Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supershiva28

wietzaadje in wietzakje

Recommended Posts

hoi mensen,

 

Hoop dat ik hier op de goeie pijler zit..

Ik heb in mijn zakje wiet een wietzaadje gevonden,nu is mijn vraag is dat zaadje te gebruiken om te kweken?

 

ok alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo welkom, wie ben jij eigenlijk?

Kun je je misschien even voorstellen?

 

Gr. Kierewiet

 

P.s. Ja, niet geschoten is altijd mis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoi hoi ik woon in de polder

ben 28jaar en hou van een jointje op zn tijd

ik kwam hier idd ff binnenvallen zonder verder op te letten,omdat ik het wou weten

;)

ik zat het me de hele tijd af te vragen eigenlijk

Vandaar de vraag,verders heb ik geen lampen en installatie in huis dus ik ga hem gewoon op de gok maar es kweken denk ik idd wie niet waagt wie niet wint :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tussen welk soortje zat het zaadje?

Je kunt het buiten proberen, en als het een lange bloeier is verduisteren.

Maar begin als je wilt kweken eerst maar met lezen.

 

Gr. Kierewiet

 

P.s. Er is een voorstelforum, zoals aangegeven in je welkomsbericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je vragen gaat stellen over één gevonden wietzaadje op een forum waar je verder nooit vertoeft heb je vast hoge verwachtingen van dat ene hele zaadje. Stel je er vooral niet teveel van voor, het is maar een ongewenst bijproduct, niet bepaald iets waar zorg en aandacht aan besteed is. Vaak is zaad in wiet het resultaat van zelfbevruchting, dus van een plant die behalve vrouwelijke bloemen ook mannelijke bloemen heeft aangemaakt, met als gevolg dat de uit je zaadje groeiende plant ook weer vaak dezelfde herma-trekken gaat vertonen. Verder is zaad in wiet vaak slecht ontwikkeld en dof lichtgroen van kleur, in plaats van mooi uitgerijpt glanzend bruin, de kans dat het levensvatbaar is is dan een stuk minder. Maar goed, stel je hebt een mooi zaadje, bewaar het dan lucht- en lichtdicht afgesloten in de groentela van je koelkast tot mei, zaai het dan een halve tot een hele cm diep in zaai- en stekgrond in een klein potje voor een raam met zoveel mogelijk zon (laagje huishuidfolie erover tot het opkomt zodat het niet uitdroogt), en verpot het na een paar weken in een grote bak met goede potgrond. Lekker laten groeien in de tuin, de pot liefst een stukje van de grond zodat slakken er niet niet bij kunnen, en dan maar hopen dat je een vrouwtje blijkt te hebben. Wil je van dat eventuele vrouwtje iets rookbaars kunnen oogsten, dan zul je hoogstwaarschijnlijk moeten gaan verduisteren, iets waar je een hoop discipline en uithoudingsvermogen voor nodig hebt. Druk voor informatie daarover op "Zoeken" rechtsboven en leef je uit op het forum. Een flesje specifieke bloeivoeding voor wietplanten is dan ook aan te raden.

Als je dat dan toch allemaal gaat doen kun je beter gelijk ook maar wat zaadjes van een autoflower soortje aanschaffen, dat werkt zeker de eerste keer een stuk makkelijker en met veel meer kans op succes. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi groen gif

ook bedankt voor jouw snelle reactie,

het is idd asociaal van me om hier zo ff binnen te vallen maja wie weet kom ik hier wel vaker met dit ene zaadje en eventueel nog meer zaadjes die ik ga proberen te bemachtigen...

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...