Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

koekie_erbij

haperende afzuiger

Recommended Posts

hoi allemaal!

zit met een vraagje... heb van de medewerker van een growshop te horen gekregen dat mijn ventilator ws te zacht draait, omdat er een haperend geluid uitkomt... niet storend en heb er ook geen overlast van, maar moet ik iets anders doen? ik heb m'n fancontroller op25 % staan en als ik hem helemaal open(100%) of dicht(0%) zet, blijft de lucht er haperend uitkomen.

temp in de tent is goed en ik zuig bovenin af en heb twee passieve inlaten op de bodem en 1 passieve bovenin de tent. moet ik iets veranderen??

 

mvg koekie_erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de ventilator goed nalopen op correcte aansluiting en je hele setup nalopen of er geen dikke bochten/knikken ed in je slangen zitten :lol:

 

Wat heb je voor afzuiger/filter combi en slangen heb je en wat voor controller gebruik je om de fan af te regelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle stekkers en slangen zitten goed vast.. ik gebruik een 1500 kuub afzuiger daarmee zuig ik door een 975kuub filter de warme lucht uit me tentje.. gebruik accoustische slang van de s vent naar het filter en dr zitten twee 45 graden bochten in... het gekke is dat op elk toerental de lucht een beetje happert... kan ik hieruit problemen verwachten qua geur of schade aan materiaal?? thanks voor je reply lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

voelt het alsof hij druk opbouwd en dan weer verliest of lijkt het echt of hij aan en uit gaat....??

als je een andere afzuiger hebt kan je die mischien even omruilen en kijken of het aan je afzuiger licht of aan een ander deel van je setup...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen drukverlies, maar het klinkt alsof het ook een egaal geluid zou kunnen hebben.. snapje?? heb geen tweede vent liggen...

als ik voel waar de lucht uitblaast dan voelt dat wel als een gladde stroom. en in de tent is het rustig met een onderdruk. thanks stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

even openschroeven en kijken of ie mooi draait. weet niet of die in rubbers hangt, deze anders ook ff checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een metalen s-vent(Torin) box 1500m³,bij mij wappert de lucht wat bij de uitgang v/d de afzuiger,ik heb er een stuk wasemkapfilter met slangeklem voor en hoor er weinig meer van.

Eigenlijk moet je ook een uitblaasslang op de afzuiger zetten,bedoel je dat wapperen?

 

Als je fancontroller op 0 staat moet je afzuiger uit staan,ik gebruik zelf een variac(regeltransformator).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup,

 

Variac is wat hij nodig heeft!

 

Kan je de afzuiger terugdraaien tot de stand die jij wilt, een softbox van duizend kub, is bijvoorbeeld muis stil als je deze op -60% laat lopen.

 

Groeten,

 

Jager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art ik heb ook een s vent 1500 kuub alleen weet ik niet of hij ook van Torin is, maar het is een stalen box.

ik denk dat we hetzelfde wapperen bedoelen ja! jou verhaal heeft me wat gerustgesteld en ik zal je tip over de uitlaat imiteren :lol: ook zal ik de fancontroller die je aanraadt nader bekijken, maar aanschaffen zit er nog even niet in helaas :D

wie weet na deze draai!

allen bedankt!

 

Blije groeten Koekie_erbij

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Variac die de predator noemt is echt een old skool ding maar wel het allerbeste.

 

Een bonk koper en werkt geweldig. Voor een tientje of 8 heb je er een voor 1500m3 afzuiger.

 

Kopen dat ding

 

Zelfs een buisventilator krijg je er stil mee :lol:

 

Visit My Website

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij growcenter noord gaat de variac uit het assortiment....

 

zeg me niet waarom....

 

Maar schijnen er nog maar 2 a 3 te staan en dan komen ze niet meer terug.

 

2000 watt versie, 100 euries... volgens de verkoper gaat dit aparaat ontiegelijk lang mee.

 

Over bonk koper gesproken 8.5 kilo maarliefst!

 

toppertje hoor!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

die centen heb ik nu echt ff niet liggen... nooit gedacht dat t aan de controller zou liggen.... ik heb er nog niet veel last van, maar denk dat dat niet lang zal duren.. van dat wazemkap doek ging ie trouwens wat harder lopen :huh:

ik laat het hierbij... erg bedankt allemaal voor de tips enzo!

 

blije groeten Koekie_erbij

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is logisch dat hij iets harder moet werken bij een uitlaatslang of stuk filter,meer weerstand,maar werd het wapperen/geluid ook minder?

Op 50% hoor ik amper wat,op bv 75% begin ik hem wel te horen,vooral wapperen van lucht.

 

Probeer eens een uitblaasslang.

Zelf gebruik ik een variac,maar op hogere toeren hoor je altijd wel iets in de ruimte zelf,maar in de rest van het huis hoor ik niets,ook niet door de deur of zo.

Maar als je fancontroller op nul staat,zou je afzuiger niet mogen werken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de controller op nul staat, draait ie gewoon door... wel heel langzaam, maar hij blijft draaien... als ik hem harder zet wordt het geluid ook harder... ik denk dat de slang resoneert ofzo :lol: ik ga er gewoon nog een paar uur bij zitten vannacht en morgen nacht en probeer wel een stuk slang op de afblaas te monteren.. anders pech....

moet ik anders aan een demper denken?

 

blije groeten koekie_erbij :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je terug gaan met je controller...

 

Vraag je ipv je controller een variac terug... kleinste model voor 500 watt(ruim voldoende) kost maar 50 eurie!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat eens een foto zien van de fancontroller en hoe deze is aangesloten.. aub.. en ook een foto van de afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afzuiger staat op de vloer naast de tent en de fancontroller is precies dezelfde als van sms alleen staat er bij mij diamond in... ik denk dat ik de growshop maar ga bellen... ik weet trouwens niet hoe ik foto's kan plaatsen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...