Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
then_dude

wanneer bloeien ?

Recommended Posts

ik heb een paar planten buitenstaan, en die bloeien absoluut nog niet, moet ik er geen zak overtrekken zodat ze in bloei gaan, anders staan ze met dit weer in september nog niet in bloei ?

 

hartelijk dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit probleem heb ik ook buiten terwijl ik nog wel een vroeg bloeiende soort heb die begin september klaar moet zijn !!!!!!!! de groei is er redelijk uit maar toppen maken doen ze niet

 

ik vindt het ook heel vaag ik zit te denken een de volle maan ofso ik weet het ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaalgezien zouden ze nu toch wel ver moeten gaan bloeien maar als je wil zeker zijn kan je ze natuurlijk altijd nog afdekken met iets...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat begrijpen jullie nu onder bloeien? bij mij zitten in elke oksel 2 haartjes, geen toppen maar het geslacht is kenbaar... ze bloeien dus. of spreek je maar van bloeien wanneer er topvorming is.

 

stomme vraag, maar kheb het gevoel dat sommige mensen het anders bedoelen

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Theosophia :)

 

wat begrijpen jullie nu onder bloeien? bij mij zitten in elke oksel 2 haartjes, geen toppen maar het geslacht is kenbaar... ze bloeien dus.

 

Wat jij beschrijft noemt men "voorbloei" .

Dit verschijnsel kan zich al in een vroeg stadium manifesteren (ik heb het hier natuurlijk over zaadplanten).

Wanneer er een duidelijke en gestadige toename plaatsvind van deze haartjes, is de plant "in bloei" geschoten.

 

Groetjes, :wink:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb een paar planten buitenstaan, en die bloeien absoluut nog niet, moet ik er geen zak overtrekken zodat ze in bloei gaan, anders staan ze met dit weer in september nog niet in bloei ?

 

Then_dude , doorsnee planten schieten buiten in bloei rond 15 augustus en bloeien verder tot half oktober/eind oktober.

 

Overigens wil ik hier nog even opmerken dat de ommezwaai van groei naar bloei de eerste week vaak niet te zien is.De plant heeft even tijd nodig om haar metabolisme om te schakelen.

 

Gebeurt er tegen 22 augustus nog steeds niets, neem dan maatregels. :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, is nu wel duidelijk... nochtans die haartjes zitten er nog maar een dag of 14. Het zijn in ieder geval vrouwtjes en ik ga ze rustig laten staan, ik zie wel wat er gebeurd. Kga ook eens een foto plaatsen want heb ondertussen al verschillende topics over mijn planten aangesneden en het is moeilijk om te praten over iets dat je niet ziet.

 

bedankt in ieder geval

later

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit probleem heb ik ook buiten terwijl ik nog wel een vroeg bloeiende soort heb die begin september klaar moet zijn !!!!!!!! de groei is er redelijk uit maar toppen maken doen ze niet

 

Diverse mogelijkheden :

 

1) Je "vroeg bloeiende soort" is geen vroeg bloeiende soort.

2) Je "vroeg bloeiende soort" werd bij de laatste zaadproductie onzorgvuldig gekruist en is geen "vroeg bloeiende soort" meer.

3) Je "vroeg bloeiende soort" werd slordig gestabiliseerd en vertoont in haar nageslacht regressieve kenmerken met een tendens naar niet vroeg bloeiende voorouders toe.

4) De verlichting van je huis, schijnt naar buiten op je planten.

5) De straatverlichting schijnt op je planten.

6) Andere verlichting schijnt op je planten.

 

Hoe dan ook, Anoniempje, je planten gedragen zich tot op heden als doorsnee planten kwa groei/bloeifase.

Je zegt dat je planten "stil" lijken te liggen....?

Wel, waarschijnlijk zijn ze hun metabolisme op dit moment aan het omschakelen naar bloei, vandaar de korte pauze.

Veel planten doen dat en hebben zo een korte fase tussen 2 polariteiten in.

