Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HerrMohawk

Greenhouse bouwen

Recommended Posts

Ik ga 't volgend jaar wat beter aanpakken, 'n maat van me heeft 'n wei

en daar wil ie best wel 'n serre op zetten, nou zijn we niet echt rijk, dus net als bij m'n kast: 't moet een beetje low-budget blijven hoewel ik 'r dit jaar wel wat meer geld tegenaan wil smijten, dit is de setting: een weitje, achter een aantal andere wei, er is maar een klein zandweggetje naartoe, en 't is 't enige weitje aan dat weggetje dus niemand anders heeft er wat te zoeken, kans op ontdekking is dus niet groot,

aan de noord zijde staan bomen, maar de zon komt toch nooit van daar,

90% van de wei word vanaf dat de zon opkomt tot ze neergaat door de zon beschenen dus daarmee zit 't ook wel goed,

we zouden er een tiental planten willen zetten, in volle grond,

nou weet ik dat wietplantjes best 'n stukkie groot kunnen worden, dus wat zijn aan te bevelen maten voor een serre met 10 wietplanten in?

ook: d'r moet plaats overblijven vvoor 'n watervat, en 'n kleiner vaatje met water met voeding in ( ik dacht best niet altijd voeding geven :D dus bedoeling is van tijd tot tijd 't vat met "verrijkt" water ff aan te sluiten ( kraantje openzetten ofzo weet ik veel)

nou ja kunnen jullie me al wat basistips geven om mee aan de slag te gaan?

ik heb echt nog geen idee hoe 't aan te pakken

 

grezetz Mo

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een leuk iedee en hoop dat het je allemaal gaat lukken.

Maar ik zet liever me platen tussen de mais van me opa.

Dit jaar is het helaas niks geworden maar de jaren daar voor wel en heb ik zo 70 planten gehad met een hele mooie oogst.

Het is dan alleen wel elk jaar op passen met welke soort je kweekt want het moet niet te veel op vallen vanuit de lucht met die rijkspolitie vliegtuigjes :D

 

Maar ik zou zeggen veel suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk trouwens niet dat de politie gaat zoeken zonder een goeie tip te krijgen waar het echt mocht staan en dan nog gaan ze niet zo maar voor een paar plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D sorry kverveelde me gewoon 8)

Ik woon ver van lier en kga der me zeker nie mee bezig houden...

 

echt sorry voor mijn irritant gedoe :lol:

Grzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HerrMohawk :D

 

 

nou weet ik dat wietplantjes best 'n stukkie groot kunnen worden, dus wat zijn aan te bevelen maten voor een serre met 10 wietplanten in ?

 

 

In wezen komt 't doorsnee op 't volgende neer : 3 opties :

 

Indica : wordt doorgaans - naar gelang soort - nooit veel groter dan 1.5 meter.

Sativa : wordt doorgaans - naar gelang soort - tussen 2 en 4 meter hoog.

Mengvormen Sativa/Indica : hoogte naargelang dominante factor bij de variant in kwestie.

Gebeurlijke uitzonderingen op de regel buiten beschouwing gelaten.

 

Zaadplanten worden meestal iets groter dan stekken.

 

Ik ken (nog) niets van serres, maar serres van 3/4 meter hoog lijken mij duur, opvallend en onpractisch.

Ik denk dat een practisch formaat zo'n 2.50 meter hoog is - planten kunnen dus gekozen worden op groeieigenschappen (Indica) of snoeien/buigen (Sativa).

Bodemoppervlak : ik zou 't niet echt weten, 2.5 op 3 meter ? Misschien is dat wat nipt.

Zo'n plant wordt toch al snel een meter breed.....en je moet er nog tussendoor kunnen.

De planten moeten toch kunnen uitgroeien neem ik aan ?

 

Zijn er hier geen mensen die een kleine serre gebruiken ?

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het het hangt van hoe vroeg je de planten plant, want hoe later je begint hoe kleiner ze zijn hoe minder ruimte je nodig hebt

 

begin je begin april mag je rekene op 1.5m2 per plant dat is dus toch wel 3m breed op 15 m lang en 2.5m hoog zoeits.

 

Hoe langer je wacht, hoe kleiner je je serre kunt maken en hoe kleiner de plantjes zullen zijn

 

Je kunt bv begin augsuts planten dan kun je een serretje maken van 2mx 2.5mx2m :D

 

De leute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...