Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M.J.

9x Cheese & Oude ronde arjans haze

Recommended Posts

Dames en heren ;)

Ik stel mij graag aan u voor

Mijn eerste verslag.. aanschouw :lol:

 

SETUP

 

Tent SJ DR maat 120x120x210cm

Blumats

9 x 18 liter potten

Afzuiging : 125mm Ruck afzuiging

 

Ik gebruik de voedingslijn van Bcuzz voor water, dit omdat ik hier op wf een topic heb gelezen waarin werd geschreven dat dit beter zou werken i.c.m de blumats.

 

Blumats staan met de tensio meter afgesteld op +- 80mbar en met 2 blumats per pot van 18liter blijven ze hier ook op staan.

Ph en Ec waarden worden gemeten en af-gezuurd.

 

Soort wietje oude ronde : Arjans Ultra Haze Nr#1 Feminezed zaadjes waarvan 9 uithouders die onder de grotere lamp zijn geplaatst, eerste 2 weken TL, hierna nog een weekje onder de 600W HPS

 

is die niet mooi ?

600Watt EVSA Lumatech :P

gallery_27624_10745_179271.jpg

 

Op het moment hangt er een cooltube want uum ja uum kijk nou maar naar het plaatje, haze word zo groot en verbrand… B)

gallery_27624_10745_567717.jpg

gallery_27624_10745_580626.jpg

 

Ahum, waar begin ik.. ik nader een eind met een haze soort welke “zowat” mislukt is.

 

Verbrand, ziektes of een tekort?

Laten we kijken, nog 2 dames van de 9 zijn in leven.

Waar zijn de overige?...DOOD, vroegtijdig gestorven, oorzaak?..onbekend..kalk te kort whatever.. haze is lastig.. een kleine hoeveelheid van teveel enthousiasme …

 

Van het leven beroofd door mijn onkundigheid, onoplettendheid, enthousiasme…amateurisme!!

 

In het begin was alles prima, zaadje ontkiemen in een kommetje met watjes, water erin, folie eroverheen, wachten… ompotten… ompotten oei, hier ging het al mis.

 

Na een aantal dagen besluit ik deze in de bloei te zetten, alles ziet er prachtig uit.

Mijn god wat worden deze groot, opbinden die handel.

Help het helpt niet, scrognet erboven ;)

:tu they keep on going, cooltube!!, in het midden van de bloei is de hele afzuiging eruit gegaan, opnieuw geplaatst en hier de tussen in geplaatst.

 

Cooltube werd te warm barst erin,vermogen van de lamp terug gedraaid, nu een tijdje op 75% van de Evsa, hierna weer op 100%

 

Zo gaat het maar door, opeens sterven de bladeren onder, alles gaat dood.. dit gaat zo door.

 

Voedings vat ziet er raar uit, kristallen aan de zijkanten?(geen foto)

 

Zo ziet het er nu uit :

gallery_27624_10745_73433.jpg

Slechte foto, ik kan er niks aan doen :D .. de foto is net zo lelijk als de dames, te groot om op 1 foto te zetten.. geloof me.. geen fijn gezicht.

 

Ok dan nu het nieuwe verslag

 

Begonnen als zaadjes, geplaatst in stekkengrond op een diepte van +- 1cm en bedekt met aarde.

Water gegeven en geplaatst onder de TL, bij deze is de verlichting ingesteld op 18/6 uur.

 

Oja, het is btw Cheese feminised.

 

21 Augustus Zaadplantjes zien er zo uit, de lampen hangen niet echt goed, te laag moeilijk te verstellen, onveilig en maar 2 tl buizen.

 

gallery_27624_10745_39198.jpg

 

Om de +- 2 dagen geef ik ze 100/250ml afgezuurd water met een ph waarde van zo dicht mogelijk bij de 5.8, niet lager misschien af en toen wat hoger.

 

De laatste dagen ben ik voeding gaan bijgeven.

 

Ik geef ze de Bcuzz voedingslijn, Wortel stimulator, A+B, Hydro booster en daarbuiten nog Enzymen <<-- Is dit wel goed? om buiten de voedingslijn nog iets erbij te geven zoals dit ?, de temp en luchtvochtigheid worden gelogd.