Zelfde advies van daarnet aan Then-dude : hou ze in de gaten en als ze tegen 22 augustus nog niet vanzelf in gang geschoten zijn : bag 'm.... :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt voor de antwoorden maar toch nog wel vaag

 

want ik mag toch wel aannemen dat high quallity seeds goede zaden heeft en de zaadjes die ik heb hadden nog een high life cup prijs ook

 

verder wonen we erg afgelegen en staan ze in het open veld geen lantaarn licht of huis licht in de buurt die op de planten kan schijnen

 

ik had trouwens al is high quality seeds om info gevraagt omdat hun deze soort toch hebben gemaakt en toch wel alles van moeten weten

 

maar ze zijn daar te beroerd om ook maar enige info te geven het enigste wat je dan te horen krijgt is ga naar de growshop en ja wat ze me daar vertellen kan ik zelf ook nog wel bedenken of hier opzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had trouwens al is high quality seeds om info gevraagt omdat hun deze soort toch hebben gemaakt en toch wel alles van moeten weten

maar ze zijn daar te beroerd om ook maar enige info te geven het enigste wat je dan te horen krijgt is ga naar de growshop en ja wat ze me daar vertellen kan ik zelf ook nog wel bedenken of hier opzoeken

 

Wel, dat heet van 't kastje naart de muur gestuurd worden - eigenlijk zegt high quality seeds hiermee dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de staat van de producten die door de growshop verkocht worden (logisch, zij hebben geen controle over de growshop hun storage, algemene omstandigheden van bewaring en de uiteindelijke staat van aflevering aan de klant....).... :?

 

Je wordt 'gebagd', dear anoniempje.... :)

 

Shit wanneer dat gebeurt, maar ik zou zeggen : afwachten - wellicht draait het nog goed uit en arriveert de Beaujolais nouveau gewoon wat later dan gepland. ! :wink:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel dat het komt maar ik baal er gewoon van ik had verwacht dat ik ze dit jaar niet tot oktober moest laten staan maar het lijkt er wel weer op

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn paarse buitenstek ( nu al 1.90 m) is al aardig bezig met bloeien ( ongeveer 2 weken ver denk ik )

dus die hoop ik af te knippen voor het einde van september.

 

een vroegbloeiende soort komt doorgaans in bloei in de maand augustus , bij de vroegste soorten kan dit al snel na 21 juni zijn , de langste dag van het jaar als ik me niet vergis.

 

Reken wel enkele dagen die de plant nodig heeft om door de verkorting van lichttijd over te gaan tot aanmaak van bloeihormoon ,

en nog verschillende dagen voorbloei

(enkele mooie fotos van voorbloei -m/v- op forum van choppie ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen van mijn plant (Purple tops uit zaad van High Quality Seeds, bloei tijd 8 - 9 weken, oost in september) zien er niet zo uit als in de foto (geplaatst door Forambik). Zoals ik het zie zijn daar te toppen al "open".

 

Ik denk er nu over na om de bloei een handje te helpen. Ik heb al een keer eerder gelezen dat je een zak over de plant kan doen. Maar beschadig je de plant zo niet ?

Alle tips hierover zijn welkom.

 

PS anoniempje jij kreeg tenminste nog een antwoord van High Quality Seeds. Ze zijn bij mij te beroerd om een reaktie te sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat dat nu nog zin heeft want nu zullen ze onderhandt wel in de bloei geschoten zijn het licht is ook niet veel meer als 12 uur op moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je het wel doen zul je even moeten uitrekenen hoe laat je ze naar binnen zet

 

of je neemt 2 vuilnis zakken die je helemaal lekt prikt en doet ze overmekaar (2 om het licht niet door de gaatjes naar binnen te laten)

 

of je neemt een kartonne doos

 

staan ergens op dit forum nog wel dingen over

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Diverse mogelijkheden :  

 

5) De straatverlichting schijnt op je planten.

6) Andere verlichting schijnt op je planten.

 

Ik heb net even gekeken en dit zou wel eens het geval kunnen zijn. Ik vind het wel donker in mijn tuin maar zie ook de straatverlichting (indirect?). De buren hebben een lamp die aangaat als er iemand langs loopt. :? :?

 

zeer goede tip seraphyn_damon :idea: had ik echt niet snel aan gedacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan 2 tot 4 weken zijn, ligt natuurlijk aan de plant en haar omstandigheden :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...