100 stekken)

18 Liter 3 cm ruimte ( 60 stekken )

 

?????????????????????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje langer voorgroeien op de 18 Liters en het staat net zo goed vol...

 

persoonlijk vind ik 18Liters lekkerder werken als 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.. Na 9 dagen.. gister op 12/12 gezet.. Ze zien er nog niet echt fris uit, ze zijn een beetje geel/lichtgroen en de temp is een aantal keren boven de 30 geweest.

 

 

gallery_29246_11617_1515566.jpg

 

gallery_29246_11617_284366.jpg

 

gallery_29246_11617_917787.jpg

 

gallery_29246_11617_2091502.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...