Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
callimero

afzuiging splitsen

Recommended Posts

ruimte is 2.40 meter hoog, ik zou natuurlijk de lucht op twee plekken kunnen lozen (de helft in de schoorsteen en de andere helft dan op een andere plek)

 

maar ik twijfel nu weer zou 2500m3 goed zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiging is aantal watt (van lampen) delen door 2 + 10%

Dan heb je wel iets over,..

Maar dat is beter in de hete zomer,.

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor de tips.

 

dus 2000m3 is dan voldoende dan lijkt me 2500m3 wel fijn.

 

dan kan ik volgens mij zolang ik maar de helft van de afzuiging nodig heb (4-5 warmere maanden van het jaar) de lucht er via de schoorsteen uitdoen. en dus de fan niet hoger als 50% zetten.

 

als dit niet genoeg is de overige slangen openzetten.

 

dus dan zou ik 4 gaten van 125mm vanuit mijn ruimte naar de zolder kunnen boren en hiervan 2 op de schoorstenen kunnen aansluiten en de overige twee slangen naar gelang nodig openzetten.

 

een plaatje als verduideling.

gallery_29267_11476_37287.jpg

 

is dit wat...... of is ook dit niet echt een goed idee??

 

en dan ook van plan om maar via het raam in de ruimte de lucht aan te zuigen voor verse lucht........... na paar goede tips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap je het nog niet ?

afhankelijk m3 inhoud van je ruimte, zou JIJ met 6x600 of 8x600 moeten kiezen voor minimaal 2500m3 dit met een aktieve toevoer van 1500m3 !

zorg voor een aanzuiging direct van buiten of 50/50 maar je krijgt niet zomaar 700m3 voorverwarmde lucht uit je huis....... sterker nog, ik vermoed dat je woning niet eens een inhoudt heeft van 700m3 :D.......

 

Dus er moet zowiezo constant een flink raam continu openstaan, wil je uberhaupt aan de kuubs komen.

 

Dus nu over je diameters van de slangen.

355mm uitlaat is bedoeld voor een 2500m3

Dit is niet voor niets bepaald, echter kan deze met een 400mm flens nog beter weg. wegens je Luchtsnelheid te beperken( geluidsoverdracht)

 

je wilt toch een geruisloos systeem, nou neem het bovenstaande dan van me over,

of laat je ompraten door andere die het beter weten ;)

 

Met je 2x 125 mm gaten kun je niks !!!!!!!!!!

 

 

 

Koop maar een 2500m3 afzuiger, en sluit deze maar aan zoals jij denkt dat het goed is,

je zult er gauw op terug komen........

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop maar een 2500m3 afzuiger, en sluit deze maar aan zoals jij denkt dat het goed is,

je zult er gauw op terug komen........

 

succes

 

 

daarom vraag ik nu net om hulp omdat ik weet dat mijn ideeen niet uit ervaring opgemaakt zijn maar uit theorie en ik ben helemaal nieuw en weet dus bijna niks.

 

en inderdaad mijn huis is niet zo heel erg groot en zal geen 700m3 inhoud hebben (mij leek het gewoon een fijn idee om in de winter de lucht die ik dan nodig heb uit huis te kunnen halen) dus misschien wel gewoon lucht van buiten halen en in de winter een deel ook van binnen.

 

ik kan de tips dan ook goed gebruiken en ga dus niet die 2500m3 kopen en aansluiten zoals ik denk dat goed is. (of mischien ook wel, maar dan als ik wat meer vertrouwen heb in mijn keuze ;) )

 

wat ook zou kunnen is de lucht aanzuigen via het raam in de ruimte (of 50/50 ook vanuit binnen)

en de lucht lozen via het velux dakraam op het schuine dak van de zolder.

 

en dan een van die gaten gebruiken voor het drooghok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...