Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FarGue

Drentsche Guerilla 2011

Recommended Posts

Beste Guerilla strijders en andere geïnteresseerden.

 

Afgelopen voorjaar dacht ik: Laat ik eens een paar plantjes op ons terrein planten en een paar in het wild.. Is allemaal niet zo'n groot succes geworden vanwege studie op andere locatie maar nu heb ik het Guerilla virus dus zwaaarrrr te pakken!

En een van de symptomen van dat virus is in de winter plannen maken hoe het aan te pakken en welke soortjes.

Dat is nu wat ik heb gedaan en samen met een vriend komen we tot het volgende.

 

We gaan de volgende soortjes planten:

- Royal Dane*

- Lib x Leb*

- Henkes Lolland*

- Oldfarmer Nepal

- Afghan

- Royal Dane (DCF)

- Nog wat various zaadjes zoals UdeSkunkMix, Mega's en wat Autoflowers (allemaal over van vorig jaar)

(*) Props gaan uit naar Indoflow!

 

Verder is het plan om er niet al teveel aan te doen omdat we daar 1) niet zoveel tijd voor hebben vanwege studie's en 2) We niet van plan zijn geld uit te geven aan dure bemesting en dergelijke. De kosten dienen laag gehouden te worden, waarom? Omdat we allebei zeer zelden roken, het is alleen af en toe voor en chillax avondje aan de waterpijp en de kosten moeten dus niet de spuigaten uitlopen..

We weten dat het voor ons vele malen goedkoper is om de hasj en wiet bij de lokale coffeeshop te halen maar hobby's mogen wat kosten;) Het gaat ons dus vooral om de spanning en om wat eigen shizzle te maken voor ons en vrienden.

 

Nu de kogels zijn er, nu de locaties nog! En die zijn hier in overvloed.. We hebben dus al een paar mooie locaties op het oog:

1 achter mijn huis, tussen twee paardenweiden en een bosje in (ideaal lekker dicht bij huis)

1 Bij een verlaten plantenkwekerij (die gaan we dus nieuw leven inblazen hehe)

1 vlakbij mijn maat zijn huis (braakliggend hoekje bij een bos)

En we wilden nog 2 spots maken in een maisveld, gewoon omdat dat kan en we er als het goed is geen omkijken naar hebben (behalve af en toe checking voor mannetjes etc)

 

Hoe we precies gaan aanpakken weten we nog niet, waarschijnlijk kiemen in plastic bekertjes en dan direct planten op locatie met een bescherming tegen slakken.. Hier hebben we nog even tijd voor! We gaan sowieso alleen bijmesten met NPK korrels en nog wat beenmeel, vinassekali en bloedmeel. Verder geen gekke aankopen.

 

Hoe dan ook: We hebben er zin in!

De (vroegbloeiende) soortjes: check

Locaties: check

Maat om te helpen: check

Enorm veel zin om er mee te beginnen: check

 

Reacties worden zeer op prijs gesteld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg veelbelovend uit :verrygood

 

Ik ga deze daarom ook zeker volgen !

 

Succes ermee !

BioMan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bioman

Tnx man! We hebben er ook echt zin in! We zullen allemaal nog een beetje geduld moeten hebben helaas..

Wat ben jij allemaal van plan dit jaar? Afgelopen jaar was je aardig druk met je autoflowers niet?

 

We hebben net trouwens op Google Earth gekeken waar we onze maisspots wilden doen en we zagen het volgende:

gallery_26847_11425_23048.jpg

 

Links zie je een lange streep met daarin andere groen? Of is het gewoon een verstopte zaaimachine? en die andere blokjes stemmen me ook niet erg gerust.. Looks like we are not alone!

Hebben we hier een wiet-in-maisveld-satellietfoto expert in huis die uitsluitsel kan geven?

 

FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh, in de mais... ;) lekker spannned !

 

Ik zou wel niet weten als het andere kwekers of iets anders is... maar die beelden van Google Earth dateren wel van ergens in 2004 ofzo dacht ik B)

 

Ik ga dit jaar lekker wat lopen experimenteren met AF'jes idd. :lol: Auto AK47 uit eigen kweek, ADH47,... :huh: 't is me eerste Guerilla'tje en het hoeft niet duur of veel te zijn... gewoon een beetje wiet is al genoeg voor mij en misschien ook nog wel wat zaadjes.

