Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Steve

Kleine kast, groot genoeg?

Recommended Posts

Ik heb een kleine kast van 40cm breed, 50cm diep en 100cm hoog...Ik wil er een White Rhino in houden, kan dat? Ik wil hem gewoon klein houden, als hij zo'n 30cm is wil ik hem in bloei gaan zetten.

 

Ik wil een tlbuis van 35cm gebruiken als lamp, en 2 computer fan's voor de lucht. 1'tje laat ik verse luct blazen, en de ander de ouwe lucht eruit zuigen.

 

En als ik net een ontkiemd zaadje in de pot heb gedaan, hoeveel uur moet hij dan licht krijgen? En waneer hij ongeveer 10 a 20 cm is?

 

Zal dit lukken???? :idea:

 

 

p.s. ik heb een tekening gemaakt, hoe krijg ik die erop? (niet via msn) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als ik net een ontkiemd zaadje in de pot heb gedaan, hoeveel uur moet hij dan licht krijgen? En waneer hij ongeveer 10 a 20 cm is?

 

Vooraleer je iets doet - zou ik eerst eens een groot aantal items op de diverse forums doornemen.

Ik bedoel het zeker niet onvriendelijk - maar je vraag bewijst dat je nog veel informatie nodig hebt vooraleer je d'r kunt aan beginnen en die vind je daar allemaal. :wink:

 

Eén ding wil ik je alvast vertellen : gedurende de groei hebben je planten 18 uur licht en 6 uur donker nodig.Gedurende de bloei wordt dat 12 uur licht en 12 uur donker. Cannabisplanten gaan in bloei wanneer het 12 uur na elkaar donker blijft.

 

Over je idee voor je kast kan ik niets zeggen - ik ben geen kastkweker.

Anderen hier willen je wellicht wel helpen - d'r zit hier goed en ervaren volk op dit Portaal. :wink:

 

Maar....in eerste instantie en nogmaals : hou je eens een goeie middag bezig met het lezen van de berichten in de diverse forums - neem nota's - je zult jezelf er veel hoofdbreken en stress mee besparen. :twisted:

 

Nog enkele tips :

 

1) Hou 't simpel - begin op aarde.

2) Maak een planning op.

3) Een plant is een levend wezen en heeft licht - lucht - warmte - water en "aarde/medium" + voeding nodig om te blijven bestaan. Zorg dat je ieder van die gebieden onder controle hebt.

4) Overdrijf niet in je "verzorging" - je kan een plant "doodknuffelen".....(teveel voeding bvb.).

5) In geval van twijfel : niet direct handelen maar eerst nadenken, opzoeken op de forums of vraag stellen.

 

Vriendelijke groeten, 8)

 

Seraph.

 

Pssen :

 

- Gezien je lage kast : gebruik in elk geval een lage maar brede/diepe bak voor je plant.

Lage bak = meer groeiruimte voor de plant - Brede/diepe bak = meer aarde voor je plant."

Gebruik dus zoveel mogelijk beschikbaar grondoppervlak.

 

- Gebruik een dubbele tl met 1 koudwit tl-lamp en 1 warmwit tl-lamp voor de groei.

Vervang tijdens bloei de koudwit-lamp door een tweede warmwit tl-lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een paar vragen:

 

Ik ben net bij de dierenwinkel geweest, en ik heb gekeken naar TL buizen. Ik heb een tlbuis gevonden van 36cm, €7.95. Maar als ik dan de vittingen en de starter erbij wil kost dat nog eens €40,- ! Is dat niet een beetje TE veel? Kan ik ergens anders de starter en vittingen kopen maar wel die tlbuis gebruiken?

 

Hoeduur is ongeveer een starter gemiddeld bij de praxis, gamma, karwei enz...? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben net bij de dierenwinkel geweest, en ik heb gekeken naar TL buizen. Ik heb een tlbuis gevonden van 36cm, €7.95. Maar als ik dan de vittingen en de starter erbij wil kost dat nog eens €40,- ! Is dat niet een beetje TE veel? Kan ik ergens anders de starter en vittingen kopen maar wel die tlbuis gebruiken?

 

Koop geen materiaal in een dierenwinkel - koop een volledige dubbele 36 cm tl-armatuur in een grote electro- of doe 't zelf-zaak. Véél goedkoper.

Het is volkomen absurd om bij tl zaken zoals starters e.d. apart te zitten kopen (tenzij d'r eentje kapot is natuurlijk) - tl armaturen moet je niet "samenstellen" maar "kant en klaar" kopen.

In een dergelijke kant en klaar armatuur zitten 2 Tl-lampen inbegrepen , doorgaans koud-wit.

