Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spafruit

Gratis schakelklok

Recommended Posts

blijft me verbazen hoe er juist op dit forum vaak mierenneukerij plaatsvind.. drink een dag water ipv spa blauw en je hebt die 2 euro wat dat ding waard is ook in je zak..

Wat betreft "mierenneukerij": volgens van Dale Groot woordenboek hedendaags Nederlands betekent dat "kleingeestig vitten". Dus als ik hier mieren wil neuken dan kan ik dat doen door, bijvoorbeeld, er op te wijzen dat het plaatsvindt is. Met dt dus.

Maar gelukkig is er op dit forum genoeg intelligentie aanwezig om te snappen waarover het gaat.

Inhoudelijk kan ik wel begrijpen dat dergelijke opmerkingen sommige mensen tegen de borst stuit. Iemand die als jonge alleenstaande de laatste dagen van de maand noodgedwongen thuis moet blijven omdat hij kan kiezen tussen eten kopen of met zijn vrienden weggaan, is simpelweg blij als hij een gratis schakelklokje kan bemachtigen. Water drinken i.p.v. Spa blauw is geen besparing; dat moet hij sowieso al doen.

Niet iedereen leeft in weelde. En het is écht niet leuk als je dat, al dan niet onbewust, ook nog eens als mierenneukerij in de wond gewreven krijgt. Mierenzuur prikt namelijk heel erg. Vooral dat van de wijfjes!

 

Warme groet,

 

Konijnenneuker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kunnen ze je beter 2 broden en een pak melk geven, nietwaar?

 

ps: ik ben geen lopende Van Dale, maar ik snap gelukkig wel hoe energiemaatschappijen mensen proberen te paaien, ik heb afgelopen maanden al 3 verschillende energiemaatschappijen aan de deur gehad, de ene geeft je een shirtje, de ander een voetbal, blijkbaar zijn er al mensen te paaien met een schakelklok. ik zit overigens bij nuon en die is goedkoper dan oxxio. dus als je al weinig hebt om rond te komen, moet je je vooral laten overhalen om naar een duurdere energiemaatschappij te gaan. maar.. eerlijk is eerlijk.. heb je wel een gratis schakelklok.

 

 

ga maar in op bovenstaande ipv de spellingscontrole te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je met 700€/maand moet rondkomen

 

Dan zou ik niet weten hoe ik rond zou moeten komen ;)

Wel heb je recht op veel subsidies etc.

Maar als je zo weinig te besteden hebt: waarom kan je dan wel een kweekruimte permiteren? De aanschaf van de spullen kost een hoop geld plus dan nog de energie rekening :smoke

Vind het overigens erg knap dat er mensen zijn die van zulke bedragen rond kunnen komen, daar heb ik zeker wel respect voor...

Groetjes SmokeyB

 

Ps: niets is gratis!

Net als van die mensen die denken dat ze een gratis laptop krijgen met een mobile telefoontje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet wat er bij u misging, ...

Vreemd, ik kwam niet verder dan een scherm waar ik mijn postnummer moest invullen. Maar goed, volgend jaar zal het er wel zijn. :smoke

Overigens weet ik nog een plaats waar je een schakelkastje met automatische zekeringen + een ..... schakelklok op een rail kunt weghalen; dient toch voor niets meer nu je daar niet meer woont. Gewoon de bedrading doorkoppelen en alles werkt verder normaal. Geen kat die het merkt. :verrygood

 

Groetjes,

 

Konijnenkweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees:

Ik ga hier niet mierenneuken over dt-fouten, maar geloof me, die worden niet door een spellingscontrole aangegeven.

Over je opmerking ivm dat oxxio duurder zal wezen... Zoals reeds in de eerste post staat aangegeven hoef je helemaal niet over te stappen. Gewoon telefoontje opnemen en zeggen dat je geen interesse hebt en je bent ervanaf. Niet meer niet minder, dus hoe dat schakelklokje voor een extra kost zou moeten zorgen ontgaat mij hier volledig. Of durf jij soms geen "nee" zeggen als ze je proberen te naaien?

 

@SmokeyB:

Met alle respect, maar als jij me aan een subsidie kan helpen, al is het maar 25€ per maand, dan ben je een hele kerel hoor! Niets, nul de botte zoals men hier zegt, krijg ik van subsidie... gelukkig is huren in België nog net iets goedkoper dan daar in Nederland of ik kon beter een kartonnen doos onder een brug huren.

 

Over hoe ik aan die kweekruimte kom verwijs ik je graag door naar mijn kweekverslag. Ik kan je alvast verklappen dat ik dit zelf absoluut niet had kunnen bekostigen zonder op broodkruimels te moeten gaan leven.

