Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zeiksnor

the making off

Recommended Posts

lion vertelde een tijd geleden al eens dat hij een boek ging lezen over een ex directeur van een heel groot farmaceutisch bedrijf die alle gorigheid in dat boek naar buiten bracht.

dat zijn natuurlijk de beste bewijzen. en zo zijn er natuurlijk nog veel meer.

 

Het boek heet

 

Bijwerkingen... waarvan sommige dodelijk kunnen zijn door John Virapen

 

http://www.succesboeken.nl/?media=&ISB...en=BIJWERKINGEN

 

Hier volgt een beschrijving van het boek...

 

Bijwerkingen waarvan sommige dodelijk kunnen zijn, is een bekentenis van een ex-topman, John Virapen, uit de farmaceutische industrie. Nadat hij met pensioen ging heeft hij jaren gezwegen. Na een hevige en onethische advertentie-campagne gericht op kinderen, die door zijn ex-werkgever enkele jaren geleden gelanceerd werd in Duitsland - waar hij woont - verbrak hij zijn stilzwijgen. Hij vertelt in dit boek dat hij een van de criminelen was, die o.a. het medicijn Prozac op de markt heeft geholpen; het medicijn dat de meeste zelfdodingen teweeg heeft gebracht.

 

Hij heeft zelfs getuigd in processen van slachtoffers van dit medicijn tegen de producent. Hij vertelt hoe hij ambtenaren heeft omgekocht om nieuwe medicijnen goedgekeurd te krijgen. We weten allemaal dat de farmaceutische industrie er geen belang bij heeft dat wij gezond zijn; ze hebben er belang bij dat we hun producten gebruiken en ze zijn uit op winst, veel winst. Maar dat er corruptie, omkoping, fraude en belangenverstrengeling plaatsvindt om die winst veilig te stellen, zal voor vele lezers een nieuw feit zijn. Het zijn schokkende bekentenissen. Dr. John Virapen geeft aan het eind van dit boek een lijst van zaken die de consument kan doen om deze praktijken te helpen stoppen.

 

Wist je dat:

- grote farmaceutische bedrijven ± € 35.000€ per jaar per praktiserende arts besteden om de arts ertoe te bewegen hun producten voor te schrijven?

- meer dan 75 procent van de vooraanstaande wetenschappers in medicijnen betaald wordt door de farmaceutische industrie?

- er voor veel nieuw toegelaten medicijnen alleen kortetermijnonderzoek is gedaan en dat niemand de effecten kent op patiënten die de medicijnen over langere periode of zelfs de rest van hun leven gebruiken?

- de farmaceutische industrie ziekten verzint en ze met doelgerichte marketingcampagnes promoot om de afzetmarkt voor hun producten te vergroten?

- er medicijnen in de handel zijn, waarbij omkoperij een rol speelde bij het goedkeuringsproces?

 

 

Dit is een van de boeken die mij volledig heeft overtuigd dat de wereld echt F*cked up is! Tijdens het lezen kom je echt met je voetjes op de grond... De schrijver pakt je bij je kraag en schud je volledig wakker!

Ik kon me in de verste verte niet voorstellen dat de farma-industrie zo door en door slecht is, zelfs in mijn ergste nachtmerrie had ik dit niet verwacht! A real eye opener!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klasse lion. die ga ik morgen gelijk halen die biep was vandaag helaas dicht.

ik hou me eigen natuurlijk heel erg aanbevolen mocht je nog meer van zulk soort boeken weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Het is alweer lang geleden dat ik voor het eerst op dit forum kwam; maar ik herinner me die dag nog heel goed; er was toen nauwlijks activiteit op dit forum en ik ben toen met het topic als de toekomst een groot ? is gestart; het deed me echt deugd hier te kunnen praten over men diepste zieleroerselen; en wat ben ik blij dat dit forum nu zo actief is en een plaats waar we mekaar hebben gevonden met onze kleine en grote vedrietjes en frustraties en noem maar op!

 

Het is al even geleden nu dat men moeder is overleden; maar helaas is de kanker-furie daarmee niet opgehouden; het beest heeft nogmaals toegeslaan en gewonnen; nu is ook mijn oom; de jongste broer van men moeder overleden aan kanker. Dus voor de 4de keer in onze familie dezelfde horror-film met hetzelfde The End. Om het even op een rijtje te zetten;

 

eerst mijn moeder haar oudste broer die is overleden aan longkanker; dan mijn oma aan borstkanker, dan mijn moeder en daarna haar jongste broer; ook nog even vermelden dat een zusje van men moeder darmkanker had; maar zij stelt het gelukkig goed. Ik vind dit gewoon waanzin en stel me dan ook meer en meer vragen bij de behandeling met chemo, bestralingen en noem maar op.

 

Ik zie chemo en consoorten steeds meer alszijnde een zeer effectief en zeer dodelijk gif met zeer nare gevolgen voor de zieke zelf en zijn omgeving, maar een medicijn???? Sorry ik geloof er niet meer in... Ik vind het dan ook zo jammer dat er nergens ECHTE statistieken bestaan over de slaagkans omtrent chemo; want zovelen nemen maar alles aan wat de dokters zeggen, vraag me ondertussen ook af of ze eigenlijk wel echt weten waarmee ze bezig zijn en of ze niet beter tegen erg zieke patienten met een gevorde kanker zeggen, mensen je gaat dood, chemo of niet... Vertrek nu op wereldreis, doe al die dingen die je nog wil doen en geniet zolang het kan. Vind het echt schrijnend hoeveel extra leed er nog bijkomt door chemo, misselijk, aftakelen, vermoeid.... Moet dat echt???? Nu ben ik natuurlijk geen hoog opgeleid dokter ofzo maar de ervaring van 4x kanker brengt me echter tot dit te denken....

 

Zijn er trouwens nog mensen met zoveel kanker in één familie? Wat denken jullie erover? Is het ook zo dat bij jullie de overgebleven familieleden allemaal wel denken, oei wie is de volgende??? En of het erfelijk is, daar heb ik nu ook wel vragen bij ondertussen; overal word bij hoog en laag beweerd van niet... maar als je met dezelfde gebeurtenissen word getroffen als onze familie dan denk je anders...

 

 

 

Wens iedereen nog heel veel sterkte

 

Liefs ellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...