Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

Mammoth-Kweek: S5 onder Fluo´s

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

de oogst is droog en geknipt.

gallery_5351_9787_424708.jpg

Op de weegschaal van Flutkweker lagen gisteren 103 g S5-toppen: 103 / 144 = 0,72 g/w

en 29 g knipafval.

De kwaliteit is niet zo denderend, de toppen waren niet zo bezaaid met trichomen als in de vorige ronde:

gallery_5351_9787_561123.jpg

De kleine potten hebben hun tol geëist.

Maar het maakt mij niets uit, deze ronde had twee doelen gehad:

1.: te laten zien of het mogelijk is om de planten door licht en "te" kleine potten klein te houden.

Dit doel is bereikt! Het is duidelijk geworden, dat kweken op kleine potten moeilijker is, i.v.m. een veel kleinere buffer.

De planten reageren bijna meteen op kweek-fouten.

Na een lang gesprek met Keesthemad is dan ook duidelijk geworden, dat het calcium-tekort geen mankement van de voeding

was, maar een foute ventilatie; Ik had een twee-standen-afzuiger geplaatst , welke veel te zwaar was voor deze tent.

Zelfs een 100mm-Plieger-vent is zonder te dimmen te zwaar.

Volgende ronde beter! :wacko:

 

2.: Deze ronde gaat mij voorzien van medicinale wiet-olie. Ik ga ervan uit, dat de oogst voldoende is om mij voor een heel jaar

van olie te voorzien. Dus ook dit doel is bereikt. B)

 

Nu heb ik alleen nog maar redelijk weer nodig om de olie te maken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das evengoed niet slecht toch Torsten, netjes gedaan hoor :wacko:

Kweekfoutjes? Dat gebeurd vaker.... Heb zelf ook altijd wel even iets bv. Te veel water aan zaailingen enz

Teveel ventilatie? Is dat ook niet goed dan? Hoeft toch niet zoveel uit te maken zolang de temperatuur en je lv goed onder controle zijn? B)

Je kan in ieder geval weer een lekker flesje olie maken zodat je weer een tijdje toe kan, hoeveel flessen aanstekergas ben je van plan aan te schaffen voor zo'n hoeveelheid?

Veel plezier maar kijk uit. ;) gezien jouw handigheid zal dat wel goedkomen denk ik.

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat Torsti,goed dat je nu voorraad olie voor n jaar kan maken.

 

Het is je gegunt. ;)

 

Fijn weekend B)

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig dat er niet zo veel trichomes zijn

als vorige ronde de toppen zien er toch super rookbaar uit

 

hopelijk komen er wat warme dage aan zodat je kan olie maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Torsten

 

toch niet echt verkeerd, en weer wat wijzer geworden, en het doel bereikt. :wacko:

wat wil je eigenlijk nog meer, als straks de olie maar van goede kwaliteit is.

 

hoop dat je niet al te lang moet wachten op passend weer.

 

en wat betreft de ventilatie, betekend dat nu dat je te snel afgezogen hebt? en het dus de dames te moeilijk hebt gemaakt goed te verdampen?

als dit zo is, zou je dan geen warmteproblemen hebben gekregen als de afzuiger verder gedimd zou worden?

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SmokeyB.,

je kan inderdaad teveel afzuigen.

Als het te droog wordt en de plant kan niet meer zoveel vocht opnemen als dat ze moet verdampen,

sluit de plant de huidmondjes en zet haar ontwikkeling stil.

De Nano heeft een inhoud van circa 162 l. Neem ik nu een Plieger-vent van 100mm zuigt deze circa 100 m³ per uur af.

Door de kleine inlaten en bochten enzovoort enzovoort heeft hij misschien nog een afzuig-capaciteit van 50 m³/uur.

Dat zou betekenen, dat hij meer dan 333 keer per uur de lucht ververst! Meer dan 6 x per minuut!

Hier kunnen de planten dus niet tegenaan werken.

En ik had een sterkere vent.

 

Ik heb al 16 grote bussen gas staan, dat moet voldoende zijn!

 

@Blowsterke,

ik gebruik maar 4 druppels per nacht, dat is zo weinig,dat moet wel goed komen.

En ik heb al olie gemaakt van de Manatuschka x Snow Queen van Basic-Sjoerd.

(ben ik vanavond aan het testen, wat een lekker spul!) :wacko:

 

@John,

warm hoeven de dagen niet te zijn, als ze maar droog zijn.

