Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wee(d)Man

Meerdere problemen, hulp nodig

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

 

Dit is mijn eerste binnenkweek en alles ging heel goed tot een week of 2 geleden. De onderste bladeren begonnen geel te worden en stierven af(de punten werden eerste geel en daarna stierf het blad af vanaf de punt). Aangezien deze geen licht kregen dacht ik er niet veel van. Maar in de loop van de week werden steeds meer bladeren aangetast. Na een hoop gezocht te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik te veel voeding icm te veel water het probleem was. Ik had ook verbrande puntjes. Hierop heb ik 5/6 dagen alleen afgezuurd water gegeven, ph 6.0. Maar de probelemen werden alleen maar erger. Bovenin werden de bladeren ook geel maar niet zoals onderin. De bladeren boven veranderen in zijn geheel van kleur en sterven niet af. De bladeren krullen ook naar binnen toe. En er is nog een ander probleem verschenen bij een paar toppen worden de bladeren paars, komt door de lage temp denk ik. Na aanpassen van de temp is dit probleem iig geremd. Ik ben weer begonnen met voeden met de helft van de voeding maar denk nu dat ik dit eigenlijk niet moet doen. En ik heb ondertussen flink wat gedievd voor een betere luchtcirculatie en dus warmer onder in het hok, dit zie je niet op de fotos.

 

Ik heb uit de volgende topics veel informatie kunnen krijgen maar mijn situatie is weer net wat anders, dus hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven.

http://www.wietforum.nl/4x-Precious-600W-t75489.html

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=75019&st=0

 

 

Hieronder de specificaties van mijn kweek:

 

Soort: Dabney blue

5 en een halve week vanaf de eerste zichtbare bloei

Lampafstand: eerst 55-60cm sinds probleem 65-70cm

Temp: varieert tussen 25 en 15 graden. Ondertussen nachtemp op weten te krikken naar 18 graden, hoop een kachel erin te zetten deze week.

Bodemtemp: Constant op 17 graden, ondertussen 18/19 graden

Luchtvochtigheid: mijn meter lijkt niet echt geloofwaardig maar wss te laag. probeer hem nu omhoog te krijgen

Ph van de voeding is 6.0

Ec van de voeding is 1.6

Hoeveel water: na een hoop geschommel geef ik nu 1.25 per plant per dag

 

Hoop echt dat jullie me kunnen helpen wat begin er ondertussen helemaal gestoord van te worden en mijn hokje krijgt last van het bodemlozeputsyndroom wat mij ook weer gekker maakt.

 

Alvast bedankt

 

Hier nog wat fotos:

gallery_3481_11311_1113124.jpg

gallery_3481_11311_612882.jpg

gallery_3481_11311_446665.jpg

gallery_3481_11311_1389728.jpg

gallery_3481_11311_319368.jpg

gallery_3481_11311_233179.jpg

gallery_3481_11311_558578.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn dat emmers waar ze in staan?

 

in eerste instantie denk ik dat ze te nat staan

aan het rode te zien op het blad concludeer ik ook voorzichtig dat je klimaat niet in orden is

 

waarschijnlijk is ook de ph in je pot een stuk te hoog

 

 

kun je 'ns wat foto's maken zonder licht en een paar van wat plantjes individueel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit ook gehad, ik kweekte in diezelfde emmers en had gaten in de onderkant.

maar door de druk van de aarde op de onderkant van de emmer drukte de gaten tegen de ondergrond, waardoor er geen water doorheen kon of iig te weinig.

toen heb ik in de bolle kant aan de onderkant van de emmer extra gaten geboort en iets onder de rand van de emmer gelegd waardoor de bodem iets van de grond was.

 

miss helpt dit een beetje.

 

Groeten Zb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn idd emmers de growshop had niet het formaat wat ik zocht(20l). Er zitten gaten in de onderkant en de emmer is iets verhoogd maar mischien dus niet genoeg. Ik zal er vanavond wat extra gaten in maken en meer verhogen. Zal ook meteen wat fotos maken zonder licht. Ik gebruik trouwens canna flores als voeding.

bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

canna flores is goed daar ligt t niet aan

ik denk dat er wel wat water uit zal lopen als je er wat meer gaten(indezijkantonderin) bij maakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss voor de volgende keer een laagje hydro korrels onderin de pot en een handje of 2 door de aarde

goed voor luchtigheid en het beter als je per ongeluk teveel water geeft.

 

groetenn Zb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai ai ai

 

dat ziet er niet best uit :D

 

hopelijk krijg je hier de degelijke adviezen die je nodig hebt.

 

 

Bij mij is het probleem de laatste week zeker niet erger geworden, maar helaas ook niet minder. Sterkte, nog maar een paar weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip neem ik mee voor de volgende keer. Ik heb bijna geen ruimte over een kacheltje te plaatsen dus dat wordt nog een beetje lastig. Ik dacht aan een olieradiatortje maar denk dat die te dicht op de planten komt. Vanavond geef ik 1 liter water afgezuurd op ph 6. Ik had een ventilator die ongeveer op de plek stond gericht waar de gele bladeren zaten maar heb sinds 2 dagen een nieuwe zwenkventilator. Mijn passieve lucht inlaat zit links achterin helemaal op de bodem. De voorste planten heb ik gediefd de achterste zijn vanavond aan de beurt, goed voor mijn rug :D .

