Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wolkewietje

marihuana bij de apotheek

Recommended Posts

tja, met gemengde gevoelens heb ik het lang verwachte oordeel van onze (verlichte) :D nederlandse regering ondergaan:

Patienten kunnen nu legaal marihuana bij de apotheek "halen".

Halen?

Voor 10 euro per gram!!! :x

Voor matige tot slechte kwaliteit Wiet 10 euro betalen.

Bovendien las ik nog het volgende:

 

"Medicinale cannabis kan niet in het ziekenfonds worden opgenomen. De geneeskrachtige werking van het middel is niet wetenschappelijk aan te tonen. Dit schrijft het College voor Zorgverzekeringen (CVZ) in een rapport dat dinsdag aan het ministerie van Volksgezondheid is aangeboden.

Het CVZ is adviseur van het kabinet en coördineert de uitvoering van de ziekenfondswet. Volgens de organisatie is verder onderzoek naar de werking van marihuana nodig.

Het is sinds 1 september 2003 mogelijk om op doktersvoorschrift marihuana bij de apotheek te kopen. Mensen moeten het middel in vrijwel alle gevallen zelf betalen. "

 

De stichting PMM gaat (illegaal) door met het leveren van goede wiet aan patienten en kunnen dus een aanzegging krijgen van de gemeente Rotterdam.

Waar ik bijvoorbeeld mijn wiet heen moet brengen weet ik nog niet (zoals jullie wellicht weten schenk ik mijn oogst aan de stichting) maar dat vind ik wel uit.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

 

Laten we echter niet ondankbaar zijn.

Een chinees spreekwoord luidt: "zelfs de langste reis begint met de eerste stap".

Dit is de eerste stap.

Het is nu een kwestie van volharden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 10 euro per gram!!!

 

Meen je dat nou ??? Wat een tuig !!! :D :lol: ;)

 

Wiet voor medisch gebruik en op doktersvoorschrift kost bij mijn weet via Maripharm e.d. toch nooit meer dan 4.25/5 euro de gram en via Nolf kon je met een doktersvoorschrift altijd coffeeshop-kwaliteit wiet krijgen aan halve prijs vroeger (en nu nog steeds, denk ik) !

Wat een klerestreek om de verkoop van wiet plotseling wel een legale grond te geven maar meteen ook maar de prijs van medi-wiet effe fors op te drijven - meer dan dubbel !

Volksgezondheid moet opbrengen !!! Vooral voor de schatkist !!!

Schande gewoon ! :) :evil: :evil:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las het ook en vond het ronduit belachelijk. Slechte wiet voor € 10 de gram, hoe durven ze. Als je eens wist hoe die lui met de wiet omgaan. Ik heb daar een voorlichtingsfilm over gezien en heb in m'n broek gezeken van het lachen. Werkelijk, bijna oogstklare toppen werden nog ff lekker besproeid met een waternevel en nog veel meer van dat soort knullige zaken. Lampen die veels te hoog hingen, gevolg flink uitgestrekte planten.

Flossige eindproducten die bij een gemiddelde opkoper niet meer als € 2 de gram zal opbrengen.

Waarom zeggen ze nou niet gewoon, we willen het niet...... Op deze manier krijgt wiet helemaal een slechte naam. (maar ja dan kunnen ze achteraf wel zeggen, zie je nou wel....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook nog het ergste van het hele gedoe.

Veel geld voor wiet die met opzet op een laag thc-% is gekweekt.

In mijn ogen is het ook nog niet wat ik me van medi-wiet voorstel.

In mijn ogen zou het een pil moeten zijn met een bepaald percentage thc, zo is het ook voor iedereen te gebruiken.

Maar zoals al eerder vermeld, het is het begin. Het enige land tot nu toe waar het echt legaal is en niet alleenmaar gedoogd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor matige tot slechte kwaliteit Wiet 10 euro betalen.

ja je bedoelt met slecht dat er maximaal 10% THC in zit? maar ik weet er niet veel van waarvoor ze het gebruiken maar ik weet niet of het echt de bedoeling is dat je er dan stoned van wordt of dat het andere stoffen zijn die de mensen nodig hebben?

 

en ja.. is zeker wel duur ja :D :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...