Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StixStonez

Ontkiemen

Recommended Posts

Gisteren in maastricht zo een "kweek" bakje van royal seeds met 3White Widow zaadjes..

 

direct thuis : natuurlijk geprobeert en er een royal automatic ingestoken & 1 white widow.

ook nog een royal in een glas water ( kwestie van te vergelijken..)

 

 

in het kweekbakje moet je dan ook nog is van die wortel stimulator bijdoen met wat water..

 

 

nu mijn vraag :

 

 

mag je water bijvoegen op die plug als je voelt dat ze wat droog staat?

heb niet alle 10 pluggen gebruikt (2maar) dus ook wortelstimulans & water is in verhouding toegevoegd. kan dit kwaad(goed of slecht??)

 

en wat zijn de eerste tekenen in zo een bakje en het glas water van ontkiemen?

 

want kameraad heeft hetzelfde gedaan maar zijn tussen keukenrol gelegd en vandaag zag hij ( een soort scheurtje) aan zijn zaadje..

 

 

 

thnx in advance , een beginnende kweker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhhm, de zaadjes moeten altijd nat staan,

ik zou ze gewoon allemaal in het glas water steken, na 24 uur zijn de zaadjes allemaal gezonken, en na 48 uur zie je een klein wit kiempje

(water wel op kamertemperatuur houden)

 

zo simpel is het :verrygood, werkt toch voor mij.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
euhhm, de zaadjes moeten altijd nat staan,

ik zou ze gewoon allemaal in het glas water steken, na 24 uur zijn de zaadjes allemaal gezonken, en na 48 uur zie je een klein wit kiempje

(water wel op kamertemperatuur houden)

 

zo simpel is het :verrygood, werkt toch voor mij.

 

grtz

ja er steekt 1 Royal nu in water , en na het water te verversen vandaag , zinkte het tot de bodem :D

 

dus met de royal seeds in het bakje best zorgen dat ze vochtig blijven dan?

omdat ik al niets terug vond in het bijgeleverde boekje daarvan ... :D

 

 

nog even een vraagje : kameraad wou ze in glas water steken en direct onder de lamp (400W hps dacht ik.. )

 

hij vroeg zich af : goed of geen goed idee.. ik persoonlijk ben al veel zaken tegengekomen op dit forum waarop ze het afraden..en de anderen doen het dan weer wel...dus hoe zit het hier nu mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaden in het bakje, moeten idd vochtig blijven

als je ze in glas water houd, moeten ze zeker in het donker staan. dus niet onder 400 watter

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst 24 uur in water en dan doe ik ze tussen keukenrol of watjes, watjes kan klote zijn als ze zichzelf vast groeien.

Dit is het best in het donker want wortels vinden licht niet fijn, ze horen immers in de aarde.

Vanaf dat ze boven de aarde zijn KAN je de 400w erop zetten maar begin wel met een goeie afstand om ze te laten wennen (1m).

Gebruik de zoekfunctie! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

had al gezocht en elke info die je zegt tegen gekomen maar vondt geen geschikt antwoord op men vraag van het bakje , topic was grotendeels hiervoor :D toch bedankt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...