 

 

Hier de fotos zonder hps:

 

De grond rond voedertijd

gallery_3481_11311_568908.jpg

 

Het gele probleem, zit nu nog alleen achter in het hok

gallery_3481_11311_928575.jpg

gallery_3481_11311_646857.jpg

 

Het paarse probleem, zit halvewege het hok rechts. Maar breidt zich langzaam uit.

gallery_3481_11311_88139.jpg

 

Plant links voor

gallery_3481_11311_641868.jpg

 

Plant rechtsvoor

gallery_3481_11311_1228085.jpg

 

Plant links achter

gallery_3481_11311_537515.jpg

 

Plant rechts achter

gallery_3481_11311_1176099.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel weken hebben die planten eigenlijk in totaal nodig?

 

je zit nl niet in week 5

je moet tellen vanaf 12/12

niet vanaf bloemvorming

 

dus hoe lang staan ze nu na 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het idd te koud probeer daar een oplossing voor te vinden. Het hok staat alleen heel vol dus wordt lastig. De planten staan 6 weken en 3 dagen op 12/12. Bloeitijd ik dacht 10 a 12 weken vanaf eerste bloei verschijnselen. Maar nu ben ik in de war.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzou maar geen elektrische deken gaan "aanpassen"

volgens mij ben je daar niet technisch genoeg voor

 

mss een vloerverwarmer?

kost je 5 tientjes!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap niet waarom je een elektrische deken zou aanpassen als je voor hetzelfde geld een verwarmingsmat kan kopen. Of ik mis waar ik een goedkope deken kan krijgen. Word wss een verwarmingsmat of kabel. Vraag me af waaraan jij ziet hoe technisch ik ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe

kan ik nergens aan zien

was een inschatting

juist?

 

kzou gewoon een matje erin kopen

als dat tenminste een verbetering zal zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna goed, wel een technische opleiding gedaan maar doe er geen fuck mee. Ik ga der maar eens aanschaffen hopelijk zit de put dan bijna vol. Maar iemand een idee waar die gele bladeren vandaan komen? Te veel water en voeding? Want geef nu al een week minder tot geen voeding maar blijft langzaam doorzetten. Ben nu ook minder water aan het geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaten erin gemaakt. Liep niks onderuit. Als ik nou steeds minder water geef totdat ze gaan hangen dan weet ik dat ze droog staan. Is dat een idee?

 

Lampafstand: eerst 55-60cm sinds probleem 65-70cm

Temp: varieert tussen 25 en 15 graden. Ondertussen nachtemp op weten te krikken naar 18 graden, hoop een kachel erin te zetten deze week.

Bodemtemp: Constant op 17 graden, ondertussen 18/19 graden

Luchtvochtigheid: meter zegt 30% maar zegt ook wel eens dat ie het niet kan meten. ook in de huiskamer dus geloof niet dat ie nou zo goed werkt.

Ph van de voeding is 6.0

Ec van de voeding is 1.6

 

Dit bedoel je toch qua klimaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang je lamp maar gewoon op 60cm

 

en 25 graden is eigenlijk iets te koud

daardoor verdampen ze weinig en daardoor komt er niet genoeg voeding binnen

 

de temp moet eigenlijk 28 zijn

probeer dat te realiseren en verhoog dan je ec met 0.2

geef je al pk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien zijn de emmers te klein en maakt die scrog de voedingsbuffer wel op.(te weinig medium??).

in combinatie met een wat lage temp.

 

ik roep maar wat hoor maar zou zomaar kunnen.

en khad toen en tijd geleden voor 10 euro een electrische deken bij de lidl gezien.vandaar.

 

 

groeten zb :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 liter lijkt me voldoende. 10 euro das idd geen geld dan is het wel een optie. Vanavond weer goed gaan voeden en lamp weer op 60 hangen. Door de verwarming aan te laten zal de dag temp ook wel stijgen. Of ik zorg voor minder afzuiging. Ik geef nog geen pk nog een maar zal ik maandag mee starten.

 

bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn passieve lucht inlaat zit links achterin helemaal op de bodem.]

Wat is de maat en hoeveel hebbie er?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is de maat en hoeveel hebbie er?

 

Er zit een gat van 20 bij 25 met een rooster ervoor daarachter een loze ruimte. Vanuit de loze ruimte het hok in zit een gat van 30 bij 5 cm. Je voelt de lucht er door heen stromen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

diameter in mm- opp. inlaat in cm2 - diameter inlaat (passief, rond)

100 mm - 78,5 cm2 opp - 392,7 cm2 passieve inlaat - 22,4 cm diameter aanvoer

125 mm - 122,7 cm2 opp - 613,6 cm2 passieve inlaat - 28,0 cm diameter aanvoer

160 mm - 201,1 cm2 opp - 1005,3 cm2 passieve inlaat - 35,8 cm diameter aanvoer

200 mm - 314,2 cm2 opp - 1570,8 cm2 passieve inlaat - 44,7 cm diameter aanvoer

250 mm - 490,9 cm2 opp - 2454,4 cm2 passieve inlaat - 55,9 cm diameter aanvoer

 

Greetzzzz,M :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vuistregel;

Afzuig diameter= 3xje passief diameter

Dus hebbie een uitlaat van 125mm dan 3x 125mm passief inlaat.

 

En dan een goede luchtcirculatie(wind geen storm maar ook geen tje)dus niet van een gratis klipven B)

 

:D

 

Volgens mij is dit een soortje waar Beekaa wel bekend mee is,en mss moet je hem eens vragen.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...