Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweek addict

Paarse Schoonheden: Killing Fields & El Monstre

Recommended Posts

Hallo beste medekwekers.

 

Afgelopen voorjaar heb ik een aantal zaden van Sanniesshop ontkiemt. Killing Fields & El Monstre. Het plan was, om deze planten in Scrog vorm outdoor te verduisteren. Helaas is het bij een plan gebleven, en hebben deze prachtige planten het allen niet gered om in mijn Joint verbrand te worden. Van beide soorten, had ik een paars fenotype, waarvan ik dit najaar een aantal stekken genomen heb. Lelijk dat ze waren, liet ik ze onder 24/0 reveggen, en langzaam maar zeker, begonnen de lelijke eendjes zich te ontwikkelen tot prachtige zwanen. Deze prachtvrouwen beleven vannacht hun eerste nacht samen, waardoor de hormonen door de kast zullen gieren, met als gevolg prachtige paarse bloemen. Om hier een voorbeeld van te geven, heb ik een mooie foto gevonden op Sanniesshop.com:

Killing Fields

gallery_15250_11083_38903.jpg

 

Zoals mijn onderwerp omschrijving al aangeeft, ga ik d.m.v. ScrOG'en proberen een fantastisch resultaat te boeken.

 

Gegevens

BAC Groei voeding

BAC Bloei voeding

BAC PK Booster

 

Sannies Bacto

Schimmels met de moeilijke naam

 

De afmetingen van mijn kastje: Lengte x breedte x diepte (in cm) = 100 x 75 x 60

6x18W TL

 

Gedurende de groei periode hebben de planten i.v.m. lichtlekkage 24/0 licht gekregen. Nu staat de klok op 12/12. Een aantal argumenten voor mij om de planten pas zolaat te laten bloeien zijn:

- Kast was niet volledig licht dicht. Dus met 24/0 geen last van binnendringend licht.

- Het zijn stekken; Dit zal resulteren in een snellere omslag van groei naar bloei.

- Ik wil nou eindelijk eens mijn scrog net vol hebben.

 

Gedurende die lange groei periode heb ik last gehad van Trips. Deze plaag heb ik bestreden met Plant Vitality(Wat ruikt dat spul raar). En tegenwoordig heb ik zoals altijd last van de varenrouwmug. De larven zullen dinsdag een aanval van de aaltjes ondervinden, en mijn rechterhand zal de vliegpopulatie doen krimpen.

 

Ik heb ook nog foto's voor jullie.

De Growruimte

gallery_15250_11083_755979.jpg

 

De planten 27/10

gallery_15250_11083_173253.jpg

 

De planten 08/11

gallery_15250_11083_1812219.jpg

 

1 van de 4 planten is een El Monstre. De andere 3 zijn Killing Fields. Heb ze alleen per ongeluk door elkaar gehaal toen ik alle stekken vallen liet, wat me overigens echt te vaak gebeurt.

 

Vanaf hier zal ik de komende +- 13 weken dit verslag vervolgen.

Dag 1 12/12 08/11

 

Alle reacties zijn welkom. Het doel van dit verslag is om er van te leren. Dus ik hoor graag wat jullie er van vinden.

 

Groeten,

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kweekaddict,

Leuk dat je weer eens een verslagje komt maken in de micro/fluo-hoek, leuke plannetjes heb je daar met je killingfields :verrygood dat gaat weer een kleurrijke boel worden ;)

Hoop dat jij de beestjes de baas word, :smoke 'm all!

Succes toegewenst deze ronde en hoop op mooie dikke en kleurrijke toppen.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ziekzaatje: Thanks man! Er kan veel verkeerd lopen in 13 weken. Dus duim voor me;)

 

@ SmokeyB: Hee B Leuk dat je meekijkt. De beestjes delven het onderspit, want ik heb een snelle rechtse. Weg met die muggen. Ze zien er ook zo irritant uit, zo hoog op die achterpoten. :verrygood

 

Ik ben het volgende vergeten te melden:

 

De planten staan in 11L potten gevuld met Light Mix van Gold Label aangevuld met de schimmels van Sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijke soortjes, vooral de kf is van een ongekende kwaliteit...!!!