 

Ik ga ze zowat op de meest onverwachte plekkies neerzetten :D in de berm, langs/op een groententuintje (die niet van mij is :verrygood ) enz.

 

En nog over die mais... als je denkt/vermoed dat er andere kwekers aan de gang is zou ik er weg blijven, je weet maar nooit :wave:

 

Gr.

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
We hebben net trouwens op Google Earth gekeken waar we onze maisspots wilden doen

 

Dat heeft helemaal geen nut. De mais zetten ze misschien 2-3 keer op dezelfde plek, maar het kan erg verschillen. Kijk maar naar goede plekken als ze het land aan het voorbereiden zijn. Google earth is zooooo 1980 :verrygood

Wij hadden ook een bos-spot die op google-earth volledig dicht was begroeid, maar toen wij er kwamen er maximaal gekapt was (enkele jaren daarvoor al) dus er valt geen pijl op te trekken.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi FarGue,

 

Ik neem ook maar eens een abonnement op je topic.

Ook ik ga dit jaar weer aan de slag buiten, met Auto AK47 zaden, gekweekt door Bioman.

Succes en ik volg je!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok klinkt goed maar helaas nog ff wachten ik ga komende zomer 2 pineapple chunk buiten zette lekker op het balkon:D:D:D succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bioman

Cool! Zaadjes van eigen zaden kweek, genoeg om mee te spelen dus! Dat is wel leuk, gewoon op de gekste plekken neerzetten, ze zijn toch lekker stealth en je kan er lekker veel van neerzetten als je eigen zaad hebt. Ik ga je ook volgen! Ik weet trouwens dat de google beelden oud zijn maar ik woon daar, het is van een veeboer en die zet er elk jaar mais neer, en zo niet dan wel het perceel ernaast..

 

@ green-lady

Zie hierboven.. Ik ben natuurlijk niet gek; Ik heb deze omgeving uitgekozen juist omdat dit perceel EN elk jaar als maisperceel dient EN het erg afgelegen ligt (dichtstbijzijnde boerderij is ruim een kilometer verderop!) Het leek me gewoon leuk om het even van boven te kijken en zag toen die onregelmatigheden in het veld..

 

@ Peperfreak

Super! Nu heb ik al 2 volgers.. Zal jullie niet teleurstellen en zo vaak als mogelijk updaten en jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen! Zal nog wel even duren voordat het echt los gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plannen, lees ik hier... :verrygood

 

ja.. die mais akker :D ...dat gat rechts lijkt wel op 1 plant...ik neem aan dat het gat 2x2 meter is?

 

en die lange lijn zou een greppel kunnen zijn....maar dat kan je zelf even terplekke bezien denk ik....

en het lijkt wel of er donkere stippen op de lijn zitten...dat zouden planten kunnen zijn...om de zeg 1.5 a 2 meter......die kleine L vorm doet me onnatuurlijk aan... B)

maar er zijn hier een paar jongens van het platte land dus die geven hum mening vast nog wel even..

 

succes met de Guerilla!!

gr :wave:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dr. GoNzO

Dankje! jij ook, dat het een mooie zomer mag worden!

 

@ carpe_diem

Super dat je meekijkt! Heb afgelopen jaar soms met open mond naar jouw verslag gekeken, echt fantastisch wat je daar aan het doen was..

Maar ik heb zelf ook als 15/16 jarige bij een boer gewerkt en moest dan ook zaaien waarbij het wel eens voorkwam dat een rij verstopt was.. Maar dit begint aan de ene kant een paar meter het veld in en eindigt aan de andere kant een paar meter van de weg en op google earth zelf lijkt het alsof er om de zoveel meter een groen puntje zit. Net zoals dat blokje rechts :verrygood Maar zal binnenkort wel even kijken of er een greppeltje zit.. Zou eigenlijk ideaal zijn als het zo was! En zo niet laat ik dit veld wel aan me voorbij gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die satellietfoto: Ik weet niet of heel Nederland op 1 foto staat maar als ik in mijn buurt kijk met Google Maps is er geen mais te vinden. De maispercelen zien groen van rogge, raaigras etc. wat als groenbemesting wordt gebruikt en enkel zie je een omgespit perceel zonder groen. Dus deze foto is in het voorjaar gemaakt denk ik. Als ik bijvoorbeeld op de Google Maps concurrent Bing Maps kijk zie je duidelijk dat er mais staat. Dat is een satellietfoto van een paar maanden later in het jaar.