Hier zal ik screens van plaatsen

 

22 Augustus ik heb geklust en een nieuwe lampen constructie voor de voorgroei "tafel" gemaakt .

 

De lampen hangen onder een tafel, de tafel is rondom afgedekt met zwarte vuilniszakken :) niet echt zoals het hoort, maar het werkt.

Met en met worden hier verbeteringen op aangebracht.

 

Ben begonnen met een trespa plaat te pakken, hierop de tl lampen op afgetekend, zagen, gaten boren, alles monteren etc.

 

De plaat hangt onder de tafel, in de tafel heb ik 4 gaten geboord en in de plaat ook nog eens 4 op de uiteindes van elke hoek, de plaat hangt met kettingen aan de tafel.

 

Aan te tafel heb ik haakjes geplaatst, waarin de ketting word gehangen, welke weer bevestigd is aan de plaat.

Zo kan ik de hoogte van de TL lampen makkelijk veranderen.

 

(let op, op deze foto zijn de kettingen nog niet geplaatst.)

gallery_27624_10745_188420.jpg

 

Wat zullen we zeggen, ik ben vergeten wanneer ik ze heb geplant…

 

Ik moet nog bijkomen van de schrik uit de tent, maar als ik dit zie vind ik zo toch weer schattig, vind je niet?

Ze zijn een klein beetje gaan strekken maar hier is nu niks maar aan te doen.

 

gallery_27624_10745_492501.jpg

 

gallery_27624_10745_56725.jpg

 

gallery_27624_10745_374753.jpg

 

gallery_27624_10745_668180.jpg

 

Lampjes zijn of net aan of zwaar bewerkt, vergeef mij voor ik het heb vergeten :huh:

gallery_27624_10745_160210.jpg

 

29 Augustus

 

Alles gaat *goed*, ik wacht af tot ze eindelijk onder de grote lamp mogen, nog even geduld...dat leer je van haze wel ja :D

Als het maar niet weer van die 2m+ woudreuzen worden die eeuwig blijven groeien :verrygood

 

Even wat plaatjes, van de huidige situatie :P

 

gallery_27624_10745_616986.jpg

gallery_27624_10745_457144.jpg

gallery_27624_10745_202209.jpg

 

En wat fotokopiekes van die langbloeiers, geen pracht toppen maar wel een lekkere snack

gallery_27624_10745_413399.jpg

gallery_27624_10745_546792.jpg

gallery_27624_10745_250202.jpg

gallery_27624_10745_288908.jpg

 

:wOOt

gallery_27624_10745_100800.jpg

:D

 

Ik hou van jullie

B)

 

Commentaar please, ik zal ook updaten zo vaak als uitkomt!

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou wat wil je horen

ik zie verbrand spul en veels te groot spul

en dat gestrekte zaadkinders

 

doet die overpotten in grotere potten en pot ze zover mogelijk naar onder

 

ik blijf meekijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn indd wel heel uitgestrekt, mss moet je is proberen om die 2*2 tl lampen tegen elkaar te zetten en ze van in het begin bijna tegen de plant te zetten zonder ze te verbranden.

Een ventilatortje ofzo ernaast zou ook geen kwaad kunnen, dan krijg je dikke stammetjes.

 

9 haze planten bij elkaar is ook wat veel denk je niet? Zou voor max 6 kiezen mss zelf minder en ervoor zorgen dat ze niet zo strekken zoals bij je nieuwelingen en vrij snel op 12-12 zetten.

De uitlopers kan je altijd een knikje geven en met minder planten gaan ze meer de breedte ingroeien.

Denk dat ze aan het vechten waren voor het meeste zonlicht.

Hoelang heb je ze voorgegroeid?

 

Grtz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er hangen 2 pc ventilatoren die blazen over de TL en over de kleintjes, op 9v dacht ik, kan tot 12v instellen maar dan wapperen ze zo?

 

De bedoeling was om gister nog 2TL lampen ertussen te plaatsen, maarja :verrygood dat moet dus nog gebeuren, ga er vanuit dat het dan wat fijner voor ze is.