 

Ga je zeker volgen..!!

al is het alleen al om dat jij in je groei periode meer hebt mee gemaakt dan sommige in 3 kweken..!! sensatieee :verrygood

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweek addict, klinkt als een tof project dus deze ga ik volgen. Ik denk dat ik de volgende ronde ook KF wil zaaien dus kan ik mooi bij jouw scrogje meespieken.

 

He je geen reflectors boven je TL's hangen?

 

Succes man,

 

Groet Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk ook ff mee als je het goed vind

 

ben erg benieuwd naar een scrog met deze mooie KF's

hoop dattie mooi vol wordt................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kweekaddict,

veel succes met deze ronde!

 

@Indicaan,

kijk maar goed, de reflectoren zijn op de buizen vastgeklikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey KweekA, je hokje ziet er erg mooi uit! :verrygood

Met de soortjes die je hebt gekozen moet het netje wel volkomen.

Je stekken zien d'r goed uit.

 

Veel plezier!

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gokje: Rechts onder is de El Monstre ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu ? Zijn ze al dood ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee iedereen, bedankt voor de reacties. Helaas heb ik voor jullie nog geen foto update klaar staan. Zal waarschijnlijk woensdag worden. Ondanks dat heb ik natuurlijk wel enige informatie voor jullie.

 

Het is 1 week sinds mijn toekomstige prachten op 12/12 staan. Het verbaast me niet dat ik ook daadwerkelijk snel zichtbare bloei waarnemen kon. Afgelopen donderdag heeft is dag 1 bloei. Omdat ze zo ontzettend snel in bloei schoten, wat ik ook verwachtte, heb ik alle armaturen gevuld met Philips 827 lampen. Kom maar op met die lengte. Ik verwacht het net wel te vullen, maar naast dat, wil ik de planten ook nog iets omhoog hebben(ca. 6 cm uitlopers boven het net). Vandaar de switch naar de bloeilampen.

 

Woensdag verwacht ik jullie van foto's te kunnen voorzien. Nu zal ik nog even ingaan op de commentaren:

@Stikkie: Inderdaad een sensatie hoor. Ben druk bezig alle plagen aan te pakken. Varenrouwmug wordt bestreden met Nematoden. Heb ze afgelopen vrijdag de eerste kuur gegeven. Heb al veel gedonder achter de rug. Hoop dat het nu voorspoedig verloopt.

 

@Indicaan: Hee Indicaan, leuk dat je er bij bent. KF is inderdaad een heerlijk soortje. Heb haar ook eerder gekweekt onder TL. Smullen;)

 

@Chriet Tittulaer: Jo Chriet natuurlijk mag je meekijken. Hoe meer hoe beter hè:verrygood Is ook zo met de wiet. Hoe meer hoe beter. Dat paarse gaat helemaal goed komen. De Pheno's zijn al bekend, dus 4x paars.

 

@Torsti: Hee Torsti, tof dat je ff meekijkt. Kom maar op met je kritische blik;)

 

@Ash: Hee Ash, stekken zien er inderdaad mooi uit nu. Heeft even tijd gekost, maar geduld loont blijkt wel weer.

 

@Soca: Still alive hoor. Alleen een hele drukke week achter de rug, dus ik ga jullie deze week van een foto-update voorzien. Ik weet zelf niet welke de El Monstre is. Ik weet wel dat 1 vd 4 E.M. is, en de rest KF. Dus gedurende de kweek gaan we de meest afwijkende plant maar als El Monstre bestempelen. Hoop stiekem dat er een El Monstre expert meekijkt, die het me vertellen gaat. Tot nu toe ben ik ook van mening dat rechts onder wat afwijkt van de rest. Qua groeikracht en bladstructuur.

 

Tot woensdag,

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik volgen

 

heel mooi soortje die KF van sannie

 

 

grtz

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Elmo. Leuk dat je ook aanschuift. Veel belangstelling voor de KF merk ik.

 

Goedenavond medeforummers.

