Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
yogi

4xHericules Fem. en 1x HerijuanaxBigwhite Fem,600watt

Recommended Posts

Nu het hok zo goed als klaar is , heb ik afgelopen zondag de eerste zaden ( 6 stuks) in de spongepot gedaan.

Na een goeie dag werd werden de eerste dames al waargenomen.

 

gallery_28519_11160_53091.jpg

 

Nu naar 5 dagen later zijn er al 5 waargenomen.

 

gallery_28519_11160_22750.jpg

 

Wil deze nog enkele dagen laten staan en dan over potten naar potjes van 9x9x10cm, deze gevuld met lightmix van plagron.

Zodra ze in deze potjes staan zal ik ze nog een week onder de tl's laten voorgroeien.

 

Zodra deze week voorbij is zullen ze over gepot worden in potten van 20L en het medium zal verrijkt worden door 4 tabs met de schimmels van bac erbij.en zullen ze nog ongeveer een weekje op 18/6 blijven staan, dit omdat ik ook wil gaan scroggen. En wil het net 55cm boven de potrand gaan bevestigen

 

Had het starters pakket besteld bij Sannie , en heb er ook de bladvoeding en de PVP van bac erbij besteld, maar zit nog in twijfel of ik de overige producten zal aanschaffen om het hele biologischkweekschema van bac te volgen , of alleen nog een booster eraan toe te voegen ( tips zijn altijd welkom) ;)

Wil 1x per week de voeding vertrekken aan mijn dames

 

Ook wil ik de blumats gaan gebruiken , deze zijn vorige week besteld en hoop dat ze dan ook snel zullen arriveren.

 

Zodra de dames in de 9x9x10 potjes staan zal ik weer een update plaatsen.

Tips / opmerkingen of dergelijke zijn altijd welkom. :P

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze ronde Yogi, hericules is een mooi soortje en ook naar de bigwhite ben ik erg benieuwd. De langste zaailing lijkt iets te strekken naar het licht toe, probeer je tl (?) er dichter op te hangen zo hou je je plantjes kort.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes en plezier Yogi! Hopelijk komen ze alle vijf mooi en gezond naar boven.

 

Enjoy

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey yogi

mooie soortjes heb je uitgekozen, vooral de herijana x bighwhite ben ik benieuwd naar. ;)

gr canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey leuk dat jullie mee kijken

Thnx voor de tip donnie , ik heb de laag met perliet een 3 cm opgehoogd en staan nu een cm of 3 van de tl's af.

 

Maar ik zat net nog eens te denken .

Ik denk dat het beter is om de zaailingen over een paar dagen gelijk over te potten in de 20liter potten.

Waarom nou dan hoef ik ze niet nog een keer over te potten wat beter is voor het wortel stelsel.

En aangezien die ruimte toch nog niet in gebruik is , dan kunnen ze ook gelijk onder het licht van de HPS. ;)

 

en dan de lamp een 55cm er boven laten hangen.

En om de dames een beetje op gelijke hoogte te krijgen zal ik de ene zaailing iets dieper inpotten zodat de dames ongeveer allemaal op gelijke hoogte staan.

De potten zullen gevuld worden met plagron light-mix met daaraan toegevoegd de buffertabs en de schimmels van bac.

Maar omdat ik de eerste weken nog geen voeding hoef te geven , vraag ik me toch af of het kwaad kan als ik met de eerste waterbeurt wat sannie bacto aan het water toevoeg.

Over een paar dagen zal ik me weer melden hehhe

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

sannies bacto is geen voeding, dus dit kan je zeker meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sannies bacto is geen voeding, dus dit kan je zeker meegeven.

 

Hey Canna

 

Thnx voor de snelle reactie

Klasse!!!!

Gr yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een vraagje misschien dat iemand er een antwoord op heeft.

 

Ik heb de 20liter potten gevuld met light-mix van plagron en heb 4 gram schimmels erdoor verwerkt.

Kan ik nu de buffertabs ook al in de grond steken voordat ik ze inwater, had ergens gelezen dat ze eerst de potten met schimmels eerst deden inwateren en een paar dagen laten staan om zo het bodemleven al op gang te brengen.

En op de dag dat je de zaailing wil overpotten werden dan ook pas de buffeltabs in de potten gestoken.

 

En hoeveel water zal ik iedere pot moeten geven, ik wil de pot 2 dagen laten staan voordat de zaailingen erin komen.

Zelf zat ik er aan te denken om met 500ml per pot in te wateren.

