Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
falco

high quility :S

Recommended Posts

nouw ben dus niet echt te vreden over de zaden uit veghel.... van de 6 is er maar 1 onkiemt.. maar groeit tog wel hard.... hoop dat ik mn prijs eruit krijg... voor 1 plant ga ik dus niet 600W erboven hangen stel je voor dat t een mannetje = :S 12 euro naar de klote...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je ze laten ontkiemen?

 

Ik gebruik altijd deze methode

 

schaaltje met 3 gezichtreinigings schijfjes (van katoen), maak ik vochtig (knijp het water er uit. Als er teveel water inzit kan het gaan schimmelen. (gebruik lauw water).

 

Op het schaaltje. Plasticje met luchtgaatjes er over heen zodat het kan broeien. Op een warme DONKERE plek zetten (bijvoorbeeld bij de boiler). Bij mij waren ze na een dag en een nacht allemaal ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe heb je ze laten ontkiemen?

 

mmm bijna het zelfde behalve dat ik geen watten gebruik.. gewoon in water bij een vriend van mij zijn zo ze bijna allemaal ontkiemt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stop ze meteen een cm onder de grond effentjes wateren met een nevelspuit en 48 uur later zijn ze 1 a 2 cm boven heb nog zelden gehad dat op grond niets uitkwam

 

voorkiemen heeft bij mij nog nooit gewerkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat moet je dus eigenlijk niet doen  :?

 

 

mmm had tog duidelijk gelezen op dit forum bij ontkiemen 3 manieren meteen in grond... in water of watten..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik stop ze meteen een cm onder de grond effentjes wateren met een nevelspuit en 48 uur later zijn ze 1 a 2 cm boven  heb nog zelden gehad dat op grond niets uitkwam  

 

voorkiemen heeft bij mij nog nooit gewerkt

 

ja ik weet... had gelezen dat dit de beste manier = ik kan ze tog nog wel in de grond stoppe heh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze al heb voorgekiemd en ze dan nie uitkomen weet ik nie of het nog wel in de grond werkt je zult het moeten proberen denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn verschillende manieren inderdaad om zaden te ontkiemen, welke methode jij gebruikt is aan jou. Maar uit ervaring blijkt dat de methode zoals Wietkoning meldt toch het beste te werken.

 

Vriendelijke Groeten

Tarja

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps zie nu net dat ik m bij foto heb neergezet... kan iemand m naar vragen zette?

Share this post


Link to post
Share on other sites
oeps zie nu net dat ik m bij foto heb neergezet... kan iemand m naar vragen zette?

 

Doe ik :wink:

 

Ik heb toruwens ook gehoord dat je die zaden uit Veghel zou moeten koken.

Hou en wat weet ik verder ook niet, maar er zijn vast wel anderen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de zaden in een glas water gooit zo te zeggen, moet je er wat chloor bijdoen

dit heeft twee redenen 1 het zorgt ervoor dat je je water niet dagelijks moet verversen

en twee je maakt de schil van het zaad beter toegankelijk voor het water

geloof me resultaat gegarandeerd

als je de witte puntjes ziet komen is dit al voldoende

kleine potjes met stek zaaigrond en lekker laten wortelen,daarna op allmix in grote potten de grootte van de potten afhankelijk van het aantal zaailingen natuurlijk, onder de grote hoogtezon en voila!

 

 

PS chloor is een druppel op een glas water oppassen niet te veel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

chloor werd vroeger vaak gebruikt maar blijf er met je poten vanaf, het schaad de zaailing in een jong stadium. Vaak merk je er niet veel van door de immense kracht die hennepzaailingen hebben maar het is af te raden.

 

Ga alsjeblieft niet zitten kutten met de glas water methode want als je hier net iets te laat bij bent "stikt" je zaailing en kan je em wegpleuren. Zoiezo gaat het veel langzamer en is de kans op rot stukken groter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...