 

Vandaag tijd kunnen maken om even wat plaatjes van de vrouwen te schieten. Ze gingen er even mooi voor staan, dus sta ik echt te popelen om dit materiaal met jullie te gaan delen. Eerst wil ik nog even het een en ander kwijt. Zoals ik onlangs al vermeldde, is donderdag voor het eerst bloei gesignaleerd. De stekken stonden vanaf vorige week maandag op 12/12.

 

Ik vind dat de planten super snel hun vrouwelijkheid naar buiten brachten, en wil jullie mening daar ook graag over horen. Heeft iemand enig idee of ik een vergelijkbare groei spurt kan verwachten zoals bij zaadplanten altijd plaatsvindt? Hoop stiekem toch nog wel een groeispurtje te krijgen.

 

Betreffende het ongedierte. Wietforumshop heeft me de Nematoden keurig optijd geleverd, dus hebben de Varenrouwmug larven 1 Nematoden kuur achter de rug. Voor wat er nog leeft, staat er voor de volgende waterbeurt nog een Nematoden kuur op het programma. Weet iemand of dit gewoon te combineren is met een voedingsbeurt?

 

Genoeg geluld denk ik.

 

Week 1 bloei

1mL/L BAC Biologische bloei

6x18W (827)

 

4x toekomstig Paars

gallery_15250_11083_2151248.jpg

 

De gescrogde planten.

gallery_15250_11083_529765.jpg

 

gallery_15250_11083_1054087.jpg

 

gallery_15250_11083_2738986.jpg

 

Ik heb persoonlijk al wat paarse kleurtjes kunnen waarnemen. Krijg het helaas niet scherp op mijn camera(die om te huilen is, ik weet het)

Dit is waar jullie het voor nu mee doen moeten.

gallery_15250_11083_539598.jpg

 

Na het weekend probeer ik weer een foto-update te plaatsen.

 

Let wel..Alle reacties, tips, truucs...

zijn van harte welkom

 

Vriendelijke groet.

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken gaan veel eerder in bloei als hun zaad moeders.

Welke de elmonstre is valt nu lastig te zeggen maar dikke kans dat in week 4 bloei je al meer kan zien wie wat is.

Als je ze verwend verwacht ik wel dat je scrog netjes vol komen, succes ermee

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht dicht heid van je kast ga er inzitten het licht dat er uit komt wil niet noodzakelijk zeggen dat het licht er via daar in gaat hoor

mijn kast zie je overal licht uit komen maar als ik er in zit zie ik nergens licht binnen komen

 

mijn vorige kast was wel het geval dat ik licht binnen zag dat heb ik opgelost met folie over de deur te spannen en plakken over de scharnieren

en zo heb ik een licht dichte kast verkregen van buiten uit naar binnen anders om maak ik me geen druk om er zit toch een plaat voor de raam genageld :wub:

 

voor de rest ziet het er super uit kerel leuk scrogje

 

ik ga je rustig volgen .

 

die mug legt eitjes in vochtige onder gronden beetje minderen met wateren denk ik ben niet zeker

maar dacht dit toch gelezen te hebben 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mooi daar K.A. ;) , had je nog niet eerder gespot ;)

Hoop ook dat ze nog een sprintje willen trekken, ik denk, dat een mooi veldje ;) gaat worden, jammer alleen van al dat paars! :P

Hoe lang bloeien bij jou onder TL want die 13weken vanaf 12/12 ga je niet halen toch?........ of wel?

Ik pak er lekker een :wub: bij en ga er comfortabel voor zitten,

 

Succes tegen de bugs,

Micro, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie: Leuk dat je meekijkt. Hoop dat het een lekker kweekje gaat worden.

 

@John Beton: Top dat je meedenkt John. Kan me waarschijnlijk niet in mijn kast wurmen. Is net iets te krap vermoed ik.

 

@Mircrogrower: Ja gaat de goede kant op inmiddels. Bloeifase ingegaan dus nog ff. Heb ze op het moment dat ik dit topic opende in bloei gezet. 3 dagen later heb ik de eerste bloeiverschijnselen gespot. Dus wie weet wordt het 13 weken, maar zelf vermoed ik een weekje / 2 weken langer. Haha jammer van dat paars inderdaad. Daar heb jij ook zo'n hekel aan hè.. :lol: ;) Die paarse toppen in jouw topic bewijzen maar weer watvoor prachtige kleuren een plant kan hebben.