Alvast weer bedankt

Gr. Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey yogi

 

ja je kan ze ervast indoen, kunnen ze vast water opzuigen.

zo doet sannie het zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen woensdag heb ik de zaailingen overgepot in de 20L. potten

De zaailingen waren al best goed geworteld

gallery_28519_11160_37299.jpg

 

gallery_28519_11160_9116.jpg

 

Nu ze zijn over gepot vind ik ze er niet best bij staan , en vermoed dat ik ze te lang in de spongspots heb laten staan.

Vergeleken bij andere verslagen zijn mijn dametjes nog klein en vind ze er ook niet mooi bijstaan.

Dit is de mooiste dame van de 5

 

gallery_28519_11160_15749.jpg

Deze lijk nu wel aan te slaan, en heb nog 1 dame die er zo bij staat , dus in het totaal 2 dames die er zo bij staan.

Nu de andere 3 staan er veel slechter bij.

Hier 1 foto , zo zien ze er alle 3 uit

 

gallery_28519_11160_12865.jpg

 

 

De potten zijn maandag met 0,8L ingewaterd en woensdag zijn de dames erin gegaan en hebben ze nog 75ml aan water mee gekregen.

 

Ik zit eraan te denken om de zaailingen eruit te halen en geheel opnieuw te beginnen.

Maar dan laat ik ze eerst 24uur in het water liggen voordat ze in de spongspots gaan, en zodra ze de kopjes er boven uitsteken , dan zet ik ze gelijk in de 20L potten.

 

Mocht ik dit willen gaan doen , dan kan ik toch gewoon die zelfde 20L potten met inhoud gebruiken?????

 

Nou ik kijk even wat jullie reactie is en zal dan besluiten of ik opnieuw ga beginnen

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kogel is door de kerk

 

hehehehe

 

Heb alle 5 de dames eruit gestokken , en de beste 2 die zet ik in potjes van 9cmx9cmx10cm.

Heb opnieuw 5 Fem. zaadjes van de Hericules en 1 Fem zaadje van de HerijuanaxBigwhite in een glas water gelegd.(vorige keer gelijk in de spongpot)

Morgenavond duw ik ze in de spongpot en deze gelijk in 20L potten. En gelijk onder de 600Watt HPS

Alleen wat ik niet goed kan terug vinden is , of het erg is als ik ze gelijk in de 20L potten zet , omdat hier al de schimmels en de buffertabs al in zitten , misschien kan iemand mij dat vertellen??

 

gr yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer voor de dames, maar direct in de pot kan gewoon.

wel genoeg water geven, anders trekt je pitpot leeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabizznis

 

Thnx voor de tips .

Zodra ik ze in de spongpots heb gedaan , zal ik ze gelijk in de 20L potten zetten.

En zal deze eerst goed inwateren zodat de spongspots niet leeg trekt.

 

Ook is vrijdag de bestelling van blumats binnen gekomen, en zal ook gelijk de tensiometer in de grond zetten zodra de spongspots in de 20L potten komen.

 

Ook heb ik gisteren een nieuwe afzuiger gehaald want die ik nog had kon het maar net aan .

De nieuwe afzuiger is een MDF-box van 1000m3.

Nu deze is aangesloten heb ik een constant klimaatje .

Max. tempratuur 26,8 graden

Min. tempratuur 21,3 graden

 

Misschien mag de LV iets hoger

Lamp uit 46%

lamp aan 38%

 

Zodra er weer iets val te melden , dan zijn jullie de eerste die het horen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer , even een klein update"je.

 

Maandag de zaadjes uit het water gehaald, en bij ieder zaadje was er al een wit worteltje gespot, ( na 30uur erin gelegen te hebben) had ik ze in de spongspots gestopt.

En had ik ze gelijk onder TL lampen gezet.

Nu had ik de brandtijd van de tl's verlengt naar 23uur en 1 uur het licht uit.

Met als resultaat na 3 dagen :4 hericules en 1 Herijuanaxbigwhite zijn opgekomen.

Deze keer zaten er geen strekkers bij, dus heeft in mijn geval de 23uur licht geholpen.

Donderdag zijn de zaailingen overgepot in de 20Lpotten en lijken al na 1 dag te zijn aangeslagen, want er zijn al blaadjes bij gekomen.nog ff 2 foto'tjes erbij.

Hier het totaal overzichtje van de van jonge zaailingen

gallery_28519_11160_34108.jpg

En hier de HerijuanaxBigwhite, beetje slechte foto maar bij de volgende update zal ik betere plaatsen , ook waren de plantjes net nat gespoten voordat ik de foto's maakte.

gallery_28519_11160_15972.jpg

 

Wanneer ik ze op 12/12 ga zetten weet ik nog niet , zal volgende week eens kijken hoe ze erbij staan.

