Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hokke

Voedingen combineren

Recommended Posts

Beste heren,

 

Ik heb een vraag betreffende het combineren van voedingen. Ik heb mij laten vertellen dat het beste resultaat, als het gaat om opbrengst en smaak, behaald wordt door het combineren van synthetische - en biologische voeding. Kan ik de verschilende voedingen dan in één vat aanmaken? De dosering van beide voedingen zal dan ook gehalveerd moeten worden denk ik??

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

 

Groeten, Marnixz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en welkom op het forum.

 

Zoals gevraagd is in je welkom-email moet je je even voorstellen hier.

Zodra je dat hebt gedaan kan je vragen stellen in de "Indoor beginnersvragen"-sectie.

Daarnaast hebben we inmiddels zoveel informatie dat je antwoorden meestal ook kan vinden via de zoekfunctie.

Op jouw vraag heb ik helaas geen antwoord.

 

Veel succes en plezier op het forum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mineraal en bio niet combineren, behalve als je een tekort hebt wat snel aangevuld moet worden of als je in een te klein medium groeit.

 

bio en bio of mineraal en mineraal kan wel....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

het kan zeker wel maar het ligt heel erg aan je kweekkunsten, persoonlijk waag ik me er niet aan :blink:

Er zitten mijns inziens teveel ogen en haken aan om een paar procent winst te behalen waarbij je tegelijkertijd enorm op je smoel kan glijden.... :)

 

ben benieuwd wat de "ervaren boys" te melden hebben(naast Polletje ofcourse..)

 

 

cheerio

PP

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol:

 

het kan zeker wel maar het ligt heel erg aan je kweekkunsten, persoonlijk waag ik me er niet aan :blink:

Er zitten mijns inziens teveel ogen en haken aan om een paar procent winst te behalen waarbij je tegelijkertijd enorm op je smoel kan glijden.... :)

 

ben benieuwd wat de "ervaren boys" te melden hebben(naast Polletje ofcourse..)

 

 

cheerio

PP

<_<

 

Thankx mannen !

 

Ik ga er nog even over nadenken en wacht de ervaren boys even af ;-)

 

Gr. Marnix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik combineer wel momenteel. De planten gaan er goed op. Nog een paar week en ik weet of het dit maal qua smaak ook goed gegaan is <_<

 

Gebruik humboldt grow en dat combineer ik met hesi bloei. Het gaat mij er idd om dat ik soms direct voeding wil aanbieden op het moment dat de plant erg hard wil, dan geef ik mineraal.

Tot week 4 is humboldt grow hoofdmoot geweest daarna nog 1x per week, met scheutje hum-bolt erbij. Vind humboldt grow dan ook super grow, planten staan er dan nl super gezond bij mooi groene nerven en shite.

Na week 4 geef ik nog 1x per week organisch en de rest mineraal. Wel lage waardes. Ik gebruik hesi bloei vanwege de gechelateerde meuk, waardoor het bij praktsich elke ph niveau beschikbaar is.

Verder ook vanwege de lage npk verhouding 3-3-4, wat eigenlijk 3-2,6-3,6 is (meer phosfor dan humboldt). Ik geef zowel van humboldt als van hesi niet meer dan 2ml per liter.

Ook geef ik vanaf 4 week af en toe een scheutje AN big bud (oude versie) erbij met P-K 2-4, eerst opbouwen daarna weer afbouwen.

 

Mijn ervaring is dat organisch de grond gezond houd maar als je planten hard gaan dan is organisch niet altijd wat je wilt ivm trage afgifte van de voeding in je bodem.

Mineraal geeft je planten direct voeding,.. zolang je bodem het trekt.

 

Deze twee gedachten hebben ervoor gezorgd dat ik al een tijdje hesi bloei heb toegevoegd nu toch zeker een jaar of anderhalf al weer,.. ook in combi met bac gebruikte ik dat al.

 

Ben er eens opgekomen toen ik product schema van de bac bloei had nagekeken en tot conclusie kwam dat er veel inzit maar nog net niet alles.. (is bij alle merken zo) in combi met de hesi bloei had ik het lijstje

compleet.

 

Als ik het straks goed door heb in combi met humboldt zal ik misschien eens een verslag posten. Het kan wel, als je een beetje weet wat je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de info northernsmoker! EN keep me posted over de reslutaten ! De combinatie Humbolt en Hesi klinkt ook goed.... ben nu bezig met Biobizz (te soft in mijn ogen) en bloeien met Terra Flores. De Biobloom laat ik even in de fles zitten denk ik ;-)

 

Gr. Marnix

Share this post


Link to post
Share on other sites
had nagekeken en tot conclusie kwam dat er veel inzit maar nog net niet alles.. (is bij alle merken zo) in combi met de hesi bloei had ik het lijstje

compleet.

Mischien kun je ook organische voedingen combineren zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...