Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Seba_xr

kamerkast fast bud onder 400W

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik ben Seba. Ben van België en al heel lang wou ik een wietplantje binnen kweken. En door ik nu een andere kamer heb, heb ik gebruik gemaakt van de kast op er een kweekkastje in te maken. Ik heb weken gespendeerd met kweekverslagen te doorlezen en ik weet wel wat me te wachten staat. tips en alle hulp zijn welkom :D

 

351il41.jpg

 

Eerst dacht ik de kastdeuren te gebruiken maar dit werd te moeilijk om alles licht/luchtdicht te krijgen..

2jxevd.jpg

 

Dus heb ik maar wat plaatjes weeste halen in de doe het zelfzaak en de binnekant gewoon mooi af te sluiten.

 

Ondertussen is het zo:

14nodpi.jpg

2vkhxmp.jpg

2e5165v.jpg

2jayiq.jpg

 

Ik ben dus van plan om 2 fast buds te laten groeien, fast bud is een autogrower: fast%20bud%20L%20.jpg

Zaadjes zijn vorige week uitgekiemd en heb ze dan in de aarde gestopt. De eerste 2 weken ga ik ze voorgroeien onder TL-lamp(warmwit). De 400W lamp en vsa en relais moeten nog aangesloten worden op men schakelkast maar hier ga ik volgende week aan beginnen.

 

De dames beginnen nu boven de aarde te komen.

2qxw4sn.jpg

246tovs.jpg

fy264h.jpg

(had net de aarde wat natgesproeid voor de foto)

 

temp: 24-25 luchtvochtigheid: 65-75%

tl blijft enkele dagen 24-0 staan.

 

grtz :verrygood

Edited by Seba_xr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je beter coolwhite kan hebben is volgens mij beter voor groeien en dan kan je bloeien met hps

Verder ziet leuk uit maar heb je al aan koolstof filter gedacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup, ga nog ene bestellen, maar heb wel nog enkele weken tijd daarvoor he

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 2 autoflowertjes, heb je niet echt een koolstoffilter nodig lijkt me (tenzij je in een appartement woont)

Maar persoonlijk zou ik geen autoflowers zetten onder een 400 watt, zet dan een gewoon soortje, en zet er een stuk of 5. (en dan heb je wel een filter nodig)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, probeer eerst je autoflowers uit en de keer erna een gewoon wietje... Kun je het verschil merken ;-)

 

En ben nu al een maandje aan het voorgroeien en ruikt nog niet al té fel, dit komt pas echt in de bloei...

 

Succes eh man!

 

Nice datj hier ook een topic-je opent!!

 

Grtz jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

met gwn zaad kan je na 3 weken voor groeien

overschakelen op 12/12

 

auto flowers gwn op 18/6 laten staan deze bloeien uit zich zelf .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn ideaal voor een eerste kweek in mijn ogen. Lampen lekker op 18/6 laten en knallen. Goed je hok testen en tunen, klimaat stabiel krijgen, ervaring opdoen, beetje stoeien, ideaal.

 

24/0 doe ik ook in het begin, tot het eerste echte bladerpaar er is.

 

Veel succes Seba!

 

EmTee

Die er maar even van uit gaat dat autogrowers, autoflowers zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt waar joh

das grappig

maakt t topic nog weer wat interessanter voor me........

 

klikt ook wel erg logisch

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veel succes Seba!

 

EmTee

Die er maar even van uit gaat dat autogrowers, autoflowers zijn :D

 

thx! en haha heb me mistypt :) moest autoflowers zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 12 dagen na zaaien

Plantje A ziet er goed uit maar alle2 wat kleintjes toch..

3534176.jpg

 

Plantje B ziet er wat minder uit.. iemand idee hoe dat zou komen?

2012bd4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, dit ga ik volgen, ik heb zelf ook fast buds staan. En eens ze gaan bloeien ruiken ze enorm sterk, dus koolstoffilter zal toch zeker geen slecht idee zijn.

En zoals hier al eerder gezegd: Gewoon op 18/6 laten staan, dat geeft volgens de meesten hier het beste resultaat bij autoflowers. Sommigen zeggen zelf gewoon op 24/0 laten, dit kan in elk geval, maar ik luister ook maar naar wat de meerderheid zegt en hou ze de hele kweek op 18/6.

 

Off topic: Coole vogel! ;) Ik heb ook ooit nog een valkparkiet gehad, die kon je bijna elk liedje achterna leren fluiten :wub:

Wel uitkijken dat hij je overige zaadjes niet gaat opvreten hé, want dat lusten ze wel hoor ;)

 

Succes met je kweekje!

 

Groeten,

Kristof ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ze wat traag zijn, als ik ze vergelijk met mijn dieselryder lopen ze inderdaad iets achter ong zelfde tijd gezaait.

maar dit zou kunnen komen omdat je hebt verpot. dit moet je met autoflower vermijden.

dus meteen in grote pot en desnoods al wat voeding doorheen mengen, ik denk dat ik zo op deze manier mijn dieselryder nauwelijks voeding hoef gaan geven.

 

5 nov

gallery_17606_10406_576253.jpg

 

vandaag toonde ze ook al bloei :wub:

 

gallery_17606_10406_1268924.jpg

 

gallery_17606_10406_771467.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen 1 maandje ver maar door de overbemeste aarde groeit ie echt niet zo snel maar wel zeker

Zo ziet ze er nu uit

2cqb7zp.jpg

 

xcao1.jpg

 

Heb dan nieuwe aarde besteld voor nieuwe ronde fast bud, en 1 maal super lemon haze. dus klokje gaat dan over op 18/6 zodra ze onder de 400W mogen.

 

zitte nu 6 dagen in nieuwe aarde

axzgut.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zit mijn eerste fast bud 1 maand en 12 dagen in de aarde en moet je zien, misschien 15 cm hoog?? topjes beginne wel snel te komen en te ruiken maar plantje groeit mss 2mm per dag terwijl het bij sommigen 2 cm is ofzo.

Blaadjes zien wat geel maar was door een voedingstekortje van paar dagen geleden dat nu aan het verdwijnen is.

 

 

2a5ir29.jpg

 

212bntl.jpg

 

2crmssg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag! Ik hou wel van je kleinschaligheid. En op je foto´s zien je plantjes er schitterend uit! (ik heb er nog geen verstand van)

Veel succes en ik ga je volgen! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updaaate:

 

Ben echt blij elke keer ik men kast opentrek nu!

Fast bud Nr.1 zit er nu 54 dagen in de aarde, wanneer zij beginne bloeie is weetk ni echt meer maar kank wel terugvinde op mn foto's.. :D

 

 

27122010338.jpg

27122010337.jpg

 

Dan hebben we Fast Bud Nr. 2 die zit er 28 dagen in de aarde en begint ook al bloeiverschijnselen te tonen, maar zijn autoflowers dus gewoon laten doen denk ik :verrygood

 

 

27122010336.jpg

27122010335.jpg

 

 

En ten slotte, ene waarnaar ik heel erg benieuwd ben, de Super Lemon Haze!

Deze is ook plots heel erg in gang geschoten zoals je misschien merkt volgens de vorige foto's.

Lett it grow zou ik zeggen.

27122010339.jpg

27122010340.jpg

 

En nog es een fototje tesamen allemaal :)

Groeten :wOOt

 

2v9p4t0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die miniputtertjes zien der eigelijk wel erg lekker uit hahah.... knippen, drogen..vloei der om en in de fik ermee wihoee :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...