 

Nu al grotere potten ?, ik denk niet dat ze volledig geworteld zijn in de huidige toch...? maar anders doe ik dat gelijk met het ophangen van de nieuwe TL.

 

zouden 18L potten al geschikt zijn?

 

En hoe lang de Haze voorgegroeid heeft, 3 weken dacht ik zo.

 

Het is allemaal zo lang geleden, hopen dat dit snel achter de rug is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te lang voorgegroeid.

Omhakken en overnieuw beginnen is het advies. :verrygood

 

Sorry

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

moest meteen weer aan de clip met lange frans denken :D

zie ik nou goed dat je cooltube op je planten licht ??

of hangt deze er net boven ? wel jammer van het verbrande stuk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je de cheese ? :verrygood :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet omhakken, sonde hoor doc zegt maat wat :D

gewoon diep inpotten dalijk en nu al gaan buigen voorzichtig, zo kan je er nog wel wat leuks van af halen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er hangen 2 pc ventilatoren die blazen over de TL en over de kleintjes, op 9v dacht ik, kan tot 12v instellen maar dan wapperen ze zo?

 

De bedoeling was om gister nog 2TL lampen ertussen te plaatsen, maarja :verrygood dat moet dus nog gebeuren, ga er vanuit dat het dan wat fijner voor ze is.

 

Nu al grotere potten ?, ik denk niet dat ze volledig geworteld zijn in de huidige toch...? maar anders doe ik dat gelijk met het ophangen van de nieuwe TL.

 

zouden 18L potten al geschikt zijn?

 

En hoe lang de Haze voorgegroeid heeft, 3 weken dacht ik zo.

 

Het is allemaal zo lang geleden, hopen dat dit snel achter de rug is :D

 

 

ik zouy beginnen met iets van 6 liters

anders ken je ze nooiet allen kwijt toch

 

maar goed voorzichtig overpotten en hou je tl er rond de 3 tot 5 cm af :D

dan krijfg je mooie internoden op elkaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zou je nog een mooi veldje kunnen maken, als je ze nu in bloei zet krijg je onderin veel ruimte die je niet gebruikt.

maar buigen is toch wel iets makelijker, en gaat minder snel verkeerd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee was om zodra ze geselecteerd zijn en in de tent staan, ze onder een soort van scrog/binden te laten gelijktrekken voor ik ze in de bloei zet.

 

Ze zullen lang niet zo hoog als de haze worden en ik denk dat de tent wel hoog genoeg is, de cooltube hangt op het moment helemaal tegen het "plafon" van de tent en kan niet meer omhoog.

Sommige planten zijn gewoon tegen het "dak" aangegroeid :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik zo naar je foto's kijk zie ik eerst een meter niks en dan begint het :D :)

dit had eigenlijk helemaal vol met toppen moeten zitten, nu heb je alleen het bovenste gedeelte van de tent gebruikt :verrygood

het zal met een scrog zeker beter gaan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt, maar zoals ik boven ook beschreef is alles doodgegaan.

In het begin zag alles er zo prachtig uit, maar opeens ging alles dood, alsof ze ziek waren.

 

Nu leeft alleen dat bovenste nog van een paar planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister avond heb ik 5 jonge dames ongeveer 90graden omgebogen en vastgemaakt aan een stokje, ik kijk vanavond of deze goed herstellende zijn. Als dit zo is, begaat de rest de zelfde behandeling zodat ze hopelijk niet te hoog worden.

 

Op het moment hangt er 4x36W en 1x kapot een slechte 60W TL geschakeld over 2 goedkope analoge tijdschakelaars van de Ikea, ik heb er nog 1 over.

Vandaag heb ik 4x36W TL balken erbij gehaald welke zullen worden opgehangen, zodat er in totaal 9x36W TL ophangt, gaat dit veilig zijn met 3x een goedkope analoge tijdschakelaar? Of is het met dit aantal TL buizen aan te raden om een wat betere tijdschakelaar aan te schaffen?

 

Sommige blaadjes van de jonge dames zijn geel, ik neem aan dat ze meer voeding moeten krijgen omdat ze in stekken grond staan welke niet veel voeding bevat.

