Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
callimero

6x600 op 11.25m3

Recommended Posts

ik zit al na te denken over hoe het inrichten van mijn planten kamertje: ;)

 

ik heb twee keuzes:

een kamer van 4.80 bij 3.30 (na het isoleren is het nog 4.5 bij 3.15)

en een andere kamer van 4.80 bij 2.65 (na isoleren 4.5 bij 2.5) :D

het isoleren vind ik echt belangrijk en heb dan ook voor de drie muren die of naar de buren of naar buiten raken voor 15cm gerekent (hoop dat dat genoeg moet zijn)

 

om meerdere redenen denk ik dat ik voor de tweede ruimte ga bijvoorbeeld omdat deze maar 1 raam heeft, ruimte voor de elektronica in de gang heeft en groot genoeg is.

 

ik heb nog nooit een ruimte ingedeeld en al mijn kennis is theoretisch, daarom heel graag jullie mening over mijn voorlopige indeling?

 

het gaat dus om de tweede ruimte met daarin 6X600 watt en elke lamp zou 1x1.25meter belichten. ik wil graag een beetje ruimte om te kunnen werken en het liefste wel 6 lampen kwijt.

 

gallery_29267_11476_12388.jpg

 

dat ding boven de deur moet de plek zijn waar de electronica komt (evsa, relais kast) en de dingen naast de deur zijn een tafeltje en een waterbak.

 

graag veel op en aanmerkingen of tips.

 

ook tips over het type reflector zijn zeer welkom zeker voor het beschijnen van 1.25m x 1m

Edited by callimero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit..Succes ermee ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ziet er goed uit,..

 

Er zijn verschillende kappen die ze nu aan het testen zijn,.

Dus je kan hier wel info over vinden op het forum.

 

Wat voor afzuiger neem je? en filter?

Hoeveel plantjes wil je straks gaan zetten?

Neem aan stekken? of wil je uit zaad?

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor jullie snelle reacties.

 

ik ben inderdaad ook een beetje door de forums aan het lezen over verschillende kappen maar heb zelf een beetje het idee dat de topshield en de adjust a wing wel aan de top staan.

 

ik denk aan potten van 25x25 cm dus 20 per lamp en 120 in totaal.

 

over de afzuiger ben ik nog niet uit ik wil het liefste zo min mogenlijk geluid en warmte veroorzaken en denk eraan om een gedeelte van de afzuiging via de zolder door twee kleinere schoorstenen te doen en de rest van de lucht via een raam op zolder of via het raam in de ruimte weg doen.

ik denk aan 2500m3 maar hoorde al dat het mischien een beetje krap is.

 

maar heb hierover al een ander topic (bij indoor beginners vragen)

 

de aanzuig van lucht wil ik actief via het huis doen via een denk ik 1500m3.

 

voor de rest gaan het stekken worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die diamant reflectoren schijnen het top te doen, en met een adjust a wing kan je ook niet echt een hele foute keuze maken.

 

Wat voor evsa ga je nemen? die lumatek met de lumatek kappen zien er erg strak uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die had ik ook zien staan die paars/blauwe lumatek heeft het wel! heb alleen nog geen gebruikers ervaringen gelezen (nog even zoeken denk ik)

dat lijkt me wel wat lekker sexy setje.

 

ik vind alleen de lumatek evsa een beetje duur voor de evsa en heb een paar keer gelezen over defecten en lampen die er kapot in gingen.

 

ben dus aan het denken om voor een ander merk te gaan maar ook dat weet ik nog niet zeker.

 

ik heb niet veel haast en wil graag wel overwogen keuzes maken in mijn kweekruimte.

 

ik weet dat perfect niet bestaat maar wil wel kwaliteit!

 

dus ook hier tips meer dan welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfect is het als het exact aan jouw verwachtingen voldoet ;)

 

idd die lumatek is aan de prijzige kant ja, wat dat betrefd denk ik dat bal een goedkopere keuze is, er is btw ook nog een test bezig op dit moment van de blt geloof ik, zal zo de link even voor je opzoeken en posten, ook een toffe evsa en kap.

 

http://www.wietforum.nl/TEST-BLT-Elec-400V-t76938.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor jouw oppervlakte zou ik al de topshield pro kappen aanraden...

Het zijn werkellijk mega goede breedstralers..... En ze gaan ze Adjust a wing wel verslaan B)

 

Maar 1500m3 uit huis halen ;)

zou ik toch echt van buiten halen, voordat je je deuren uit de scharnieren wordt gerukt :D

 

 

2500m3 afvoeren op 6x600 is te doen met een 1500m3 toevoer, die immers een koele temperatuur heeft...

Ik weet niet hoe het met je temp waardes is in de zomer, maar ik zie al dat je op een zolder kweekt.

Dus wees voorbereidt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet hoe het met je temp waardes is in de zomer, maar ik zie al dat je op een zolder kweekt.

Dus wees voorbereidt ;)

 

 

voor de duidenlijkheid: het betreft een slaapkamer/hobby kamer op de eerste verdieping en de temperatuur valt normaal (zonder kweek reuze mee) ik ben van plan om boven elke deur in het huis een vrije ruimte te hebben van ongeveer 40x80 cm voor een normale manier van aanzuigen. ik zou ook de lucht van buiten kunnen pakken maar weet hier nog niet genoeg over.

 

ik kan ook op de andere slaapkamer 2 ramen op een kier zetten als het nodig is.

 

de foto's van de zolder zijn omdat ik van plan ben om gaten vanuit de ruimte naar de zolder te boren (diamantboor van boels of klusjesman) om daar mijn warme lucht te lozen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...