 

 

Goedenavond beste Canna liefhebbers.

 

Ik heb weer wat codac voor jullie. De laatste keer dat het vrouwelijk schoon zich voor de camera bevond, is al bijna 2 weken geleden. Jullie kunnen niet wachten zeker? Helaas valt mijn camera tegen. Maar de dames en ik doen ons best om er mooie plaatjes uit te laten rollen.

 

Moeder natuur trakteert ons vandaag weer op een prachtige dag. Als de dames het aan zouden kunnen, had ik ze lekker buiten gezet. Want wat zou die ijsvorming op die paarse topjes in wording ze goed staan zeg. Maar aangezien ik het zelf al bijna afleg bij deze temperaturen, besloot ik ze binnen te houden, in de warmte, onder hun lampjes, waar ze minimaal de komende 10 weken nog zullen staan.

 

Afgelopen week heb ik behoorlijk na lopen denken over het feit dat mijn netten niet gevuld raken. Steeds weer red ik het niet, en dom dat ik ben, verweet ik het de plantjes zelf. Al dat nadenken heeft een theorie opgeleverd, die ik graag met jullie bespreek:

 

Omdat ik bij de bouw van dit kastje vrij weinig wist van het kweken in het algemeen, heb ik maar wat aangekloot. Het komt er in ieder geval op neer, dat ik altijd van de planten verwacht heb, om met 240 Watt/m² een opp. van 0,45m² probeerde te vullen. Dit is dus wel wat veel gevraagd. Wat vinden jullie hiervan? Zou dit de oorzaak zijn?

 

De planten maken het zeer goed. Ik moest jullie allemaal de groeten doen van ze. Toen ze zich eenmaal gepositioneerd hadden voor de foto, ben ik lekker bezig gegaan met ze, en dit is het resultaat.

 

4 x 11L potten gevuld met Sannies genetica

gallery_15250_11083_954787.jpg

 

Toppen in de maak

gallery_15250_11083_180250.jpggallery_15250_11083_529625.jpg

 

gallery_15250_11083_87043.jpg

 

Geniet nog van het laatste beetje weekend.

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet: Jaa Chriet, het knallen mag beginnen.

 

Beste Grow-fanaten.

 

De wit bestekelde kopjes van de vrouwen schreeuwden vandaag wederom om aandacht. Heb ze een tijdje niet bekeken, en merkte zelf een behoorlijke groei in de toppen op. Vond het verschil met zondag zo groot dat ik er zelfs ff een paar kiekjes van gemaakt heb. Zal binnenkort de planten 1 voor 1 even toelichten. Vandaag weer een foto updatje waarin niet duidelijk is welke top van welke plant is. Ze worden al lekker paars. Kijk maar mee...

 

Planten zijn naar mijn idee mooi gezond. Ook heb ik de muggenplaag in de kiem gesmoord. Het scroggen is ook weer gebeurd. Dus ik schuif gezellig aan bij de rest. ;)

 

Heerlijk dat luie kweken

Dag 20 bloei

2mL/L (totaal 1,5L) Bloeivoeding BAC

De temperatuur is prima in orde. Tussen 20 en 30

gallery_15250_11083_457724.jpg

 

Een topje

gallery_15250_11083_630594.jpg

 

Een netje met een plant

gallery_15250_11083_384770.jpg

Een topje

gallery_15250_11083_351272.jpg

 

Ze krijgen alle tijd om te groeien

gallery_15250_11083_628874.jpg

 

Topje in het donker, paarse invloeden zijn mooi te zien hier

gallery_15250_11083_39680.jpg

 

Ben zelf ondanks het feit dat de netten niet geheel gevuld zijn, zeer tevreden met de stand van zaken tot nu toe. Heerlijke genetica in mn kast. Dat wordt genieten...