Je moet dus enkel naast 1 volledige armatuur 1 warm-witte tl-lamp kopen om je groei te starten en later koop je d'r nog een 2 de warm-witte tl-lamp bij voor je bloei.

 

Voor je volledige kant en klare Tl-armatuur mét extra warm-witte lamp zou je in principe toch niet meer dan 35/40 euro mogen betalen.

Tenzij de prijzen plots erg zijn gestegen.....

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb iooit ook 'n bak gemaakt zoals jij,ook met pc- fans etc....

als je d'r wat aan hebt:

http://users.pandora.be/starwars/wiet

die had wel ongeveer dezelfde afmetingen als de jouwe

 

als je vragen hebt stuur me dan maareen priveberichtje ofzo.

 

greetz Mo

 

 

edit: 40€ voor die tl zeik? nou ben je d'r toch mee aan 't lachen!

ik heb me tl lampen 2€ per stuk betaald, e starters 5€ en fittingen 1.5per stuk.

zekereing 0.59 per stuk ofzo...

laat je nie afzetten he 2 lampen? = 2x2 + 2x5 + 4x 1.5 + 2x0.6 = +- 21€

als jje daar 40€ voor zou betalen, schaf je dan ineens een natrium aan lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de site!

 

ik heb nu een tl houder gevonden met alles erbij, alleen geen buis...die haal ik nog wel. :D

 

Verder moet ik nog aan 2 computer fan's zien te komen.

 

Ik wil dat niet mijn hele kamer gaat ruiken, wat kan ik er tegen doen? het liefst wil ik geen filter voor me fans's hangen. En moet de verse lucht van buiten komen, of mag het ook gewoon de lucht van binnen zijn? De zuigende fan laat ik wel naar buiten blazen, ik denk dat dat helpt tegen die lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

computer fans: als er daar ergens 'n ijzerhandelaar is, ga daar eens rondkijken?

die papst is 'n fan van 30€ in de winkel, ik heb 'm al in 'n industriele kippenbraadoven zien zitten nou ja, dat is goeie stuff

van die kleine 8 cm fans .... hoor eens rond, bij vrienden etc... als d'r iemand 'n ouwe pc heeft :lol:

en nog een tip: als iemand zo'n prehistorische pc heeft hee, echt 4, 5 jaar oud,

of nog ouder, ga daar zeker naar kijken, in die tijd werden 'r regelmatig joekels van fans in 'n pc gehesen :D die papst komt uit zo eentje, 'n ouwe 286 haha :twisted:

begin maar al te bouwen anders, met die stank heb je toch geen last tot ze gaan bloeien ( achja das bij jou na 2 weken al loool 30cm :)

>De zuigende fan laat ik wel naar buiten blazen, ik denk dat dat helpt tegen die lucht.

je kan moeilijk anders hee, zo'n pc fan heeft maar een vast bepaalde richting,

dus snap ik niet wat je d'rmee bedoelt, maarrr tegen de stank zal 't niet helpan hoor, zo'n ding blaast gewoon lucht naar buiten, als je minder stank wil laat je 'm gewoon minder hard draaien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel met het draaien van de fan dit:

 

ik laat één fan zuigen, dus de lucht uit het kastje zuigen naar buiten ofzo, en één fan laat ik nieuwe lucht erin blazen....Je kunt de fan gewoon omdraaien.

 

Ps, ik heb een avatar, maar als ik hem erop wil zetten zegt hij dat het geen JPG of GIF is, maar dat is het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lool ja maar dat vind ik dan weer redelijk heeel logisch? lol is toch normaal dacht ik.

PS: als je twee verschillende hebt, laat de grootste dan lucht uit de kast zuigen anders krijg je overdruk in je kast en das ook niet zo goed voor de reuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vandaag bij de karwei geweest, ze hebben een lamp van 30cm van 35watt...Is dat genoeg voor één plantje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, dat moet je zelf weten, onthoud wel: licht is gewicht

ik zou er toch minstens twee TL instampen...

ik heb voor twee plantjes 3TL van 60cm steken, en dat groeit leuk,

maar ik gebruik ze ook niet om te bloeien dan zet ik ze gewoon in volle grond

kijk wat 't geeft he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kastje is nu bijna af...

 

Ik stop er één 35watt TL in, en één computer fan. Ik kijk eerst een wat dit wordt, als het niet goed gaat, dan gooi ik er nog een lamp in en een extra fanne'tje.

 

Moet er eigenlijk persee zo'n natte doek in? Is dat nodig voor de groei?

Voor de voeding hebben we al stikstof voeding gemaakt van brandnetels. We hebben ook een fles met pokon voor de bugs heg ofzo iets, is dat ook te gebruiken voor de groei?

 

Verder vroeg ik mij eigenlijk af hoeveel ik van één zo'n plantje af kon krijgen. Ik hoop dat de plant zo'n 60 cm hoog wordt, hoeveel krijg ik er dan af?