 

Dus is die foto die je geplaatst hebt wel een maisveld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lolo Edua

Ja dat is zeker wel een maisveld, fietste er vroeger altijd langs omdat het op weg van school naar huis lag en in die buurt zijn meerdere percelen die ELK jaar beplant zijn met mais.. Deze foto is juist in het najaar gemaakt, de graan en dergelijke zijn al geoogst en de stoppel is al onder gewerkt, alleen de mais staat nog!

Ik heb gekeken via Bing en daar zie je dat ze bezig zijn het laatste streepje te oogsten, toevallig:)

Helaas kan ik daarom daar geen onregelmatigheden er meer in zien.. Ik denk dat ik het maisperceel gewoon in de gaten ga houden of en af toe kijken of ik sporen kan vinden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij Bing Maps is het vroeg gezaaide mais in mijn buurt nog geen meter hoog, tenminste met die Bird's Eye view. Ik denk dat er heel veel foto's worden gemaakt en dat allemaal aan elkaar wordt gezet en die foto's zijn dan niet tegelijk gemaakt ofzo.

 

Succes met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zijn verschillende foto's.

 

Zo zie je ook dat bepaalde (vaak dichter bebouwde) gebieden in een hogere resolutie beschikbaar zijn. Meerdere foto's dus...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas kan ik daarom daar geen onregelmatigheden er meer in zien.. Ik denk dat ik het maisperceel gewoon in de gaten ga houden of en af toe kijken of ik sporen kan vinden!

 

tja...je weet het nooit natuurlijk :wave: ....er zijn 2 mogelijkheden de boer doet het, of weet ervan...of niet...

in het 2e geval hoor ik vaak dat men dan maar 1x per 5 jaar wat zet in een perseel....want een boer ziet met oogsten het gat echt wel.....en is dus wat waakzamer het jaar erop.....

 

ik denk... dat ik het zelf ook zo zou doen...rouleren van perseel en 1x per 5 jaar max terugkomen in hetzelfde perseel...

 

dat geld ook voor bos spots eigenlijk.....mijn akker kan zomaar gevonden worden in de winter en dan in de gaten worden gehouden en geript 2011...je weet het nooit... :lol: ..mja laat de sneeuw maar weer komen...het houd de clues dan onzichtbaar ;)

 

tja.. het blijft een tactisch spelletje :huh: .....hide and seek...maar als het plantjes zijn in die lange streep zijn ze dus wel mooi gezet...en zou een milieu-heli misschien ook aan het twijfelen brengen....

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lolo Edua en Jeroen Proot

Ik weet ook niet hoe recent die foto's zijn dus kan zijn dat het 5 jaar geleden is; plus wat je op die foto ziet is een maisveld het dichtstbij 'bewoonde' wereld.. Ik sla die gewoon over voor de zekerheid, achter mijn huis staat ook vaak mais.. Is wel wat meer in het zicht maar met hond wandelen is een goede cover! Beter safe than...

 

@ Carpe_Diem

 

Ik heb nog wel een vervanger spot voor je 'akker' hier in het noorden.. Een verlaten plantenkwekerij.. Is iets van 200 bij 150 maar dan driehoekig en de afgelopen jaren gegarandeerd onbezocht plus goede losse veengrond en staat helemaal vol met brandnetels afgewisseld met struikjes en is afgegrensd door hoge struiken en bomen.. Moeilijk uit te leggen maar je kan daar echt ongezien in rondlopen.. Is altijd een favo plekje geweest om met de hond er even in te gaan en te chillaxen...

Bij nader inzien: ik hou hem toch maar voor mezelf:D

Hier ga ik sowieso 10 plantjes in verspreiden maar je zou het 50 voudige er makkelijk in kwijt kunnen.. Maar we beginnen klein:D Wie weet over een paar jaar als het een safe spot blijkt te zijn :lol:

Maar we gaan eerst dit jaar maar eens proberen een paar plantjes binnen te krijgen, verwacht niks dus het kan alleen maar meevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lolo edua, danke daar zat ik al een tijd naar te zoeken!