Het grootste gedeelte van de productie vindt buiten plaats en hierbij kan ik geen regen gebruiken.

 

@Dj,

het grootste probleem is, dat je geen kleine afzuigers vindt.

Ik heb nu toevallig een paar kleine slakken liggen, maar deze werken op 115 volt.

Deze slakken zijn helaas ook niet zo makkelijk te kopen: Prijs per stuk ca 1000€ bij Thermo-Scientific!(Is mij verteld!!)

De volgende ronde in de Nano ga ik gebruik van deze maken.

Een warmte-probleem verwacht ik niet, het waren maar 144 watt, waarvan dan 20% in warmte omgezet was.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Torsti!

 

Had de einduitslag helemaal gemist. Mooi toch voor zo'n experimentele ronde? :lol: Hoeveel dagen hebben de planten nu uiteindelijk gestaan? Op hoeveel gr/W/m2/wk kom je dan? Kan ik het over een aantal maanden vergelijken met mijn resultaat.

 

Niet dat ik in de buurt van jouw resultaat ga komen, daar mis ik nog wat ervaring voor. Maar vergelijken is altijd leuk.

 

Het probleem met de afzuiging dat je voorlegt heb ik ook. Ik wil nu met een kleine variac een 100 mm plieger gaan dimmen. Ik ga er zelf over een week (misschien 2) mee knoeien. Moet nog even een goede behuizing voor de variac vinden

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

wat een berekening :lol:

(103 g / 144 watt / 0,24 m² / 11 weken) = 0,27

 

Plaats je niet te laag, het was een experiment en heeft niets met kunnen e.d. te maken.

Jouw rondes zijn ook heel boeiend. ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die formule geeft een veel reëlere waarde dan de gram/watt.

 

Kijk je kunt nog veel meer variabelen er in opnemen, zoals weken voorgroei, aantal planten, etc, maar dan wordt het te moeilijk. Gr/Watt/m2/wk vind ik nog goed te onthouden ;)

 

Ik plaats me niet te laag hoor. Ik vermaak me altijd prima met mijn rondjes, heb altijd genoeg te roken, genoeg om af en toe wat weg te geven en heb voldoende kijkers. Maar resultaten van 0,35 zijn nou niet om over naar huis te schrijven. Hoofdreden daarvan is dat ik in een kelder kweek en mijn systeem nooit geperfectioneerd heb. Ik blijf aan het klooien met nieuwe dingen.

 

Jij hebt een mager rondje met 0.7 hahaha :wave:

 

Gefeliciteerd ermee! :lol:

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie ronde en goeie opbrengst . al ging het daar niet om .. ;)

:lol:: of toch ook weer niet.. :wave:

 

over dat afzuig verhaal ..

 

Ik zuig mijn NanO af met Ook een 105m3 100mm buisvent..

 

en heb een actieve inlaat die op 2 standen kan

als de act . inlaat op de snelste stand staat . ruik ik de plantjes na een half uur..

dat betekent dus dat ik er meer lucht inpomp dan dat ik afzuig...

 

 

Maar u zei . een 100m3 afzuiger is al te zwaar voor een nano..?????

hoe moet ik dat zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

deze ronde is nog niet ten einde:

Het doel van deze ronde was het om mij met olie te verzorgen, dus moet er nog iets komen:

De olieproductie.

Velen van ons denken, BHO is een harddrug en valt onder lijst 1 Opiumwet. Er was echter een uitspraak van de hoge raad:

(Met dank aan Whazzup)

LJN BK4154, Hoge Raad, 07/11850

Datum uitspraak: 02-03-2010

Datum publicatie: 02-03-2010

Rechtsgebied: Straf

Soort procedure: Cassatie

Zaaknummers: 07/11850

Inhoudsindicatie:

OM-cassatie. Grondslagverlating? Eindproduct met zeer hoog THC-gehalte lijst I Opiumwet? HR: Uit de wetsgeschiedenis blijkt als bedoeling van de wetgever dat elk gebruikelijk vast mengsel van hennephars en plantaardige elementen van hennep waaraan geen andere substanties zijn toegevoegd - ongeacht het THC-gehalte - een middel is i.d.z.v. lijst II. Tevens volgt uit de wetsgeschiedenis en uit de inrichting en samenhang van de lijsten I en II dat de hennepproducten die zijn vermeld op lijst II enerzijds en hennepolie respectievelijk "elk preparaat, dat hennephars bevat, m.u.v. vaste mengsels, omschreven op lijst II (onderdeel anderzijds, elkaar uitsluiten. Uit niets blijkt dat de wetgever wat betreft deze in 1976 bij de toenmalige wijziging van deOpw. gemaakte keuze bij latere wijzigingen van die wet van opvatting is veranderd. Mede gelet hierop getuigt ’s Hofs oordeel dat het eindproduct kan worden aangemerkt als een gebruikelijk vast mengsel als bedoeld in lijst II behorende bij de Opw. en dat daarom niet kan worden bewezenverklaard dat het te dezen gaat om - kort gezegd - een middel in de zin van lijst I, niet van een onjuiste rechtsopvatting.

