Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Interval Bayer Masai.

Recommended Posts

Goedemorgen collega's

 

Ik zat eigenlijk even met het volgende...

Is er ook een tijd bekend die je moet aanhouden met Bayer Masai,voor de volgende beurt?

Ik heb zaterdagmiddag de dames een douche beurt gegeven met Bayer Masai tegen de spint.Toen we zaterdagavond bij ze gingen kijken,zag ik tot mijn schrik onder een paar dikke fanleaves toch nog miniscule eitjes zitten...

Geen volwassen spint gezien,maar wel de eitjes.Deze eitjes zitten er nu nog,en het liefst wil ik ze zo vlug mogelijk nog een keer met de Bayer Masai heel secuur behandelen.

 

Maar kan ik dit zeg maar vanavond zonder problemen doen,of kun je beter een tussenpose van een week ofzo aanhouden??

 

Ik hoor graag,

Alvast bedankt voor eventuele reacties :D

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je wacht tot de eitjes uitzijn en dan nog een keer spuiten

succes maar neem pvp das minder giftig en vinden je planten ook lekker

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een goede plantenspuit scheelt ook bergen.Ikzelf heb een Mesto Maxima.Duur spuitje.10jaar garantie en 3bar druk.Vernevelt als de beste.Dat scheelt echt een berg.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooral de onderkant van je blad bespuiten want daar zitten ze

En bespuit je aarde ook want daar zitten de eitjes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke mannen,

 

Dank voor de info zover :D

Van die spuit is ook een goeie twindaddy.Ik heb nu namelijk een drukspuit van 2 knaak 50 van de blokker....

 

Heb ook even op de site van bayer gekeken,maar over een interval van masai kan ik niks vinden.

Ik denk dat ik het zaterdag gewoon nog een keer doe.Ik kan er gewoon NIET tegen dat ik weet dat ze er zitten...

Begint alweer te jeuken als ik aan die fuckers denk...

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint wordt in onze warme hokken met een week volwassen en kan dan nieuwe eieren leggen. Bij 30 graden komen eieren al na 4 dagen uit, maar ik zou na een week weer spuiten om te voorkomen dat spintjes die na het spuiten nog uit het ei zijn gekomen en het overleefd hebben alsnog om zeep te helpen.

 

Wellicht volgende keer beter roofmijten inzetten, die vreten zo'n 20 eieren per dag of 5 a 6 spintjes en ze zoeken ze zelf op (zelfs zonder gps enzo, dus das wel zo makkelijk).

 

Veel plezier met spintkillen.

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chassie,

 

Thnx voor de info B)

Ik heb ze afgelopen zaterdag een douche met PVP gegeven.voorals nog ziet het er goed uit :D

Ik heb wel goede hoop dat het goed gaat deze eerste ronde..en anders alsnog roofmijten :P

De volgende ronde en komende,ga ik sowieso uit zaad doen.Ik hoop ook dat ik er dan geen last van heb/krijg.Ze zaten helaas al op de stekken die ik kreeg :D

 

@tuinman,

 

handige spulletjes inderdaad ja :P

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem ken ik.... Als ik mijn stekjes krijg dompel ik ze in een pvp badje en daarna benevel ik nog eens lichtjes als ze i d potjes staan,na 5 dage benevel ik ze weer goed,als je wil na een weekje nog eens,en weg is de spint,bij mij toch he....

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...