 

Fijne avond nog,

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kweek addict,

 

leuke pheno's heb je staan! De paarse en de roze killing fields, niet? Ziet er al erg kristalrijk uit vind ik :P

 

ben benieuwd hoe ze zich in scrog gedraagt, volgens enkele reacties is het niet de makkelijkste plant om neer te gaan binden omdat ze erg horizontale groei heeft, heb jij daar iets van gemerkt? Ze heeft het alvast prima naar dr zin ;)

 

Groetjes Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vlaanders: Ja heerlijke Killing Fields, en El Monstre. Heb helaas wel stekken gebruikt, dus het zullen allemaal dezelfde smaken zijn, op de El Monstre na dan. Heb namelijk van 2 moederplanten een aantal stekken geplukt. Dus de pheno- en smaken variatie ligt laag helaas. Gelukkig heb ik nog wat andere Killing Fields & Ierdbei liggen, dus ik moet niet klagen over wat ik roken kan;)

 

 

Hee Growers en de rest,

 

Naast de kleur paars en groen, is de kleur wit ook binnen getreden in huize Kweek Addict. De aanmaak van kristallen is deze week fors toegenomen, wat resulteert in een mooi wit laagje trichomen. De groei is er in na 3 weken echte bloei, volledig uit. De 4e week bloei is inmiddels aangebroken, en de dames en ik hebben het prima naar ons zin. Zowel gedurende de dag als de nacht is het voor de dames prima vertoeven, want met een minimum temp. van 24 graden Celsius, hebben de dames niets te klagen.

 

Vandaag krijgen de 4 planten afzonderlijk een beetje aandacht. Ik geef een boven aanzicht van de dames, en daarna een topje. Zoek de El Monstre!

Kijk maar mee...

 

We beginnen natuurlijk met het totaal plaatje. Op deze manier staan ze ook onder de lampen. Behoorlijk dicht op elkaar. Maar het past allemaal precies.

 

gallery_15250_11083_2851316.jpg

 

gallery_15250_11083_59642.jpg

 

gallery_15250_11083_1433833.jpg

 

Plant 3

Deze plant is op het gebied van top-aanmaak al verder dan de rest. Heb deze plant redelijk ver boven het net weten te scroggen, waardoor ik toch wel redelijke toppen verwacht van deze dame. Is voor 1 plant onder Fluo toch nog een redelijke hoeveelheid toppen. Het oppervlak wat ze dienden te vullen is gewoon te groot ingeschat. Leermomentje voor volgende keer

 

gallery_15250_11083_813849.jpg

 

gallery_15250_11083_1511697.jpg

 

gallery_15250_11083_2007754.jpg

 

Plant 2

Deze plant maakt ook al leuke toppen aan. Dit was in de groei periode ook 1 van de achterblijvers op de rest. Nouja, dit is meer de plant die minder snel wist te revalideren na mijn fouten dan de rest;)

 

gallery_15250_11083_2185699.jpg

 

gallery_15250_11083_594915.jpg

Plant 1

Een hele bossige plant die in mijn optiek verschilt van de rest. Dit zou heel goed de El Monstre kunnen zijn. Soca deed eerder een poging naar het vinden van de El Monstre, en wees ook deze plant aan. Wel een beauty als je het mij vraagt :P

 

gallery_15250_11083_1902254.jpg

 

gallery_15250_11083_1114718.jpg

 

Plant 4

Ook een schoonheid. Ik tref het maar weer met zulke mooie planten, al zeg ik het zelf ;)

Beetje een licht gekleurde plek zichbaar. Tekorten?

 

gallery_15250_11083_133058.jpg

 

gallery_15250_11083_1134217.jpg

 

Nog even wat feiten.

De planten krijgen 2,5mL/L BAC bloeivoeding.

Dag 24 Bloei

 

Ze drinken met zn allen bij elkaar zo'n 5 L wekelijks.

 

Dit was mijn update.

Fijne zondagavond nog, en werkse voor de mensen die morgen weer los moeten, net als ik.

 

Groen, wit en paarse groeten,

KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi KA,

Je netjes zijn aardig vol gekomen en lekker strak ScrOG-werk :D

Links achter is zeker El Monstre?

Het ziet er heel gezond uit, mooi hoor en idd hoop topjes op het net en dat brengt toch het meest op :lol:

Geef jij elke watergift voeding mee of werk je om en om?

 

Ga lekker zo door ;)

Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...