Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riddler69

Blue Berries in een kuip.

Recommended Posts

Dag lieden,

 

dit is mijn eerste verslagje, en het is eigenlijk maar een half, want ik ben pas beginnen te fotograferen bij het begin van de bloei (ja, onbegrijpelijk hé :lol: )

Ik woon in centraal Portugal, waar er geen gebrek is aan zon, dus ik heb het dit jaar een keertje buiten geprobeerd.

Ik heb een Blue Berries van Black label in een kuipje met 50L lightmix erin van de lokale growshop (jaaa, da hebben we hier ook!)

Daar heb ik tijdens de groei verder niks bijgedaan en dat plantje is beginnen groeien, nog nooit gezien! (binnen dan toch.) Ik heb ze uiteindelijk getopt, want ik begon te vrezen voor de buren.

 

Ze is nu net in bloei sinds een goeie twee weken, en ik geef ze Bio-Bloom en Top-Max van Bio-Bizz, op aanraden van de lokale growshop eigenaar.

Gaat vrij goed, drinkt elke dag 6-7L, maar sommige bladeren worden geel en vallen af, en de puntjes/randjes van de meeste blaadjes zien er wat verbrand uit.

 

Ik heb niks van PH/EC meetapparaten, en dat ga ik me voor dit ene plantje dit jaar ook niet meer aanschaffen. Voor de volgende kweek zéker wel, maar nu zal ik het dus "op het zicht" moeten doen.

Als iemand een idee heeft wat er mis kan zijn met de dame in kwestie, laat maar weten!

 

gallery_27365_10712_780455.jpg

 

gallery_27365_10712_18471.jpg

 

gallery_27365_10712_512445.jpg

 

gallery_27365_10712_274720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat je teveel voeding geeft, de bladeren krullen omhoog en je punten zijn verbrand..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plantje heb je daar!

hoe hoog is die?

 

en een grownschop in portugal :lol:

 

maar een wietplant kweeken mag niet......? :lol:

 

en idd zonde van de geele bladeren

 

nachtdamp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030: Zo met pot en al is-ie net geen 1.90, een goeie 1.60 dus, denk ik. Dat van die overvoeding kan wel eens zijn, want het is begonnen toen ik met de voeding begonnen ben. ik heb nu al 2 dagen niks bijgegeven, en ik ga zeker nog een paar dagen wachten. Zouden de puntjes nog herstellen, of zijn deze niet meer te redden? Op de verpakking van de voeding staat 2.5-5ml/L water, heb al meer gelezen dat hun richtwaarden overdreven zijn.

 

@nachtdamp: De growshop waar ik ga noemt "Loja Da Maria" (Maria's winkel :lol:) en er zijn er 4 van deze keten in Portugal. Het is een klein winkeltje, maar ze hebben er alles wat je in NL hebt. Het valt alleen op dat het allemaal wat kleinschaliger is. dus geen luchtfilters die je met 3 man moet dragen :lol:

Zover ik weet is het inderdaad illegaal om te kweken, maar de politie ziet het door de vingers, zolang er geen handel mee gemoeid is. Ik ben nog niemand tegen gekomen die in de problemen is gekomen met wiet, en ik heb toch een hele hoop (Portugese) vrienden die blowen. Velen daarvan hebben thuis wel één of twee plantjes staan.

 

Até logo!

Edited by riddler69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boa tarde Riddles69,

 

Als je het aan mij vraagt blowen bijna alle portugezen, laatst naar een festival in Sines geweest, nog nooit zo veel mensen bij elkaar synchroon zien rollen en roken! De richtlijn voor het geven van voeding is meestal om te beginnen iets van 1/2 dosis van de op de verpakking aangegeven dosis, en ook niet elke waterbeurt.. Verbrande punten herstellen niet meer, gele bladeren kunnen soms wel weer groen worden.. Als alles goed gaat kan je wel keiharde vette toppen kweken onder de zon hier!

 

Gr PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond,

 

Heb een weekje alleen water gegeven, en ben nu terug 4 dagen bezig met 2ml/L biobloom en 1ml/L topmax. De plant lijkt het goed te doen en is aardig aan het bloeien.

Hier en daar worden er (oudere) bladeren geel en sterven af, maar het zijn enkelingen. zal ook wel iets met de bodem te maken hebben vermoed ik, maar ik ga er verder niks aan doen, veel langer dan drie weken heeft-ie denk ik niet meer te gaan.

 

gallery_27365_10712_416884.jpg

 

gallery_27365_10712_296145.jpg

 

gallery_27365_10712_731738.jpg

 

gallery_27365_10712_158103.jpg

 

gallery_27365_10712_255393.jpg

 

gallery_27365_10712_492742.jpg

 

gallery_27365_10712_209540.jpg

 

en nog één voor het slapengaan:

 

gallery_27365_10712_364071.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELP!

