Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

newmicrogrower

cannalight 125 watt.

Recommended Posts

beste kwekers,

 

ik ben van plan om binnekort ook een microkweekje te starten.

nu heb ik op deze site : www.growcenter-noord.nl een mooi lampje gevonden.

 

de cannalight 125 watt(geen voorschakelapparatuur nodig).

de kleur is 4000K .

 

nu is mijn vraag: is dit voor de bloei of voor de groei, of beide?

en hebben er al wat mensen ervaring met deze lamp.

 

groetjes, newmicrogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

4000K ligt tussen beide.

Er zijn genoeg sticky's hier op het forum te vinden over lichtinfo.

niet specifiek over jouw type lamp, maar dat is ook niet de bedoeling.

 

Effe je best doen om te zoeken hé...

 

verder wens ik je succes

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Newmicrogrower,

i.p.v. van een reuze-spaarlamp kun je beter voor een T-Neon-verlichting kiezen.

De gemiddelde opbrengst met spaarlampen is laag (rond de 0,4 g/w).

Met T-Neon zijn duidelijk hogere opbrengsten gehaald.

De meerkosten haal je al met de eerste ronde eruit.

De dikste spaar-bulb geeft niet altijd de dikste toppen.

Met de 4000°K ga je ook nog een compromis in qua licht,

voor de groei niet optimaal en voor de bloei zeker niet.

Ook hier heeft de T-Neon door het wisselen van de buizen grote voordelen.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: De reply in de sticky heb ik verwijdert, sticky´s zijn om te lezen en niet om zijn eigen vragen te stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaarlampen zuigen.......big time, koop idd liever een t-neon setje ik durf te zweren dat 72 watt aan t-neon meer opbrengt dan met een 125 watt spaarlamp

met t-neon kun je ook goed scroggen (op een netje growen) zo pak je al het licht in de juiste lichtzone op heel je dek, bij de t-neon kun je ook nog eens je buizen verwisselen tussen groei en bloei of een combinatie ervan

en je kunt tot 5 armaturen aan elkaar aansluiten dus je kunt er later mooi nog een setje bij hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi newmicrogrower

 

ik heb een spaarlamp van 200w bloei envirolite in men tentje

 

ben er tevreden mee maar nu ik de t-neon ken zou ik toch daarvoor opteren

ga ik missch ook doen ma ben nog aan het twijfelen tussen t-neon of duofluor :D

 

maar die cannalight die zou ik zeker niet nemen om een kweek te beginnen als k jou was

 

luister maar naar master torsti :lol: en anderen wil/zal ik ook doen ;)

graag advies (in men topic) :lol:

 

ciaoooooooooooooooooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een spaarlamp van 200w bloei envirolite in men tentje

ben er tevreden mee maar nu ik de t-neon ken zou ik toch daarvoor opteren

 

Dat is de kern van de discussie. Kan het met een spaarlamp? Ja, zeker! Is het de beste investering? Nee, zeker niet.

 

Kun je het kwijt? Neem dan gelijk Tneon 2 x 75 watt, want: Licht is gewicht!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

t-neon dus hea. ga ik ff naar googlen.

heb ook pas 1 keer eerder gekweekt, onder 4 x 18 watt tl(kleur 33).

maar was niet echt een succes haha. had se gewoon los op zolder staan. zonder afzuiging, filter etc.

en se stikten van de spint. dit keer van plan om een oude klerenkast om te gaan bouwen, maar wil hier pas in het nieuwe

jaar me beginnen, eerst even goed inlezen.

maar hoe groot zijn die t-neon buizen dan? zelfde lengte als een tl>?

 

groetjes newmicrogrower.

Share this post


Link to post
Share on other sites

t-neon 2x36w = 43 cm lang en 24 cm breed 4800 lumen

t-neon 2x55w = 57 cm lang en 24 cm breed 7600 lumen

t-neon 2x75w = 59 cm lang en 24 cm breed 10360 lumen

 

maten zijn van het complete armatuur

 

zorg ook voor een goede afzuiging ik kan de TT vent 100 aanraden die kan je met de schakelaar op verschillende standen zetten

en hij is erg stil en makkelijk schoon te maken je kunt de bladen er gewoon uit halen en schoonmaken.

ook de genen die je gaat gebruiken zijn zeer belangrijk voor een goede grow verdiep je daar ook in , ik kan de fem zaden van sannies shop aanraden

vooral de cheeseberyhaze damm wat is dat een lekker soortje zeg, ze kan ook nog eens goed tegen misshandelling (scrog) over de bio voedings lijn van bac

ben ik ook te spreken.je hokje ontsmetten na elke grow en schoon te werk gaan tijdens de grow kan een hoop beesjes en ziektes ellende schelen.preventief 1 x per week met knoflook water aftreksel besproeien

wil ook baten.

 

onder 2 stuks t-neon 2x 36 watt met 1 a 2 cheesebery haze fem op een scrognet van 50x50 cm en in een aardbak van 20 liter kun je met gemak 70 a 80 gram halen

en als je je best doet 100 tot 110+ gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik buiten het t-neon armatuur en de lampen zelf verder nog iets nodig?

want ben echt net bezig met deze hobby, en heb dus wel het een en ander gelesen over

voorschakelapparaten, maar wat het nou echt inhoud snap ik nog steeds niet.

heb ik bij de t-neon ook zo'n voorschakelapparaat nodig? of zit dat al in het armatuur.

