Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hazeje

Voorgroeien

Recommended Posts

Hey

 

Ik ben van plan dit jaar uit zaden te gaan kweken.

Ik heb mijn oog laten vallen op zaden van Royal Queen de Amnesia Haze gefeminiseerd.

En heb ook 5 zaden Big Bud gefeminiseerd bestelt.

 

Ik wil de plantjes 2 weken binnen voor groeien in een leuk verbouwd kastje.

met 2 TL lampen erin ( Philiphs 18 watt wit kleurcode: 33 )

Nu had ik in gedachten om 5l potjes te kopen om ze die 2 weken in voor te groeien voor ze naar buiten gaan.

Mijn vraag is zijn 5L potjes teveel om 2 weken in voor te groeien ? of is het wel okee ..

 

mvg Hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,

 

voor 2 weken voorgroeien zou ik de potjes iets kleiner nemen.

als je namelijk voorgroeid in de potten en dan de plant wil planten, is de kluit nog niet compact en zal de boel uit elkaar vallen. nog beter is het om op de plek waar de plant komt te ontkiemen. maar als je niet zoveel zaden hebt zou ik dat niet doen.

 

gr, Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kierewiet

bedankt voor je reactie wat lijkt jou goed dan 1L ?

of zelfs nog kleiner

 

mvg hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze buiten gaat zetten..

Zou ik ze voor het raam anders voorgroeien.. Is veel en veel beter als onder de lamp

En je gaat ook sowieso verduisteren..?!

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep ik ga ze zoiezo verduisteren , ik laat ze alleen liever niet voor het raam voor groeien omdat ze dan vaak erg strekken als ik het goed hebt.

Zou een 1L potje goed zijn ?

of misschien nog kleiner wel nog beter ?

 

mvg hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, kleiner dan 1 liter kan gerust als het alleen voor de eerste twee weken is, dat maakt het overpotten ook gemakkelijker, en als je ze toch onder 60 cm lang tl plaatst is groter ook onhandig. Je kunt evt. slim pots nemen zodat ze wel direct een langere penwortel kunnen maken, de kleinste maat is dan groot genoeg. Daarna bijvoorbeeld vier weken in een vier liter pot en dan afbloeien in een tien liter pot, het is maar hoe lang je ze voor wilt groeien en ook afhankelijk natuurlijk van wanneer je begint. Zaailingen zijn over het algemeen goed koubestendig, vaak beter dan afbloeiende planten, je kunt ze ook direct naar buiten doen. Ik heb met zaailingen van binnensoorten die vanaf dag één -direct nadat ze hun kopje boven de grond hadden gestoken- naar buiten gingen in april nog nooit problemen gehad (overigens altijd wel in een propagator geplaatst). Snel gaat het dan natuurlijk niet, maar ze krijgen in ieder geval geen shock van de overgang. Soorten met een oorsprong dichtbij de evenaar willen door het afnemen van het aantal lichturen bij de overgang naar buiten nog wel eens spontaan in de bloei schieten, en voor semi autoflowers geldt hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gesproken groen!

 

Gewoon gelijk naar buiten die hap! Iets van een kasje in elkaar flansen.. het gaat om functionaliteit niet om de mooiigheid :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij groen gif, alleen zou ik van de potjes waarin je ontkiemt gelijk over gaan naar de pot waarin je ook afbloeit.

Dit zodat de wortelkluit zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen, en zo min mogelijk wordt gehinderd.

 

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik weet wel dat als ik er wat stek laat ik ze 2 weken voorgroeien in viool potjes die zijn er zat

als je ze naar een anderhalve wek op de kop houd zie je vanzelf witte puntjes (worteltjes)

dan is het tijd om ze over te poten ik hou hem op de kop en haal er een komplete bos wortels uit dan gaan ze of in de volle grond of een volgend potje een slagje groter maar zet ze daaarna altijd in de volle grond heb zo al mega planten gehad

ik denk dat het met zaad ook wel zo moet lukken

heb ze trouwens gewoon onder paar tl balkjes werkt ideaal

 

succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties het heeft me enorm geholpen !

 

Gr Hazeje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...