Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ash

aangevreten blad en "fruitvliegjes"

Recommended Posts

dag medekwekerts,

 

sinds een paar dagen heb ik wat last van "fruitvliegjes" ze vliegen maar lopen ook verdomd veel voor vliegjes.

Ik heb zitten speuren en kom uit op varenrouwmug ook al vind ik ze er niet echt op lijken.

Mocht dit het zijn dan zullen nematoden snel worden bestelt.

Maar ja, ik heb geen loep ter beschikking op dit moment en aangezien ze zo klein zijn is het moeilijk te zien.

De beestjes zitten voornamelijk op de grond. Onder het blad zitten in ieder geval geen beestjes.

Op de potten ligt z/w folie, daar zitten ze ook wel een beetje, maar wanneer ik de tent open doe "rennen" en vliegen ze snel weg.

 

Wat ik wel heb is info + foto's. ik hoop dat jullie me hiermee de plaag kunnen helpen bevestigen.

 

Planten staan nu 10 dagen in de bloei.

Kweek is in potten op special mix van GL.

voeding is Humboldt de organische lijn.

Temp is 31.5 max en 19 min.

LV is 45 met licht uit en zo'n 20/25% met lamp aan

 

De planten zijn voor de rest in goede conditie. De kleur van het blad is mooi groen, ze groeien goed en heb voor de rest tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

 

Hier de foto's

 

gallery_11907_10985_11072.jpg

 

gallery_11907_10985_47545.jpg

 

gallery_11907_10985_69011.jpg

 

gallery_11907_10985_46853.jpg

 

gallery_11907_10985_62224.jpg

 

en een groepsfoto om een overzicht te krijgen

 

gallery_11907_10985_248996.jpg

 

 

 

Alvast bedankt voor alle geboden hulp :wub:

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die nematoden gaan iig niet veel helpen als je in een stadium zit waar ze je al om de oren vliegen. Kan ook geen kwaad meer in dit stadium.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt heren voor de snelle reacties.

 

TMZ zou weleens heel goed kunnen inderdaad Rodney. Heb even het sticky topic van Stijlloos hierover bekeken en die curve in het blad is idem in ieder geval.

Het lijkt in het begin stadium te zijn. Planten groeien nog gewoon goed, geen gele bladeren voor de rest en ze zien er gewoon gezond uit (voorlopig).

Zal ook wel wat plakstrips ophangen, goed idee.

 

Ze moeten het nog zo'n 7 weken uitzingen. Zal de boel in de gaten blijven houden.

 

Nogmaals bedankt voor de reacties gentlemen!

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant trouwens het TMZ topic van stijlloos...http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=16449&hl=TMV&st=0

 

Whazzup geeft hierin ook aan last te hebben van TMZ maar dat dit niet voor alle planten geldt ook al staan de planten bij elkaar.

Dit idee heb ik ook met de Jackberry die TMZ symptonen heeft maar de overige 2 planten niet (nog een jackberry en el Monstre).

 

Het zijn overigens zaadplanten.

Zal ze in de gaten houden de komende periode.

 

Nogmaals bedankt voor de snelle info. Het forum is echt super met alle info die er is en de know how van iedereen die hier op het forum zit :wub:

 

groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vliegjes die je beschrijft klinken me heel bekend in de oren.

 

ik heb ook zoiets gehad, veel beestjes op de aarde die een beetje weghoppen, maar zodra je ze dood wil maken blijken de rotterds ook nog eens te kennen vliegen.

 

heb er slapeloze nachten van gehad, met men tentje een halve meter van men bed af.

 

maar bij mij hebben ze geen schade aangericht. zag ook geen rare dingen de planten zelf.

hoop dat ze bij jou ook geen schade maken.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...