 

Dus het is nog steeds een product van lijst 2 Opium-wet.

 

De meeste foto´s van dit verslag zijn van Dj genomen, ook hiervoor mijn dank!

 

Afgelopen week hadden wij eindelijk een paar dagen zonder regen. Dj was bij mij effe op visite en ik heb toen de kans gegrepen om van de 100g toppen olie te maken.

Voor die medekwekers, welke ook olie willen produceren, de volgende waarschuwing:

1. Geen open vuur of sigaretten of elektrische schakelingen in de buurt

2. Bij de productie van BHO ontstaan heel lage temperaturen door het verdampen van het gas! Isolatie is een vereiste!

3. Alleen in de open lucht produceren! Verstikkingsgevaar!

4. Hou je gedachten erbij! De olie-productie is levensgevaarlijk!

5. Maak alleen maar gebruik van materialen, welke niet door het gas aangetast worden!

 

De productie:

Ik maak gebruik van een gelaste, verchroomde pijp met een doorsnee van 25 mm. De onderkant is voorzien van een filter van zeefdrukgaas en een metalen weefsel.

De bovenkant word afgedicht door een rubberen stop. Hierdoor zit een imbusschroef M4 waar ik een gat in geboord had.

In deze pijp kunnen circa 25 gram wiet of knipafval. Per ronde gebruik ik 3 bussen gas van de Action.

gallery_5351_9787_105843.jpg

gallery_5351_9787_28852.jpg

Jullie kunnen hier al zien, hoe het verdampende gas in de buis de warmte uit de omgeving trekt. Er ontstaat ijs op de buis.

gallery_5351_9787_561057.jpg

Het eerste gas is door de buis.

gallery_5351_9787_16810.jpg

Na drie bussen is mijn pannetje vol.

gallery_5351_9787_652997.jpg

Ik hoop, dat het heel duidelijk is, hoe koud het spul wordt. Het gas bereikt hier zelfs de vaste aggregaat-toestand!

Het word vast!

Vanaf nu is het een kwestie van geduld. Het ontstaande olie de tijd geven om het gas te laten verdampen.

Na 4 goed gevulde buizen en een week rust is dit dan het resultaat:

gallery_5351_9787_56286.jpg

In dit bakje zijn nu 15,3 g BHO.

Schoon en zuiver!

gallery_5351_9787_524322.jpg

Het wordt straks met alcohol opgelost en in een fatsoenlijk potje gedaan.

15 g olie, dat is voor mij voldoende voor dit jaar. :rolleyes:

 

Het doel van deze ronde is hiermee bereikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ziet er goed uit torsten!

geniet ervan zou ik zo zeggen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha eindelijk je BHO gevonden Torsti. :lol:

 

Ziet er mooi uit alleen je zegt na 3 bussen is mijn pannetje vol. Zijn dat dan 3 bussen per pijp en 3 bussen en 3 pijpen. Oftewel 1 bus gas per pijp ? En het duurt 1 hele week eer alles verdampt is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

per gevulde pijp had ik drie gasbussen nodig.

Met deze drie bussen was het pannetje dan ook vol.

Ik had in totaal 4x de pijp gevuld en twaalf bussen gas verbruikt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK duidelijk en daarna 1 week eer alles verdampt was ? Lijkt mij dat zelfs 12 flessen gas in een paar uurtjes verdampt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tourtje,

in het begin verdampt het gas heel snel. Maar, hoe meer gas er verdampt is, hoe stroperiger de olie wordt en hoe moeilijker

de rest van het gas kan verdampen.

Je moet het gas gewoon de tijd geven om uit de olie te kunnen komen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok duidelijk en lijkt logisch kan dat verder "uitwasemen" binnen gebeuren of moet dat ook buiten i.v.m. brand/explosie gevaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...