Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
twantwan

stroomverbruik?

Recommended Posts

Uitgaande van een dag en avond tarief zal het rond de 700 euro zijn. Zelf betaal ik het gewoon. Is wel een hoop geld maar datmoet je er maar voor over hebben. Als je gepakt wordt scheelt het zeker in de boete als je gewoon je stroom hebt betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uitgaande van een dag en avond tarief zal het rond de 700 euro zijn. Zelf betaal ik het gewoon. Is wel een hoop geld maar dat moet je er maar voor over hebben. Als je gepakt wordt scheelt het zeker in de boete als je gewoon je stroom hebt betaald.

 

Geheel mee eens, zit je nog op meer dan 85 % winst :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal ook netjes mijn stroom. Met m'n dag en nacht tarief kom ik hierbij op € 85 per 600W lamp aan meerkosten per kweek. Waar lullen we dan nog over.........

Zoals Oni al zei, je houdt meer dan 85% over. De boete van het energie bedrijf is ook niet misselijk en telt bovendien mee als je moet voorkomen voor de rechtbank.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uitgaande van een dag en avond tarief zal het rond de 700 euro zijn. Zelf betaal ik het gewoon. Is wel een hoop geld maar datmoet je er maar voor over hebben. Als je gepakt wordt scheelt het zeker in de boete als je gewoon je stroom hebt betaald.

 

En hiet is niet zo dat je stroomleverancier opmerkt dat je opeens een hoger verbruik hebt , en dit dus verdacht is en dit dan ff aan de justitie doorgeeft ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope ze zullen het niet doorgeven aan justitie doorgeven maar ik weet niet zeker of het met toestemming van de minister ofzo iets wel doorgegeven mag worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

hou er dan wel rekening mee als je betaald dat je bewijs tegen jezelf vergaard aangaande de duur van het kweken, je ken dus niet zeggen als je gepakt word dat het de 1e keer is dat je oogst. In het ergste geval komt de fiscus ook kijken en slaat je dan aan voor de tijd wat vastgesteld kan worden aan de stroomrekening met natuurlijk de bijbehorende verhoging/boete, alsmede ook de rechtbank kan daar de strafmaat aan afwegen.

 

ga je jatten, hou er dan rekening mee dat als je gepakt word dat je afgesloten per direkt en een boete opgelegd krijgt van je energie maatschappij die je ff moet betalen waarna je weer aangesloten word en de aansluitkosten daarvan ook moet betalen.

 

afwegen is dus de boete van je stroomleverancier en het risico van de aanslag van de fiscus............

 

ik ga voor jatten :D

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga voor paranoia!

ben geen advocaat of rechtsgeleerde maar weet bijna 100% van overtuigd dat diegene die gewoon netjes zijn of haar rekening betaald hier niet op aangerekend kan en mag worden daar het geen keihard bewijs is.

Hetgeen zeggen wil dat stroom gelijk is aan water dun heel dun

wie zegt dat deze aan groeilampen is opgegaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zeker niet als je het rustig opbouwd, dan kunnen ze helemaal geen datum bepalen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de fiscus werkt met de omgekeerde bewijslast, dat houd in......ze gaan er gewoon vanuit dat dat verbruik daaraan is verbruikt. Is het anders dan moet jij dat gaan bewijzen.

leuker kunnen we het niet maken :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

stel ik wordt gepakt met te hard rijden op de snelweg

o ja dat zal die dan wel vaker gedaan hebben ??

nee zo kun je geen zaak winnen

gewoon paranoia praat

ze moeten de mensen nog gekker maken dan ze zijn

gewoon ALTIJD je stroom betalen en je zit safe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te hard rijden valt niet onder de belastingwet dacht ik maar onder het strafrecht.

Ik heb et erover dat als je gepakt word en je betaald de stroom netjes en dat al zeg maar...........een jaar of 3 bijv. dan komt de molen in werking in sommige gevallen met de vraag .......is het de eerste keer? Natuurlijk zeg je ja, het is de eerste keer. De meter word meegenomen alsmede de meterstanden, daar word gecheckt of je binnen de norm valt kwa verbruik gemiddeld gezin ( daar zijn tabellen voor) en of ermet de meter is geknoeid, je kan er iets vanaf wijken maar niet abnormaal. Nu heb je 6x 600 watt hangen en das op hydro bij mij 6 x 25 planten = 150 x 10gram min. = 1.5 kg wiet waarvan jij zegt dat je dat alleen oprookt. Verder is er geen 5 zonnebanken, vette airco's en wat je nog meer mag bedenken aangetroffen. Het is dus niet aannemelijk dat jij 1.5 kg in 10 weken wegrookt dus commerciele kweek. Nu word de fiscus wakker en checkt het een en ander wat bij de rechtbank onder de hamer weg komt en gaat een aanslag opleggen aan de hand van die uitspraak van de rechter, fiscus aangelegenheden zijn civiele rechtzaken waarbij je verplicht bent je te laten bijstaan door een advokaat wat ook kosten met zich mee brengt.