 

Gisteren heb ik toevallig een plek grijze schimmel ontdekt, in het midden van de stam, ongeveer een centimeter of drie groot!! :lol:

Is dit stamrot? Daar heb ik hier en daar al eens over horen spreken, en dat het te behandelen is met bruine zeep.

Ik heb de plek schoongemaakt, maar bruine zeep, dat hebben ze hier in Portugal natuurlijk weer niet...

Is er iets anders waar ik dit mee kan behandelen? en is het eigenlijk bedreigend voor de plant? (de stamrot).

 

Ik hoop dat ze het nog uithoudt tot ze uitgebloeid is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruine zeep? het was toch groene?

Dettol helpt ook

 

Als je te lang wacht dan zal je plant op dat punt breken en alles erboven sterft af

 

suc6 ermee

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dettol kun je het beste wel iets verdunnen voordat je het over je hele stam smeert want onverdunt tast het je stammetje aan!

Ontsmetten met waterstofperoxide 3% kun je ook doen.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Riddler!

 

Ziet er goed uit, mooie grote plant.

Hoezo denk je dat ze over 3 weken wel klaar is?

Ziet eruit dat ze nog wel wat langer nodig heeft om af te kunnen rijpen.

In ieder geval veel succes nog en goed weer gewenst!

 

Groeten BoboJonko :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ondertussen de geïnfecteerde plekken schoongemaakt en pleisterspray op gedaan. Ik hoop dat ze het allemaal overleeft..

Is het nodig om heel de stam te ontsmetten? Dettol spray heb ik hier nog wel ergens liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niet heel de stam, alleen de stukken waar rot in zit wegsnijden en desinfecteren. Vervolgens kun je de boel afdichten met bayer magnicur maar pleisterspray voldoet ook.

Succes met de laatste loodjes!

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

he riddler succes met de kweek, maaruh een vraagje : stuur ff wat zon deze kant op, krijg jij van ons het overtollige water :lol:

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen!

 

Je kweek ziet er goed uit, helaas van de stamrot! Hoe is het daar mee ?

 

Maar leuke growshop daarzo, die je een bio lijn aanraad! Die mogen hier in NL ook wel komen...

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stamrot is blijkbaar oppervlakkig gebleven, en is twee weken na de behandeling niet meer teruggekomen. De plant heeft er wel danig onder geleden en is een hoop bladeren kwijt. Ook heb ik hier en daar het begin van toprot vastgesteld. Ik denk dat ze misschien nog wel 2 weken verder zou kunnen, maar ik wil het niet riskeren, dus vandaag gaat ze om. Ik zal nog even wat foto's maken van de plant in "terminale toestand", en dan denk ik dat het best is dat ik ze uit haar lijden verlos ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de laatste foto's, getrokken in de lekker warme namiddagzon. De laatste twee nachten heeft het (na anderhalve maand) nog eens geregend en ik zie nu dat de stamrot aan het terugkomen is. Wat een schade ook aan de stam...

 

gallery_27365_10712_214366.jpg

 

gallery_27365_10712_101147.jpg

 

gallery_27365_10712_185220.jpg

 

gallery_27365_10712_59863.jpg

 

gallery_27365_10712_542250.jpg

 

gallery_27365_10712_123013.jpg

 

Niet schrikken, komt-ie:

 

gallery_27365_10712_35406.jpg

 

En dit ziet er ook niet best uit, gelukkig alleen vastgesteld bij 2 kleinere topjes.

 

gallery_27365_10712_445097.jpg

 

gallery_27365_10712_386392.jpg

 

Misschien mag ze nog wat hebben, maar er zit toch redelijk wat aan, ondanks alle "medische" problemen. Ik ben best tevreden (maar ik ben dan ook een geboren optimist ;) ), hier kom ik vlot de winter mee door!

Volgende keer ga ik ze wat beter in de gaten houden, en ook de bodemgesteldheid wat beter controleren. (overvoeding...)

 

Zo, de schaar erin! Ik ben benieuwd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot wegknippen! Goed wegknippen en liever teveel dan te weinig, maar pas op dat je de schimmelsporen niet verspreidt.

Voor de rest ziet het er goed uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussenstand: de dikke toppen zijn geknipt, nu nog een hele berg klein spul... ;)

ik moet waarschijnlijk na het drogen hier en daar nog wat bijknippen, maar ik ga het nu zo laten indrogen.

hier ga ik zeeker de winter mee doorkomen, en waarschijnlijk volgende zomer ook, want ik hou het lekker zelf :specool .

 

gallery_27365_10712_279830.jpg

1.5l fles er naast als referentie :spliff:

 

zo, even een biertje halen, snel wat eten en dan vortmachen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...