Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
N00bert

mest,aarde,voeding

Recommended Posts

BREINBREKER!!! ik heb nog nooit gekweekt en dan na het forum doorgespit te hebben een verslagje voor mezelf aan het maken.

wat voor mij niet helemaal duidelijk is is Hoe moet je je aarde aanmaken :lol: . (+ waarom is de bio voeding voor mixt aarde zoveel goedkoper dan voor gewoon aarde?)

 

door allerlei soorten scheit sorry mest bijelkaar te voegen nadeel is dat dat moet intrekken dus denk niet dat dat heel handig is voor indoor en je na een kweek toch snel weer de volgende wil beginnen.

kan dat kan ook alleen met voeding zelf? is voeding zelf niet een bron van berekende stoffen bij elkaar (NPK).? zo niet uitleg graag :rolleyes:en wat dan wel

 

en hoe zit het met een voedingsschema.. wanneer er staat dat je 80ml van iets moet bijvoegen voor 1-3 weken is het dan voor dat aantal weken of per keer dat je pot droog is.

ik weet dat het meeste op gevoel gaat maar je kan zien waar mijn probleem ligt of ik geef ze nagenoegen nix of maak ze dood dat moet je niet willen ;)

 

 

Voor de gene die het ook niet echt weten mag je ook vertellen wat je zelf altijd bij je grond ingooit Details zijn belangrijk:D(werkwijze)

 

Antwoorden gericht op de biokweek met bodemleven.. wanneer het antwoord voor de chemiekweek alleen voeding is hoor ik dat ook graag :lol:

ik hoop dat ik jullie niet lastig val met deze voor jullie dodelijk saaie vragen het zou mij iig veel helpen!

gaap welterusten.

Edited by N00bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

het aantal voeding baseer je op het aantal water dat je geeft, niet op het aantal weken maar gewoon zoveel als de dames drinken

 

 

voeding zit n p en k in ja, maar hier kan je genoeg over vinden op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees eens wat verslagen en lees de growguide

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje allen, heb wat mooie verslagjes bekeken en denk dat ik zelf dat aan moet kloten...

 

Cocos nog nooit aan gedacht.

 

als er mensen zijn die hun voeding/aarde combinaties willen vertellen mag dat altijd ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah staan in m'n verslag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe gewoon sannie style....

 

koop light mix.. dus bijna geheel vrij van voeding..

pleur er myco schimmels is..

2 buffertabs erin drukken en inwateren met bacto!

 

eerste 3/4 weken alleen water geven

daarna klein beetje bloei voeding erbij en dat langzaam opbouwen..

(1ml per liter water langzaam naar 4 of 5 ml per liter)

 

niks meer

niks minder

 

misschien is het niet het allergoedkoopste maar het werkt prima!!

het is trouwens sowieso niet het allerduurste ;)

 

vind je dit te makkelijk..

 

dan moet je gewoon veel verslagen doorlezen van andere mensen zoals Amnees zegt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shilizous

Bedankt voor de informatie. ik zal wat jij geschreven heb aanpassen en zeker Toepassen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmpf... een beetje de basis topics en de stickies doorlezen, de growguide bekijken, lees eens wat over voeding en basis van organische stoffen en op basis van chemie, want ik neem aan dat je ook nog nooit een ec meter en pH meter in je handen hebt gehad? Organisch is niet alleen mest, integendeel zelfs.

 

Met gezonde overmoed niet gehinderd door enige kennis binnen kweken kan ik iedereen afraden.

 

beter spitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wazzup

ik voel me vereerd dat een kweekgoeroe op mij reageert, jammer dat het op me neerkijkt.

Ik heb zat gelezen misschien wel teveel, alles is mogelijk, combinaties galore.

 

, je eerste kweek starten zoveel informatie tot je beschikken en dan... Waar te beginnen nooooit gekweekt maar wil toch max rendement

als het gunstig gesteld is zien jullie met de tijd een leuk beginners kweekverslag

Edited by N00bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...