Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spafruit

QuadGrow / Octogrow

Recommended Posts

Hi all,

 

Gezien ik nog steeds niet het ideale systeem heb gevonden voor automatish water geven zonder pompen ben ik nog steeds verder aant zoeken. Heb namelijk niet 7 dagen per week de tijd om ze te bewateren en een pomp maakt me te veel herrie. Blumat is een geweldig systeem maar sinds mn overstroming er mee is mn vertrouwen er in tot onder het vriespunt gedaald.

 

Nu kwam ik QuadGrow en OctoGrow van hg-hydroponics tegen instalatie te zien op

Maar hebben die strookjes wel genoeg kracht om genoeg water door te voeren voor veel water drinkende plantjes?

Kan me vroeger van de basisschool herinderen dat het met wol oid werd gedaan zodat daar het water doorheen trok, en die planten bleven ook leven.

 

Het 8 pots model (8x11L) is 105x55cm, dus zet er 2 naast elkaar en je hebt net iets meer dan een 1m2 vol. (105x110 is een mooie oppervlakte per 600W). Aansluiting op een voedingsvat is zo gedaan maar aansluiten op een kraan is ook mogelijk.

 

 

Dus mn vraagjes over dit systeem:

Hebben de stroken voldoende zuigkracht om wietplanten te voeden?

Als er met voeding gewerkt word, word er dan ook gebufferd in de stroken of voeren ze voeding + water door?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal wel een circulatie pompje moeten zetten in die bak onder je planten.

je wortels zullen wel via het gat naar de bak willen.

 

denk niet dat het ideaal is voor je.

 

misschien is een soortgelijk systeem met een worteldoek wat, zo'n semy systeem waar doc het een keer over had.

 

in jou geval zal ik gewoon een grote aardebak nemen en daar flink wat water in dumpen, zo heb je een grote buffer en kan je ook langer weg blijven.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Polletje

Dat is deze KLIK

 

@ Spafruit

Ik zou voor eb en vloed gaan. Wasmachine-lekbak boven een speciekuip o.i.d. en een klein aquarium pompje (Die maken nauwelijks geluid)

 

Google (als je geïnteresseerd bent) maar eens op "eb and flow diy"

 

EmTee

(Ook net bezig met eb en vloed, zie link hieronder)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en een pomp maakt me te veel herrie.

 

Een dompelpomp werkt nagenoeg geruisloos,......behalve als hij droog loopt.

Neem er dus één met een vlotter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alleen water wilt geven, rond de 100,- (magneetafsluiter op de waterleiding, timertje, druppelaars).

Let wel water wordt dus puur en onverwarmd gebruikt.

 

Wil je echter ook voeding geven/afzuren/boosters gebruiken, dan zul je een watervat, dompelpomp met vlotter, druppelaars, timer, vat verwarming, pe filter, pe slang, koppelingen nodig hebben.

Bij elkaar al gauw 250,- en meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leidingen zijn hier gelukkig niet al te koud, tis idd wel wat frisser voor de dames maar niet dodelijk ;)

 

Vat en vatverwarmning heb ik nog wel liggen, timer (Zo'n 230V model bedoel je?) ook wel hoef ik dus alleen nog dompelpomp druppelaas pefilter,slang en koppelingen te hebben? En hoeveel L per uur pomp moet ik hebben?

 

 

Aantal Product Prijs per stuk Totaal

Verwijder Excellent SUB-50A dompelpomp met vlotter 5000 liter per uur € 42.54 € 42.54

Verwijder PE filter € 8.74 € 8.74

Verwijder PE-slang 25mm € 0.55 € 5.50

Verwijder PE 25mm einddop € 1.16 € 1.16

Verwijder Ponsprikker 2,5mm € 6.11 € 6.11

Verwijder Grond capillair 4mm 80cm € 0.19 € 9.50

Verwijder Waterton+ deksel 200ltr rond 70x75cm € 22.35 € 22.35

Verwijder BTT vatverwarming RVS 300 Watt met externe thermostaat € 30.86 € 30.86

Winkelmand legen Aantal updaten

totaal bedrag: € 126.76

 

Dan kom ik op de helfd uit, wat vergeet ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...