 

groetjes, newmicrogrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in stopcontact met tijdschakelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Computerfan met 9 volt adapter eraan, dat koelt de lamp zodat je zo dicht mogelijk op je plant kunt met de lamp

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees alle sticky's door op het forum die van belang kunnen zijn voor je toekomstplannen

 

Daarna zul je misschien nog niet alles snappen, maar je hebt er tenminste al weet van.

 

Maak dan een lijstje met wat je in de kast wilt

 

Dit is wat je zeker MOET hebben in de kast: Licht, lichtreflectie (MOET niet maar kost je niets en zorgt voor een beter resultaat), afzuiging + filter + luchtinlaat, ventilatie, meters (temperatuur, luchtvochtigheid, tensio eventueel) en een goed klimaat (temp & luchtvochtigheid)

 

Daarnaast zijn er nog vele factoren die je al doende leert. Je mag het zeker niet onderschatten, hoe meer je je informeerd, hoe beter!

 

Je zult vast nog over PH en EC lezen, dit is een keuze die je maakt, volgens mij meten de meesten in de micro/fluo sectie geen PH en/of EC waardes maar kijken wat de plant nodig heeft. Het kost je wat geld, maar het is ZEKER een aanrader als beginnende kweker om die waardes juist te houden. Zo vermijd je tekorten en teveel voeding wat voor veel hesia kan zorgen bij je eerste kweek(jes).

 

 

En hierna pas zou ik gaan bestellen, alles in 1x. Wel alles goed in overweging nemen, en post hier nog es je lijstje uiteindelijk met wat je nu precies wilt in de kast, zo krijg je ook wat tips en op-of-aan-merkingen van de kwekende forumleden hier!

 

 

Dan effe bouwen, en vooraleer je begint je kastje es uittesten op alle aspecten die je erin hebt.

 

Als je je er elke dag wat meer in verdiept zul je op de eerste dag van het nieuwe jaar misschien al kunnen je zaden te kiemen leggen :D.

 

Succes!

 

Oja, de Tneon's zijn ook tekoop bij wietforumshop! Net als de meeste andere dingen die je nodig zult hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze kunnen gewoon direct via een tijdschakelaar in het stopkontact maar mooier en veiliger is het om ze via

bv een davin relais tijdschakelaar aan te sluiten ,alle naden van je kast dicht kitten , je kast reflecteren en isoleren met bv radiator folie (stevig spul)

een luchtinlaat rooster maken onderin de zijkant van de kast en een luchtuitlaat bovenin achter, houd de inlaat en uitlaat ver uit elkaar.

idd ook een mooi pc fannetje aan je armatuurtje monteren ook voor de lucht circulatie erg belangrijk.en een goed filtertje is natuurlijk ook belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

verder had ik nog een vraagje over een ventilator.

ik heb thuis een ventilator, lijkt op zo'n pc ventilator alleen in het groot, en 230V.

is dit voldoende voor mijn afzuiging?

ik wil ongeveer een kastje gaan bouwen. van LxBxH 50cmx70cmx100 cm.

twee keer t-neon 36 watt erin. en twee mooie plantjes erin, op een scrognetje.

 

 

verder wou ik nog weten hoe ik een website link of een plaatje in mijn bericht zet.

 

groeten newmicro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dan minimaal 100m3 nodig liever iets meer dus ik denk dat de fan die je hebt te zwak is

een buisventilator met een 10 cm aansluiting en 100m3/h van de bouwmarkt zou voldoen, zoek wel een stille uit want sommige maken nogal een kabaal ze kosten rond de 20 euro koop er ook een 100 tot 200m3 filtertje bij van bv wilco

 

filter met 100mm aansluiting : wilco

slang 2 meter: slang

slangklemmen : klemmen

afzuiger : afzuiger

flens 100mm : flens

lampen met buizen groei : lampen met buizen groei

bloeibuizen 4 stuks : 4 stuks bloei buizen

koppelkabel t-neon : kabel

 

dan nog een mooi inlaat rooster van de bouwmarkt (metaal) van rond de 30 x 15 cm

en een rol radiator folie (nopjes) moet genoeg zijn voor de hele groeiruimte (niet dit er op en niet kitten)

je kunt door het filter afzuigen of blaazen als je door het filter gaat blazen moet je zorgen dat waar het filter staat de warme lucht wel weg kan dus plaats het filter buiten je kast of in een compartiment met uitlaat rooster

als je gaat zuigen :D wat makkelijker is kun je het filter gewoon boven in je groeiruimte hangen dan kun je voor het mooie 2 aansluitflenzen gebruiken 1 in je kast en 1 aan de buitenkant van je kast hier kun je dan mooi de slang op aansluiten.de afzuiger zou ik in de kast hangen direct aan het filter dit scheelt weer in geluid. een scrognetje van 50 x 60 zou perfect zijn dan kan elke lamp 50 cm x 30 cm belichten.vergeet je pc fannetjes niet voor aan de lampen deze kan je op 6 tot 9 volt laten draaien op 12 volt maken ze te veel herrie.

 

een maatje van me heeft een zelfde opstelling alleen dan 50 x 50 en daar kwam echt smullie smullie sticky cbh vanaf

 

gallery_21092_11009_75879.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...