Toch geef ik de hoeveelheid voeding welke beschreven staat op de voedingslijn.

 

Vanavond post ik nieuwe foto's van de opgebonden dames als de voedingslijn + de hoeveelheid van welke voeding ik geef, misschien valt hier wat op aan te merken.

 

Nu lekker uit eten :tu

 

Terug, eten was heerlijk ;)

 

Zoals de Lampen er nu bijhangen ( krijg geen goede foto gemaakt vanwege het sterke licht in de camera :D

 

gallery_27624_10779_698475.jpg

gallery_27624_10779_442309.jpg

Er hangt nu dus 6x36W aan TL, genoeg om voor te groeien denk ik ?

 

Ik heb toch besloten om jullie advies op te volgen en opnieuw te gaan beginnen, dit lijkt mij, wil ik toch weer eens knallen de beste optie :verrygood

 

Zo kan ik ook rustig afwachten tot de haze goed is afgebloei,d zodat er nog wat vanaf te plukken valt.

Zodra de haze geknipt gaat worden, gaan de nieuwe zaadjes in de grond, weer Cheese, just love the smell :huh:

 

10x Cheese, ontkiemen en voorgroeien onder TL, daarna onder de HPS :lol:

 

Dit zal wel in een nieuw topic verschijnen, dit topic zal ik verder aan de huidige haze planten besteden dus niet getreurd.

 

:D :)

Edited by M.J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer wat dagen verder, er zijn slachtoffers gevallen :P

 

Some shitty ass weed.. als ik het mag zeggen, zo ontzettend lang bloeien, z'n grote plant ! en dan is het zo fout gegaan... natuurlijk mijn eigen schuld maar ik wil het toch even zeggen.

Ik heb 1 meisje omgehakt omdat ze voldaan leek en er kwam een spectaculaire 5g droog vanaf schat ik, ze was erug mager en skinny.

:P

 

gallery_27624_10745_294811.jpg

 

Hahaha :rofl , nu de andere 2 dames nog, deze lijken nog eventjes nodig te hebben en ik verwacht dat er ook ietsjes meer afkomt, deze 2 dames vonden het namelijk nodig om ALLE ruimte in te pikken :D

 

gallery_27624_10745_813492.jpg

 

En ik weet zelf ook wel dat mijn foto's kaka zijn maar dit is wat ik er nu van kan maken, in de toekomst zullen mijn skillz wel beter worden, ik fotografeer namelijk niet veel en nu zijn het opeens reuzen wietplanten met een huge ass lightbulb erboven dus vergeef mij voor mijn soms waardeloze foto's.. ik geniet er in ieder geval van dus andere vast ook. :lol:

 

gallery_27624_10745_196110.jpg

 

gallery_27624_10745_741765.jpg

 

gallery_27624_10745_715297.jpg

 

gallery_27624_10745_181378.jpg

 

De nieuwe zaadjes zijn trouwens binnen, 10x Cheese feminised. Deze ga ik pas in een potje met aarde doen als de huidige kweek geknipt is, er moeten ook namelijk nog wat aanpassingen gedaan worden aan de tent, de kamer moet ook eens grondig ontsmet worden voor de zekerheid (is de vorige keer overgeslagen).

 

De uitblaas slangen worden vervangen door pvc/riool buis voor een wat stabielere constructie en betere luchtstroming, hopelijk scheelt het ook wat in het geluid al maakt dat niet veel uit, deze moeten nog geplaatst en bevestigd worden aan de muur.

 

Wat doen we nou met de kleintjes? Het is zo zonde om deze te laten sterven maar ik heb denk ik geen keus :bier

 

gallery_27624_10745_410219.jpg

 

Langzaam gaan ze eraan, maar het is niet anders. Ze moeten plaats maken voor nieuw leven, in de naam van kennis... BEDANKT voor jullie ervaring lieve schatjes.

 

Oja, deze schatjes blijven ook maar komen :rolleyes:

 

gallery_27624_10745_138172.jpg

 

Ik heb er niet veel over te vertellen, wat ik doe is besproeien met water 1x per dag en plukken wanneer het nodig lijkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...