Wel is de bedoeling dat ik ze ga scroggen.

Let them grow

Gr Yogi

Opmerkingen/tips altijd welkom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Yogi,

 

Ziet er goed uit, hopelijk slaan ze goed aan in de 20L potten.

Als je niet tijdgebonden bent dan zou ik ze lekker een tijd laten voorgroeien, zeker ook als je de hele oppervlakte vol wilt krijgen.

De ruimte heb je er voor om ze een tijd voor te groeien en ook je potten zijn van een goed formaat.

 

Veel plezier en geniet van de dames!

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ash

 

Thnx , ik hoop ook dat ze goed aanslaan maar zoals het er nu uitziet ben ik er niet bang voor. :P

 

Toch ff een klein update'je , kan het niet laten. B)

 

De dames zijn weer een beetje gegroeid

, 4 gaan er gelijk op en er is 1 achter blijvertje

 

Totaal overzichtje

gallery_28519_11160_1628.jpg

 

Na 3 dagen gestaan te hebben heb ik gisteren iedere pot 0,4L water gegeven.

De tensiometer stond op 140mbar, en nu staat hij op 80mbar.

 

De plantjes lijken lekker compact te gaan blijven

De lamp die hang er nog zo'n 90cm boven , maar morgen zal deze 65cm boven de plantjes komen.

 

Hier de HerijuanaxBigwhite

gallery_28519_11160_38553.jpg

 

En hier een foto'tje van een Hericules

gallery_28519_11160_14022.jpg

 

Ze gaan redelijk gelijk op op 1 uitzonderling na , ( ook een Hericules )

gallery_28519_11160_13556.jpg

 

Mocht deze te ver achter raken heb ik gelukkig nog een alternatief achter de hand.

Dat is ook een Hericules , dat is een zaadplantje die ik nog over heb gehouden van de eerste zaai ronde.

Is al een heel mooi plantje aan het worden.

En als deze de plaats van het achterblijvertje overneem, dan ben ik van plan om ze te gaan fimmen.

En hier is ze dan :P

gallery_28519_11160_22825.jpg

 

Nou dat was het wee voor vandaag, opmerkingen/tips zijn altijd :D

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weer eens een update

 

De planten lijken het naar d'r zin te hebben en zijn ook al lekker gegroeid.

Alleen de herijuanaXbigwhite heeft een paar vervormde bladeren.

Moet nog even kijken wat het zou kunnen zijn.

gallery_28519_11160_19298.jpg

 

Ook heb ik het achterblijvertje vervangen door het plantje van de eerste zaaironde.

gallery_28519_11160_21988.jpg

 

hier een dame van de 2de zaaironde

gallery_28519_11160_37047.jpg

 

en een totaal overzichtje

gallery_28519_11160_53607.jpg

 

En zit eraan te denken om de dames aankomende zondag op 12/12 te gaan zetten.

Nou opmerkingen of dergelijke , altijd welkom

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Yogi,

 

Zo te zien heb je genoeg ruimte in je hok. Zou je ze niet nog wat langer laten groeien?

Uiteindelijk merk je dat ook in je eindresultaat.

 

De misvormde blaadjes kan door verschillende dingen komen...is een beetje gissen.

Lamp er misschien te dicht op, kan natuurlijk ook gewoon "in het plantje zelf zitten"

 

Maar als je kan, laat ze nog even groeien, de dames zullen je er zeker voor belonen.

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga helemaal met Ash mee!

 

Het zijn ook allemaal mooie indica's dus het zullen niet enorme bomen worden zoals bij de sativa's, ook nog een reden om toch nog even wat extra voorgroei ertegenaan te gooien. Daarnaast hadden ze al wat moeite met de opstart, gun ze nog even aansterktijd zodat ze echt als sterke gezonde hollande dames die bloei ingaan.

 

Wat de blaadjes betreft, gok ik op de combi te nat met lamp er te snel te dicht op.

 

Groet,

 

Indicaan :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan te nat inderdaad, geef ze maar eens een 4-5 dagen geen water nu Yogi, zeker met dat witte vel erop verdampt er niet bar veel.

 

Voorgroeien zou ik net als Ash en Indicaan aanraden ook doen, ivm de minder sterke groei van een Indica plant.

 

Ik wens je voor de rest veel succes met deze kweek, zijn mooie soorten.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ash

 

Ja ik heb genoeg ruimte in het hok, en zal ze ook nog een weekje langer op 18/12 laten staan.