Het betreft hier ook slechts een (ongeveer) 250 watt setup... Ik ga je de berekeningen besparen, maar kan je verzekeren dat de stroomkost ervan per kweek niet boven de 50€ gaat uitkomen met de huidige energieprijs. Als ik dan bedenk dat ik nu 50€ per maand uitgeef (gezien meer onmogelijk is) aan coffeeshop- of straatwiet en daarvoor dan nog op andere zaken moet besparen, dan brengt die kweek me enkel maar een voordeel.

 

@Konijnenkweker:

Dat ik daar nog niet aan gedacht had!! ;)

Zodra de gelegenheid zich voordoet ga ik daar eens werk van maken :smoke En inderdaad, de kat (die er niet is) zou veel kans nog de eerste zijn die het zou kunnen merken ook ;)

 

Groeten,

Kristof :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je zo weinig te besteden hebt: waarom kan je dan wel een kweekruimte permiteren? De aanschaf van de spullen kost een hoop geld plus dan nog de energie rekening :verrygood

dit vind ik onzin. met wiet kweken verdien je altijd geld.

en als je 1 kweek per jaar draait kan je een jaar lang blowen dat kost qua stroom geen drol en heb je wel lekker je eigen zuivere wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kristof: wist niet dat je een Belg was... Zover ik weet kan je in Nederland verschillende subsidies krijgen waaronder huursubsidie, je kan zelfs naar de voedselbank eten krijgen.

Zelf kweek ik ook om te besparen en omdat ik het een hele leuke hobby vind :verrygood

Is in België de electriciteit goedkoper ofzo?

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit vind ik onzin. met wiet kweken verdien je altijd geld.

en als je 1 kweek per jaar draait kan je een jaar lang blowen dat kost qua stroom geen drol en heb je wel lekker je eigen zuivere wietje

 

Das waar maar vind persoonlijk als je om het maar zo te zeggen geen nagel heb om aan je reet te krabben vind ik niet dat je je geld over de balk moet gooien voor cigaretten, wiet en drank enzo.

Soms zie wel eens van die programma's als bv. Geen cent te makken mensen die financieel helemaal aan de grond zitten, twee kinderen in huis en vaders en moeders als een ketter te roken. Geen gezicht natuurlijk omdat je van die twee pakjes cigaretten voor ruim 10 euro boodschappen kan doen... Dat vind ik een beetje krom.

Kijk dat mensen een kamer of een zolder vol zetten met planten om daar wat mee te verdienen, geef ze groot gelijk :verrygood

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das waar maar vind persoonlijk als je om het maar zo te zeggen geen nagel heb om aan je reet te krabben vind ik niet dat je je geld over de balk moet gooien voor cigaretten, wiet en drank enzo.

ik denk dat de drang naar cigaretten, wiet en drank enzo. alleen maar groter wordt. bij mij wel in ieder geval.

alle zorgen even vergeten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokeyB:

Ik zou die prijzen eens moeten vergelijken, maar dat zou best kunnen, als ik hier op het forum de stroomkostberekendinges open en zie wat daar standaard van prijs ingevuld staat val ik haast achterover.

Bij mij komt het ongeveer neer op 0,21€/kWh tijdens de piekuren en en 0,12€/kWh tijdens de daluren.

 

Sigaretten koop ik niet, wel tabak (shag), is wat goedkoper, en aan drank vergooi ik al zeker m'n geld niet, hoewel ik wel eens graag een lekker biertje drink hoor.

En wiet... tja.... en mens moet keuzes maken zal ik maar zeggen :verrygood

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een mens moet keuzes maken zal ik maar zeggen :verrygood

Daarom zei ik dat ik dat persoonlijk vind, wat een ander doet moet ie helemaal zelf weten :smoke

Eerlijk gezegd weet ik de stroomkosten bij ons niet, zou ik ook eens moeten opzoeken...

 

@Zeiksnor: Dat kan ik zelfs ook begrijpen maar ik heb zelf twee kids en als ik het zo slecht zo hebben dat ik niet meer weet hoe ik rond zo moeten komen zou ik acuut stoppen met roken om zoveel mogelijk kosten te besparen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. ik zou precies het zelfde doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dezelfde schakelklok,ik vindt het egt een k*t ding.

schakelt niet exact en wordt een beetje warm van een paar spaarlampen :s

ga morgen ff een goeie hale.

 

:verrygood yalliej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen wat een gezever over een gratis schakelklok hahaha!

Gaat gelijk weer over brand en bijna topic in de fik.. ;p

 

Als iemand net zo'n dingetje kan gebruiken en hem zo gratis heeft, prima toch?

 

Grtz

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...