 

@fargue, Ik ga dit verslag zeker volgen maak er iets moois van, maar kijk uit! je geeft nu al iets teveel informatie vrij. Als jij het getal 50 noem gaan er ook wat rippers ogen wijd open staan (daar gaan ze hun geluk wel ff voor uitproberen). Als je dan ook nog een google maps foto en gedetailleerde beschrijving van een verlaten gebied geeft..

Geef minder info echt en uitkijken hoeveel er op je foto's staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik weet het, die Google foto had ik even over nagedacht maar aangezien er zo weinig details op staan is het onmogelijk het te vinden! Daarnaast was het iets waar ik over twijfelde en 1 ding weet ik wel: Bij twijfel niet doen! Dus was gewoon bedoelt om te kijken of er mensen waren die uitsluitsel kunnen geven of het inderdaad was wat ik dacht..

 

En over die andere locatie hetzelfde.. Drenthe is een groot gebied hé, zit ik tegen Overijsselse grens aan? Of tegen Duitsland? Rippers; succes met het doorzoeken van Drenthe;)

 

Kijk foto's waar je omgeving ziet en dergelijke zal ik nooit gaan plaatsen nee, je weet maar nooit.. Maar ik ben 'clever' genoeg om te weten wat wel en niet kan, toch bedankt voor het advies en bezorgdheid!

 

Rippers ben ik niet bang voor aangezien het voor mij niet om de oogst gaat, (het is ter leering ende vermaeck) blauwpetten daarentegen des te meer.. Ik zal op mijn hoede zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rippers ben ik niet bang voor aangezien het voor mij niet om de oogst gaat, (het is ter leering ende vermaeck) blauwpetten daarentegen des te meer.. Ik zal op mijn hoede zijn!

 

;) :wave: ;) ;) ;)

 

.......... of ben ik degene die hier iets niet snapt??? :huh:

 

green-lady :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Green-lady.

 

Het is mij niet te doen om een grote oogst want ik rook zelf amper, misschien kan ik wat slijten aan vrienden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben fanatiek genoeg in alles om het zo goed mogelijk te doen! Maar als het gestolen wordt: so be it! Niet dat ik rippers ga helpen of iets dergelijks met een soort spoorzoekertje want door sporen kan ook politie gealameerd worden. Rippers en politie kunnen je op spoor komen door onachtzaamheid; rippers rippen je spot dus voor jouw geen oogst maar politiebezoek heeft andere, voor mij veel ergere, consequenties. Dus ik zal behoedzaam enkel voor de politie (en als bij effect heeft dat het ook voor rippers moeilijker wordt). Ik ben dus wel bang voor gevolgen die het heeft als blauwpetten het vinden = proces verbaal etc maar niet bang voor de gevolgen voor rippers = oogst kwijt..

 

Nu iets duidelijker?

 

FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zelfs al ben je het kwijt dan weet je nog niet hoe of wat, wie zegt dat het rippers of blauwpetten zijn ? misschien dieren ? wie weet, het enige wat ik jou kan meegeven is niet te veel op 1 spot zetten, niet te dicht bij elkaar en zo min mogelijk dr heen, ruim je spullen weer op, preventief werken is het enige wat je eigenlijk alleen kan doen! Anyway ik hoop voor jou dat je zowiezo gaat oogsten ik ga je volgen man want dit ziet er leuk uit! ;)

 

-WT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ WT

 

Cool dat je me volgt! Ik hoop dat ik dit verslag kan afmaken zonder dat ik te maken heb gehad met politie of rippers.. Ik ga sowieso zo voorzichtig mogelijk te werk!

We gaan de boel goed verspreiden en niet op 1 plek zetten, ik kan er zelfs niet vaak komen tot half juli wegens studie. Verder ga ik weinig spullen verslepen en laat ik niks achter; behalve planten natuurlijk;)

We zullen wel zien wat het wordt! Ik heb er zin in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update: Foto van een spot, ergens in december genomen:

gallery_26847_11425_167784.jpg

Genoeg ruimte voor een paar plantjes dacht ik zo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een prachtig mooie spot zo te zien ! :(

Carpie was me al weer voor ;)

 

VOLKNALLEN :D

 

 

 

hihi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...