Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pawel

Paarse wiet oogsten

Recommended Posts

Beste iedereen,

 

Op het moment heb ik een paarse soort buiten staan, maar doordat het eigenlijk een andere plant had moeten zijn weet ik niet wanneer hij ongeveer oogst klaar zou moeten zijn. De toppen zijn nog niet volledig dik en compact, maar sinds er haartjes zichtbaar zijn rond de bloemen zijn deze allemaal bruin. Dat is dus geen maatstaaf voor het juiste moment van de oogst. Waar kan ik nog meer op letten zodat ik weet wanneer ik moet oogsten?

 

mvg,

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijne is ook paars, dus lastig weet het ook niet nee:( kijk maar is bij outdoor 4x purple widow 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zoals ik al zei, zijn alle haartjes al bruin sinds dat er topjes zichtbaar zijn. Maargoed. dit wordt denk ik gewoon epic natte vinger werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je nu gewoon iedere dag checken moet op rot.

Bij het eerste signaal de bewuste bud eruit of meteen omhalen dat ding, het kan met dit pokke weer zomaar gebeurd zijn ( het laatste doe ik )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar zoals ik al zei, zijn alle haartjes al bruin sinds dat er topjes zichtbaar zijn. Maargoed. dit wordt denk ik gewoon epic natte vinger werk.

 

Je kijkt ook niet naar de haartjes maar naar de trichomen.

De haartjes kunnen bij buitenplanten al helemaal bruin verkleuren in het begin van de bloei door de regen.

 

Gewoon met een goede loep/vergrootglas, en het liefst nog een microscoop, even naar de THC kristallen kijken.

Daarna het meest gevonden schema op dit forum aanhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd, gewoon een paar van die kleine blaadjes met kristallen erop afknippen, onder de microscoop leggen, even scherpstellen en voila, je ziet de trichomen

en die kleur ervan is verassend makkelijk te zien, die trichomen mis je ook niet zomaar, zijn duidelijk te herkennen

en aangezien paarse wiet dezelfde trichomen als groene heeft is dat geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...