 

En heeft er iemand ervaring met het online bestellen van zaadjes? Hoelang duurt het voordat ik ze op de deurmat heb liggen?

 

GreetzzZ..> Steve <

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn kastje is nu bijna af...

 

Ik stop er één 35watt TL in, en één computer fan. Ik kijk eerst een wat dit wordt, als het niet goed gaat, dan gooi ik er nog een lamp in en een extra fanne'tje.

 

Moet er eigenlijk persee zo'n natte doek in? Is dat nodig voor de groei?

Voor de voeding hebben we al stikstof voeding gemaakt van brandnetels. We hebben ook een fles met pokon voor de bugs heg ofzo iets, is dat ook te gebruiken voor de groei?

 

Verder vroeg ik mij eigenlijk af hoeveel ik van één zo'n plantje af kon krijgen. Ik hoop dat de plant zo'n 60 cm hoog wordt, hoeveel krijg ik er dan af?

 

En heeft er iemand ervaring met het online bestellen van zaadjes? Hoelang duurt het voordat ik ze op de deurmat heb liggen?

 

 

GreetzzZ..> Steve <

 

er zal zon 15 a 20 gram afhlaen mss wel meer hoop dat ik de 20 red..

 

2 dagen.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik stop er één 35watt TL in, en één computer fan. Ik kijk eerst een wat dit wordt, als het niet goed gaat, dan gooi ik er nog een lamp in en een extra fanne'tje.

 

fannetje zal niet echt de beperking zijn, maar als je de plant wil laten bloeien onder TL, zou ik er mintens 2, maar eigenlijk toch zeker 3 lampen boven hangen.

 

Moet er eigenlijk persee zo'n natte doek in? Is dat nodig voor de groei?

 

die natte doek verhoogt de luchtvochtigheid, dit is in het begin belangrijk omdat de plant dan nog weinig wortels heeft, en dus ook vocht door de bladeren opneemt

het hoeft natuurlijk niet perse, maar het is beter, en hoeveel moeite kost het nat maken van een doek :D

 

Voor de voeding hebben we al stikstof voeding gemaakt van brandnetels. We hebben ook een fles met pokon voor de bugs heg ofzo iets, is dat ook te gebruiken voor de groei?

 

ik zou gewoon voorbemeste aarde van de growshop gebruiken, je hebt dan iig ruim genoeg voeding in je grond voor de groei en voorbloei. als de plant bezig is met toppen zou ik dan gewoon nog een flesje bloei voeding kopen. (B'cuzz Biobloei of Terra Flores)

ik zou geen pokon gebruiken, dat is niet geschikt voor planten die je wil consumeren, en de enige fase waarin voeding voor jou belangrijk zal zijn, is de bloei, en je wil echt geen Pokon-wiet

 

Verder vroeg ik mij eigenlijk af hoeveel ik van één zo'n plantje af kon krijgen. Ik hoop dat de plant zo'n 60 cm hoog wordt, hoeveel krijg ik er dan af?

 

tja, ik zou hem denk ik toppen als je er maar 1 hebt, en dan proberen hem zo breed mogelijk te krijgen voor wat je hok toe staat, misschien kan je alle takken buigen zodat je een mooi bedje toppen krijgt. des te dichter je lampen bij de toppen staan des te beter iig. de hoeveelheid lumen neemt snel af naarmate de afstand groter word.

 

als het allemaal goed gaat, ergens tussen de 20 en 40 gram, maar ik weet niet of de kwaliteit goed is. de meeste tl wietjes die ik heb gerookt waren best lekker, maar je moest er aardig wat van roken om er stoned van te worden, iig was het milde wiet.

 

En heeft er iemand ervaring met het online bestellen van zaadjes? Hoelang duurt het voordat ik ze op de deurmat heb liggen?

 

als ik jou was zou ik niet uit zaad kweken, maar gewoon een stekje halen.

dit is makkelijker, sneller en bovendien weet je zeker dat het een vrouwtje is, en als je maar 1 kleine plant hebt , is dat toch wel belangrijk, omdat je anders helemaal niets eraf haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt!

 

Kent er iemand hier White Rhino? Ik heb de zaadjes toenet al besteld. Ik hoop ze ongeveer zaterdag te hebben zodat ik kan beginnen! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een vraagje:

 

Hoelang duurt het ongeveer voordat een plantje uit zaad zo'n 70cm is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss omdat daar eigenlijk geen zinnig anwoord op te geven is, het ligt aan zoveel omstandigheden :arrow:

Tussen de 5 á 10 weken dan maar :?

 

oeps, ik zie net dat het tl is dus ws nog wel ff langer :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...