Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

erny

3250 m3 afzuiger voor 1200 W

Recommended Posts

Ik kan een 3250m3 afzuiger overnemen. Nu heb ik een DR240W tent waar ik 3x 400 watt in wil hangen.

 

Als ik die afzuiger behoorlijk dim, kan ik hem dan gewoon gebruiken of is het te zwaar geschut voor zo'n klein tentje?

 

Wat zou minder geluid maken. Een 1500m3/1000m3 afzuiger of een 3250m3 afzuiger die flink gedimd is?

 

Wat raden jullie mij aan. De 3250m3 voor een mooi prijsje over te nemen of toch gewoon een nieuwe minder grote afzuiger te kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon die grote nemen! Kan je prima dimmen, mocht je op 600w willen gaan dan ben je ook meteen klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ook voor de grote gaan heeft ie ook meteen je tentje snel op tempratuur

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt er vanaf wat voor afzuiger het is, is het een buisafzuiger dan maakt deze meer geluid dan een box, gebruikt je een verto voor het dimmen dan maakt een box nog minder geluid.

 

gebruik je geen goede dimmer dam maakt deze veel geluid en heb je kans dat deze af en toe je afzuiger geheel open gooit, dit zal je tentje doen imploderen tenminste als je buizen het zouden begeven. als dit 1 sec is no problem, doet ie dit langer heb je een probleem.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop er dan een nieuwe met box

 

2e hands is niet altijd wat je zoekt meeste anders mans problemen grief dat je overneemt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e hands kunnen perfect zijn hoor ik zou persoonlijk voor een wat kleinere afzuiging gaan

denk dat je met de 3250 m3 te ver moet dimmen en dan gaat die een toon generenren die

je overal door heen hoort. Ook moet je oppassen dat die niet gaat zitten freewheelen.

werk je wel met actieve inlaat dan? Ik had met actieve inlaat al genoeg aan zo'n super kleine

geloof 250 m3 ofzo en dan met 4x400 watt en dat maakte nauwlijks lawaai echt super still

 

groet rod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Erny,

 

Het kan wel en is fluisterstil mits je in bezit bent van een goede fancontroller en je minimum snelheid niet onder de 30% komt.

Omdat hierdoor een brom hoorbaar kan wezen of schade aan de box kan ontstaan.

Zeg dat je met een filter en een a 2 bochten 2500m3 ongeveer maximaal haalt dan is 30% 750m3 en begrenzen op bv max 60% 1500m3.

Dan heb je een redelijk geruisloos systeem, mits je de inlaat niet extreem gaat knijpen door een onderbemeten filter met een veel kleinere flensmaat.

Of de uitlaat door een te kleine slangdiameter te gebruiken een goeie diameter voor een 3250m3 is 315mm.

dan zal het systeem veel zwaarder gaan werken om voldoende lucht af te zuigen en weg is de stilte.

Maar zoals gezegd een controller met een min/max instelling van goede kwaliteit en your good to go :verrygood

 

Gr Low

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, die afzuigers die sommige hier willen hanteren...

 

3250 voor 3x400 haha

 

Nee ik zou het niet doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag maar ff langs de GS geweest, gewoon 1500m3 die ik dan flink dim.

 

Beter iets meer betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...