Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Gozert

Royal Automatic scrog dr80?

Recommended Posts

Yoo,

 

heb nog eens nagedacht een gemeten en ben tot de conclusie gekomen dat er in mn inloopkast precies genoeg

plek is voor een Secret Jardin Dr80! :popcorn:

Ik blijf wel nog steeds bij de tl's en wil met een paar planten scrog gaan doen.

nu vroeg ik me af, kan je scrog met een autoflower soortje zoals royal automatic van rqs?

ben van plan om heel de lichtcyclus op 18/6 te houden met 6x18w ( 2x33, 2x830 en 2x840)

gaat dit lukken of moet ik zo gauw ik de takken vastbind switchen naar 6 x 827?

 

Groetjes,

Gozert

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan naar mijn mening beter voor een Sea Of Green gaan. dan kan je er 16 inzetten in potten van 7 liter (19x19x25cm). en je kan autoflowers gewoon 24/7 licht geven voor het beste resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn: Thanks voor de snelle reactie! :wave:

Alleen is sea of green niet met stekjes? en nog een probleem.. die tls zijn inclusief

arma ongeveer 62cm lang en alles bij elkaar bijna 30cm breed.. dus om dan meer

planten te zetten, krijgen ze dan wel genoeg licht? of gaan die dan gwn minder

doordat die minder licht hebben?

 

edit: btw, 24/7? kan dat wel met een tijdschakelaar?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een sea of green kan ook gewoon met zaailingen, zolang de soort maar redelijk stabiel is. als je tl-armatuur niet zo groot is dan kan je het aantal plantjes natuurlijk wat beperken of er nog een bijhangen.

 

24/7 betekent gewoon dat je de lampen altijd aanlaat, dan heb je dus geen schakelaar nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik nou gewoon een paar cm tussen die arma's laat? of ze zo ver uit elkaar zetten dat

een TL precies in het midden over een groep potten gaat? of is het beter om ze tegen elkaar te zetten

en zo dus meer gecentreerder ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat maakt allemaal niet zoveel uit. je kunt ze zo dicht op elkaar zetten als je zelf wil, zolang je maar geen warmte problemen krijgt. het aantal lumen is ook erg belangrijk. hoeveel lumen levert het tl-armatuur wat je nu hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik niet uit mn hoofd :popcorn:

het zijn 2x33, 2x830 en 2x840.

ben ze voor nu van plan om ze dan de hele kweek te houden.

tenzij 6x827 dan natuurlijk beter is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gozert,

hou een afstand, tussen de buizen, van 8 cm aan.

Hierdoor moet je een redelijk groot oppervlak kunnen belichten.

Zodra de groei uit de planten is, kun je beter 6 x 827 gebruiken.

Dit licht is tijdens de bloei effectiever.

 

 

Groetjes

Torsten

 

 

PS: Aantal lumen circa 900 tot 1050 per buis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar is het dan niet slimmer voor me om

bijvoorbeeld 6x33 te doen ipv die mix in de groei,

want was van plan om van voor naar achter 33, 830 , 840, 33, 830 , 840 te doen.

denk namelijk dat ik dan verschillen ga krijgen per rij toch?

enne, kan ik elke soort koolstoffilter aan de binnenkant hangen? heb namelijk precies genoeg plek

voor die dr80, maar geen cm meer! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gozert,

Kleur 33 is 4000kelvin en kun je vergelijken met 840 buisjes, deze zitten mi. tussen groeien en bloeien in (zomer) met de 830 (3000 kelvin) ga je naar de bloei (laat zomer, begin najaar) is niet verkeerd maar met 827 (najaar) bloei je het beste af, zoals Torsten ook al schreef.

Zelf mix ik meestal de buisjes en ga gelijkelijk met de plant mee van voornamelijk 865 na het zaaien tot 827 bij het afbloeien, daar tussenin een tropisch mixje van 827, 840 en 865.

Voor koolstof filter en afzuiger kun je het best advies vragen bij de verkoper van je tentje, die hebben vaak leuke startsetjes.

Succes met je inbouwproject :)

Microgrower, :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, laat ik het eerst eens hierbij houden..

die mix gebruik is dus gewoon voor groei en als bloei begint doe ik er wel 6x827 in

enne

ik zag dat die dr80 3x 130mm ingangen had voor afzuiging en inblaas.

ik ben sowieso van plan om een 125mm buisventilator met koolstoffilter erop te zetten,

maar is het dan ook nog nodig om een inblaas te hebben zeg maar. of is enkel een roostertje

plaatsen aan de kant van de inblaas goed? de regelbare buisventilator zorgt dan gewoon voor

een luchtstroom toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe zit met die capaciteitsverhouding tussen koolstoffilter en afzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koolstof filter mag iets meer capaciteit hebben als je blazer die de afzuiging doet .

 

dan gaat die ook iets langer mee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zal er bij aanschaf op letten.

maar kan ik dus de inblaas weglaten en gwn zorgen dat mn afzuiging goed afzuigt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de actieve inlaat ook weg gehaald .

maar ik heb wel een redelijk gat dat is afgedicht met een net voor beestjes en stof weg te houden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

een maat van me heeft zn tuinhuis tot hok omgebouwd en die heeft gewoon een roostertje voor zn inlaat.

vind ik een beetje onveilig doordat er natuurlijk gewoon beestjes enzo mee kunnen komen.

maar mn tent komt in een inloopkast dus ben niet bang voor beestjes (tenzij tapijt voor ongedierte kan zorgen?)

sowieso een roostertje dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik verzin er wel iets op, dat tapijt ligt over heel die kamer! never nooit dat dat gaat werken dus he

door dat weg te halen. dan doe ik wel een roostertje erop. die kast komt verder nooit iemand in ofzo dusja.

wat zou er dan bijvoorbeeld daarin kunnen komen? btw het is niet echt een soort tapijt hoor, meer zeil achtig met een ribbelig stofje erop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje gegoogled enzo, maar kon nergens vinden.

waar haal ik die pollendoek vandaan? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...