Nu zeg ik niet dat dat altijd zo gebeurt, maar aangezien de pakkans enorm is verhoogt en het beleid een beetje is omgedraaid van gedogen naar keihard aanpakken, kies ik voor zekerheid. En zeker is dat als je jat dat je afgesloten word, aan de hand van je eigen verklaring en de staat van je kweekkamer ( dus dat vastgesteld kan wordenhoelang er is gejat) een naheffing krijgt die je direkt moet betalen waarna je weer een aansluiting kan aanvragen en dus weer gewoon stroom hebt. Ik heb het dan over pak em beet......3 maanden max. wat eventueel na te wijzen is, kost je ongeveer fl 2500,- aan nahefffing.

Feit voor de rechter is alleen diefstal....... is altyd werkstraf, die had je sowieso al gekregen.

kortom fl2500,- en zeg maar 80 uur dienstverlening en ik ben klaar omdat ik de stroom gejat heb. Ik hoef je niet te vertellen wat een civiel proces kost hè? Ik zeg nogmaals dat het niet altijd zo hoeft te gebeuren, maar jij zal er maar net bij zitten ofniet?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind 6x600 watt best wel veel voor een woonhuis

tot een max van 2000 watt privee niets aan de hand 3600 watt ging ik zoeken op een bedrijfsterrein

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal heir wel bij toevoegen en dat is wanneer je plots 6maal 600 watt lampen in gebruik neemt je meter tilt slaat en de energiemaatschappij wel eens zou durven vragen ho ehet komt dat je ineens zoveel elektriciteit gebruikt dus houd maar een goed antwoord klaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook dat ja , ff hoofdrekenen;

6x0,6 kw=3,6kw p/u x 12 = 43,2 kw p/d x 7 dagen = 302,4 kw x 8 weken = 2419,2 kw

kw stroom nacht = 20 €cent (nachttarief start om 23.30 eindigd 07.00 weer.

kw strrom dag = 40€cent , gemiddeld zeg maar 30€cent x 2419 = € 725,76

komt bij de afzuiger, waaier en eventueel verwarming (voor hydro/slabs 3 a3,5kub water). en ik heb dat weekje groei met 2 lampjes nie mee gerekent, dus €700 is best wel krap berekend :roll:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu begint is het verbuik gedurende dit jaar iets hoger en volgend jaar weer. Gaat het iig in 2 stappen al :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon ge- en niet misbruiken de gelegenheid om te ASSIMILEREN!!!! metPhilips of Osram Son T

gewoon je gezonde verstand gebruiken en er een leuke bezigheid aan over houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wattage dat verbruikt wordt per woning kan een stroomleverancier niet zien. Het enige wat een energieleverancier kan zien is hoeveel wattage er aan een bepaald gebied wordt geleverd. Waarom hebben we anders meterstanden die we of zelf of door een controleur doorgeven. 3600 watt is veel per huishouden, maar op bijvoorbeeld een hele wijk, valt het amper op. Gewoon betalen dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij hebt het niet goed gelezen of begrepen sensei, het is idd niet 1 2 3 te checken hoeveel stroom er over een hoofdfase loopt en juist daarom zou je evengoed voor meter weg kunnen pakken. Maar ook de deelstations hebben stroommeters en nu zal het niet zo zijn dat als jij als enigste die 3.6 kw p/u jat daarin opvalt, maar vaak zijn er meerdere telers in een buurt en dan valt het wel op, vooral als het ook nog op dezelfde fase is. Gewoon betalen is niet anders uit te leggen aan je leverancier dan dat je iets illegaals doet, punt uit.

jij zegt dit, maar hij weet wel beter en ook nogmaals................... de fiscus.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stud,

maakt het wat uit of je voor de meter jat, of je laat de meter terugdraaien? terugdraaien is slimmer toch? kunnen ze je helemaal niets maken lijkt me.

of kunnen ze dan wel zien waar lek zit omdat je dan niet meer voor de meter pakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukt wel ja met ouwe meters, maar wij hebben didgtale meters helaas en die kanje niet terugzetten. Overschrijven van de chip (als dat alzou kunnen) is altyd te zien omdat er dan een 2e versie opstaat i.p.v de 1e versie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet waar mensen zich druk over maken. gepakt worden?? kijken jullie geen consumenten programma's. er worden mensen aangeslagen voor VEEL TE veel stroom verbruik. wat zegt het energiebedrijf "we kunnen een monteur sturen om de teller na te laten kijken maar de kosten zijn voor u" m.a.w. je moet gewoon betalen en het energiebedrijf maakt zich helemaal niet druk want die vangt lekker veel geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke wel

hij doelt ermee op dat paranoia denken

als je netjes betaald en zorgt dat er bijvoorbeeld geen plantenresten of potgrond van de vorige oogst(en) te vinden zijn dat ze je bij eventueel pakken niet kunnen pakken op je hoge stroomverbruik enkel en alleen op de gevonden planten van dat moment

hou het gewoon hobby ook met 6 lampen en wordt geen crimineel

stroomjatten is voor mijn gevoel crimineel gedrag en moet daarom ook keihard worden aangepakt

je verziekt het gewoon voor diegene die het met 1 of 2 lampjes gewoon lekker voor eigen gebruik doen en netjes de voorschotten betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik snap ff niet wat dit met deze topic te maken heeft...sorry 8O

 

sjeepee heeft hier al op geantwoord :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...