En over het blad probleem ja ik weet het ook niet. Heb net ook ontdekt dat er nu ook een hericules er last van krijg :wave:

 

@ Indicaan

 

Leuk dat je ook ff langwip

de lamp hang er 73cm boven de dames , en of ze te nat staan weet ik niet.

Heb nu net nog wel een beetje water gegeven omdat er toch een paar poten vrij droog stonden.

Maar heb nu ook een niet volgroeid blad, en heb er ook een foto van gemaakt ik zal ze straks even uploaden.

 

@ Donnie

Nou dan zal ik ze zeker eens een dag of 5 geen water geven, en zal ook de reactie's afwachten op de foto's die ik hier zal plaatsen.

 

Hieronder de foto van de herijuanaxbigwhite met zijn niet volgroeide bladeren

gallery_28519_11160_63761.jpg

 

gallery_28519_11160_136845.jpg

 

gallery_28519_11160_112521.jpg

 

En hier de hericules die sinds vandaag ook de eerste verschijnselen gaat geven

gallery_28519_11160_129925.jpg

 

gallery_28519_11160_67555.jpg

 

Hopen dat ik het probleem snel kan verhelpen.

Misschien nog wat exta info over het hok

Max. Tempretuur met licht aan 28,3 graden

Min. Tempratuur met licht uit 20,4 graden

LV max. 46%

LV Min 28%

Ventilator staat nog uit.

Wel hebben ze de afgelopen week het water via onder gehad. 2X

Nou ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden en of je nog meer ziet dan dat ze te nat staan.

Ash , indical , donnie bedankt voor de tips , en overige tips / opmerkingen zijn altijd welkom

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat het probleem zou zijn, maar zou je niet al te veel zorgen maken.

zolang er nieuwe gezonde blaadjes bijkomen red ze het wel.

ze ziet er verder heel mooi uit :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Yogi,

 

Ik zou me niet te veel zorgen maken om dat blad. Ik heb nu precies dezelfde soortjes staan en had ook last van dezelfde bladproblemen. Nu 4e week bloei niets meer van te zien.

Ik zou als ik jou was niet al te lang meer voorgroeien, hier heb ik ze in de bloei gezet toen ze ongeveer 20 cm hoog waren en het zijn nog complete struiken geworden. Ik heb ze wel getopt.

 

groetjes.

 

Edit: Eventueel zou ik wel de luchtvochtigheid proberen iets hoger te houden, minimaal 28% zal waarschijnlijk met de lampen aan zijn, en is naar mijn mening iets te laag.

Edited by bassienator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update.

 

Na 5 dagen gewacht te hebben met water geven staan ze er toch weer zeer goed bij , en de dames lijken d'r eigen niets aan te trekken van die onvolgroeide bladeren.

Ze zijn al lekker gegroeid en zullen vanaf vandaag op 12/12 komen te staan.

Heb maar een paar foto's gemaakt want er is eigen niet veel te zien alleen dat ze lekker gegroeid zijn.

Hier onder staan de 4 hericulesjes.

En wat zien ze er toch mooi uit al zeg ik het zelf :wacko: .

Krijgen al negen vingerige bladeren en dikke stammetjes krijgen die plantjes zeg.

gallery_28519_11160_35829.jpg

 

Hier heb je de herijuanaxbigwhite en ze is goed bekomen van het bladprbleem , ze ziet er veel beter uit

Ook de zijtakken die groeien goed .

gallery_28519_11160_42981.jpg

 

en ze lijken allemaal mooi op 1 hoogte te blijven.

hier is een hericules

gallery_28519_11160_80584.jpg

 

De dames zijn nu zo'n 20-25cm hoog en hoop dat ik het scrog net vol kan krijgen.

Maar dat zullen we gaan zien anders blijfd de klok de volgende ronde nog een weekje langer 18/6 staan.

 

Van de week zal ik ook starten met 1x per week bloeivoeding mee te geven en zullen ze ook nog een sproeibeurt met bladvoeding krijgen en zullen dan ook nog bespoten worden met PVP.

 

Dit was het weer voor deze keer.

Bedankt voor de tips / reactie's overige tips reactie's altijd welkom

Gr Yogi

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit omdat ik ook wil gaan scroggen. En wil het net 55cm boven de potrand gaan bevestigen

 

heej,

als je meet vanaf de bovenkant van je pot, dan had ik ze zeker nog ff een tijdje laten groeien.. mijn netje hangt zo'n 25 a 30 cm boven mn potrand, en k heb m net (haha) niet helemaal volgekregen, dikke maand voorgroei wel getopt..

 

gr gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...