Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GhanjaLife

5xPP in 25L potten vs 16xPP in 11L potten in scrogopstelling.

Recommended Posts

Hier mijn eerste verslag hier van mijn eerste kweek weer sinds jaren. :) nu voor het eerst in een tentje, ik heb hiervoor een Secret Jardin 240 aangeschaft waarbij ik op de ene helft 5 maal PP heb staan in 25L potten en de andere helft van de tent staan 16 maal PP in 11L potten.

 

gallery_28982_11340_5566939.jpg

gallery_28982_11340_230640.jpg

 

Ik wil voor mezelf uitmaken of ik met minder planten gewoon dezelfde resultaten kan krijgen als dat ik zou doen met 16 stuks op eenzelfde oppervlakte onder dezelfde condities. En alhoewel ik al wel heb gelezen en gezien dat het haalbaar is ben ik zo iemand die het ook daadwerkelijk zelf moet ervaren dus dat brengt ons hier in het begin van dit eerste verslag van mij hier op WF maar zeer zeker niet de laatste als het aan mij ligt. :verrygood

 

Ik heb in de tent twee canfilters hangen die via geisoleerde afvoerslang zijn aangesloten op een afzuigkist waarvan ik zo even niet de capaciteit durf te zeggen. Verder maak ik gebruik van 2x600 watt lampen in een standaard hamerslagkap. Bedoeling is om de volgende keer deze te vervangen voor adjust-a-wings maar dit keer vanwege de kosten besloten om gewoon eerst een keer te draaien met de gewone kappen. Moest ik nog wel opnieuw aanschaffen want diegene van wie ik de tent had overgenomen heeft blijkbaar de boel opgehangen en is gewoon gaan draaien maar heeft niet meegekregen dat de kappen zijn voorzien van een folietje. :D De grote bruine plekken op de kappen spraken al boekdelen dus die eerst direct maar vervangen want ik wil natuurlijk wel een optimale reflectie zodat ik zulks goed mogelijke resultaten kan halen als mogelijk zijn. En hoe goed een behaald resultaat ook is, het kan ALTIJD beter!!! Wanneer ben je tevreden met een opbrengst??? Wanneer je een punt bereikt dat je het gevoel hebt dat je een goed functionerend systeem hebt bereikt is er duidelijk dat je de handelingen die je uitvoert om je systeem ten uitvoer te brengen voldoende opbrengst opleveren om je voor je moeite en inspanningen te belonen.

 

gallery_28982_11340_2197834.jpg

gallery_28982_11340_2859425.jpg

 

 

De oplettende kijker zal zijn opgevallen dat er geen net is gespannen over de plantjes. Dat klopt ook, ik ga morgen hout en gaas halen en maak hiervan de scrogopstelling voor de dames. Ik heb er regelmatig over gelezen maar dit is voor mij mijn eerste scrog. Aangezien je de plant horizontaal laat groeien ipv verticaal ga ik er van uit dat het de bedoeling is dat ik de takken door de mazen van het net heen weef??? De meeste afbeeldingen die ik over scroggen heb gevonden laten het latere stadium van de bloei zien waar het net al helemaal is gevuld met bladeren en toppen en er dus verder weinig te zien is van hoe het begin van het proces wordt uitgevoerd.

 

De dames beginnen nu aan hun vierde dag en krijgen straks voor het eerst sinds ze gepoot zijn weer water aangevuld met rootjuice en nu voor de eerste keer wat terra vega van Canna. Als bodem gebruik ik de grond met perliet van de growshop. Ik heb nog even geen PH/EC meter maar kan deze over twee weken erbij halen dus zal vanaf dan ook die waardes goed bewaken. Tevens ga ik de kist van de afzuiging bij het blaasgat voorzien van een flens zodat ik met behulp van een stuk geisoleerde afvoerslang de warme lucht die wordt uitgestoten uitblaas op de badkamer zodat de kamer waar ik alles heb staan geen hotspot wordt die zichzelf verraadt door de opgebouwde warmte. De badkamer bevindt zich in het midden van het appartement met nog een woonlaag erboven dus dat lijkt me geschikter om de warmte naar toe te voeren dan een kamer die zich aan de buitenkant van het huis bevind. Vanuit de badkamer kan de warme lucht gewoon via de bestaande afzuiging zijn weg naar buiten vinden zonder verder weinig overlast te veroorzaken.

 

De foto's zijn drie dagen geleden genomen tijdens het planten van de stekken. Ik ondervond storing van de lampen op mijn camera maar gelukkig zijn de foto's duidelijker als afdruk dan dat ze op mijn schermpje waren tijdens het nemen van de foto's. Ik ga even snel douchen en dan richting de dames om ze te voorzien van het nodige vocht en de nodige voedingsstoffen die ze tijdens deze fase nodig hebben. Ik gebruik terra vega van canna omdat ik in het verleden hier ook mee werkte en prima te spreken was over de resultaten die ik hiermee haalde. Bedoeling is wel om straks zelf de voeding aan te maken en hierin de NPK-verhouding te zoeken die ideaal is voor de dames. :wOOt

 

En last but not least wordt met een kleine twee weekjes ook nog een luchtintake aan de onderzijde gemaakt die verse lucht de ruimte inblaast onder het scrogdek.

 

Update volgt later vandaag of eventueel morgen samen met wat nieuwe fotootjes m.b.t. tot de ontwikkelingen in de afgelopen drie dagen. En nu zwijg ik, anders vrees ik dat ik nog wel even doortyp. :)

 

P.S. De kist van de afzuiging wordt nog bevestigd aan het plafond dmv 2 a 3 schakels van een ketting en haken aan zowel het plafond als de kist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ghanjalife...ziet er goed uit man!!

 

Hoe zit het met je tempratuur en LV?

 

succes, blijf je volgen!! Ben benieuwd of en hoeveel verschil er zit tussen de verschillende grote van je potten... succes!!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Yo MRT, bedankt man..... Nou is

het natuurlijk niet al te lastig om de boel er mooi uit te laten zien met die tentjes maar ik neem ze wel, complimenten zijn altijd goed natuurlijk. :verrygood

 

Ik heb voor het meten van de temp en LV zo'n sensortje en een afleeseenheid dus sensortje gewoon de tent in en aflezen maar. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup.

 

Ben wel benieuwd welke kant meeste gaat leveren :verrygood

 

Mbt scroggen:

Je weeft de plant over/door/onder het net en zet de takken vast met binddraad op het net.

 

Probeer de plant zo op het net te trainen dat je per gat 1 takje/groeipunt overhoudt en je kunt weven (doe ik bij voorkeur) of met bindertjes (pas op dat je ze niet te strak zet en dat ze later los te halen zijn) dit doen.

 

Met een volle indica zoals de PP gaat scroggen erg goed, wel dieven onder het net en bij 80% net vol de klok op 12/12.

1e paar dagen moet de plant zich een beetje zetten naar het net, dagen/weken erna weet je niet wat je overkomt zo snel als dart gaat en wat een "afval" je eraf haalt omdat je door het scroggen de plant voordurend beperkt in lengte dus gaat ze vanaf onderin als een gek groeien, de kleinste uitlopertjes van onderen zitten met dag of 2/3 op net hoogte (als je je net op 40cm vd pot plaatst).

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even wat foto's van 3 dagen na aanpoten. De dames hebben nu even de tijd gehad aan te slaan en gaat allemaal prima op twee stuks na dan.... Ik heb nog een paar stekjes staan dus die ga ik op goed geluk maar direct onder de pitten zetten en hopen dat ze dat trekken en aanslaan zoniet gaan we verder met 14 stuks.

 

Ze krijgen nu bcuzz wortelstimulator en Terra vega van Canna volgens de doseringen aangegeven op de fles.

 

gallery_28982_11340_2636846.jpg

gallery_28982_11340_4123467.jpg

 

gallery_28982_11340_2939083.jpg

gallery_28982_11340_2423590.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu twee dagen later staan de dames er mooi bij en slaan goed aan. Ik heb nu ook de lampen laten zakken tot zo'n 50 cm boven de dames dus laat het groeien maar beginnen. :D

 

Ze hebben vandaag gewoon water gehad met wat wortelstimulator. Helaas hebben de twee het niet overleefd die ik heb bijgepoot, dus het is nu 5xPP vs 14xPP. Jammer maar ook niet veel meer dan dat, zo moet ik ook wel prima verder kunnen.

 

Maandag als een dolle ff spullen halen om dat rek in elkaar te zetten want door de feestdrukte heb ik er helemaal geen tijd meer voor gehad. Maandag dus vroeg uit de veren en klussen. :wOOt

 

Voor de rest wens ik eenieder nog een groen en zalig kerstfeest. :verrygood

 

gallery_28982_11340_3534153.jpg

gallery_28982_11340_1285382.jpg

gallery_28982_11340_3664829.jpg

gallery_28982_11340_4469849.jpg

gallery_28982_11340_4737124.jpg

gallery_28982_11340_2828603.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke test hoor en ben benieuwd naar het resultaat! Ga je ook de 11 literpotten van onder bewateren of alleen de 25 liters? Succes met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, ik ga je volgen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin is er :D

 

ik zou alleen die witte stroomkabel via de achterkant vd kap laten lopen en niet zijlings via de rand vd kap omhoog :wOOt

beschadiging ad kabel en smelten mogelijk :verrygood

 

Ik zou ze nog ff geen voeding geven: neem aan dat je volbemeste aarde hebt gescoord bij de GS.

daar kunnen ze zeker de 1e 2wk wel mee toe aan voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je ze even lang laten groeien ?

 

Hoe meer potten je zet des te korter kun je voor groeien , bij scrog duurt het voor groeien langer van wege het minder aantal planten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staan ze der bij Ghanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...