Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

frnz..

5xWhiteWidow, 5xBlueMystic Fem. in DS100

Recommended Posts

Hallo volgers en passanten,

hier weer een kleine update vandaag, 12 dagen na het planten van het zaad:

de meisjes gaan best hard nu, enkele achterkomertjes halen hun schade wat in, hier wat fotootjes van gisteren voor de lamp aanging:

 

gallery_7520_10667_287596.jpg

 

de achterste rij zijn de WW, de voorste 4 zijn de BM.

enkel 1 BM met wat mongolig gekrulde bladeren rechtsvoor..zou dit de warmte zijn? (soms eens een piek van 34°C) de rest lijkt er weinig last van te hebben.

 

gallery_7520_10667_114704.jpg

 

de plantjes krijgen momenteel nog altijd afgezuurd water met kleine hoeveelheden terra-vega en rhizotonic.

 

gallery_7520_10667_385757.jpg

 

van de stekken neem ik straks nog een deftige foto, daar sommige bladeren van die stekken beginnen te vergelen

:lol: foto's deze middag zullen meer inzicht scheppen.

meningen en suggesties welkom

 

grtz..frnz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees nergens dat je hebt afgezuurt bij het stekken maken

rhizotonic doet de ph stijgen, dus het is heel normaal dat je stekken geel worden...

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik lees nergens dat je hebt afgezuurt bij het stekken maken

rhizotonic doet de ph stijgen, dus het is heel normaal dat je stekken geel worden...

 

BB

 

@blackbut: voor het weken van de pluggen heb ik niet afgezuurd, als ik de stekken besproei wissel ik af met gewoon leidingwater, en afgezuurd voedingswater, dus de oorzaak zou het niet-afgezuurd leidingwater kunnen zijn..

hier een foto:

gallery_7520_10667_290457.jpg

 

zou dit nefast zijn voor de stekken?

 

hier nog een overzichtje van het zaad:

gallery_7520_10667_21877.jpg

 

let op de groene laag op de aarde die er gekomen is door vanboven water te geven..is dit normaal?

Sommige wijfjes vertonen ook paarse stengeltjes, ik geef nog ietwat een minimum aanbevolen hoeveelheid voeding,

deze zal ik wat opdrijven en kijken hoe ze reageren. Ik geef ook nog rhizotonic mee, het schema zegt maar de eerste week meegeven, maar ik denk dat ze wel nog wat kunnen gebruiken.

Meningen of suggesties welkom :lol:

 

voor de rest blijven ze lekker laag:

gallery_7520_10667_211205.jpg

 

hier een foto (voor de volgers) van het plantje met de verbrande puntjes, blijft wat mongolig, maar dat zal de warmte geweest zijn zeker? (soms eens 34° geweest)

gallery_7520_10667_244256.jpg

 

ik laat ze nog een klein weekje groeien voor ik ze in 12l potten zet.

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk :lol:

 

water ph 5.0-pleur de pluggen der in voor minimum 2u

water + een beetje wortelstimulator op ph 6.0 aanmaken

nijp de pluggen uit

gooi ze in de ph 6.0

stekken snijden en gebruiken..... tataaa

 

staat hier allemaal vermeld op het forum-beter zoeken de volgende keer :lol:

ps: een nette tent heb je wel en dat is een pluspunt tegen alle

beestjes die we NIET op bezoek willen krijgen

succes verder

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke plantje's..... :lol:

Als je de ruimte hebt onder je lamp zou ik ze wel nu overpotten,

vinden ze veel leuker dan dit krappe stulpje......

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx blackbut & stikkie..

 

Als je de ruimte hebt onder je lamp zou ik ze wel nu overpotten,

vinden ze veel leuker dan dit krappe stulpje......

Mvg stikkie

 

zal ik doen..nog ff langs de GS eerstdaags om wat extra aarde..kheb maar 50l meer..

dan kunnen ze zich idd helemaal ontplooien :lol:

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben beniewd frnz

ik zie de fotos later wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voila,

 

Net een handvol tuincentra afgeschuimd, op zoek naar de resterende artikelen voor het verpotten straks..

Ik was van plan een mengeling te maken van 2/3 grond en 1/3 cocos, of indien ik die niet vond, 1/3 perliet.

cocos en perliet leken hier 'dingen die ze wel nog gehad hebben, maarreuh..'

dus zal ik noodgedwongen volledig aarde (DCM potgrond, 100dagen voorbemest) moeten gebruiken. Ik heb wel hydrokorrels voor de bodem en een handvol in de aarde, en heb ook waterkristallen mee (eveneens DCM) waarvan enkele grammen in de potten vermengd worden.

 

Iemand ervaring met het gebruiken van die waterkristallen? (Deze houden water en voeding op en geven die geleidelijk terug af..)

 

Hoeveel hydrokorrels zou ik best mengen met de aarde? (?L/10L)

 

oja..de 5 WW's komen in 12L potten

de 4 BM's in 9L potten

 

Groensels, frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo WF'ers..

Na een uurtje verpotten en een uurtje kuisen (wat is dat toch altijd een zooi) staan de dames in hun nieuwe potten :verrygood

klaar om hopelijk een dichtbegroeid bosje te vormen.

de ronde potten de BM en de vierkante zijn de WW:

gallery_7520_10667_1411.jpg

 

de lamp hangt momenteel op 50cm, lager gaat-ie niet..maar das bevredigend.

 

gallery_7520_10667_125745.jpg

 

als medium heb ik nu 50% canna terra potgrond, 50% DCM potgrond, 15g/10L aarde van die waterkristallen en wat hydrokorrels gebruikt, en wat hydrokorrels onderaan daar ik bovenaan zal water geven.

Ik zal nog een minimum van voeding meegeven en zien hoe ze erop reageren, om zo wat mn medium te kunnen inschatten...

suggesties en commentaren welkom!

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gedaan dat mengen, die waterkristallen hoeft echt niet de volgende keer

NIET VOEDEN-geen voeding geven voor zeker 1 maand; enkel water

DCM is goed voorbemest

 

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BB: thx voor je reply..vanaf morgen enkel afgezuurd water dan :verrygood

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meiden zijn nog klein

niet te veel wateren in het begin

laat de wortels maar goed zoeken in hun aarde

1x nat maken en 4 of 5 dagen niks, zo krijg je een goede wortelkluit

goede wortels-sterke plant :verrygood

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Forumers,

 

vandaag weer een nieuwe dag.

Gisteren de wijfjes hun potjes ff opgehoffen en die waren nog redelijk zwaar (dus nat), maar toch wat afgezuurd water gegeven (sorry BB :verrygood ) omdat de toplaag zo'n 2-3cm kurkdroog was..vandaag mss ff wat zoeken om die uitdroging tegen te gaan.

Voor de rest zijn er twee BM's die echt zéér blij zijn met hun nieuwe behuizing->veel nieuw groen

Eén van die BM's (die met de mongolige bladeren)blijft zowat een genetisch sukkelaartje, vanmiddag een foto om wat meer duidelijkheid te scheppen.

De 5 WW doen het ook goed, wel minder explosief dan de BM's

 

Nog steeds vertonen de meisjes hier en daar paarse steeltjes, de één wat meer dan de ander..

Laat ik deze nog even op plooi komen, of schreeuwen ze om hulp?

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

groene middag iedereen,

 

hier een paar verse foto's:

 

Het mongole BMje dat een achterstallig blad heeft:

 

gallery_7520_10667_100613.jpg

 

hier een BM die ervoor gaat:

 

gallery_7520_10667_60757.jpg

 

een algemeen overzicht, vanmiddag voor de lamp aanging:

 

gallery_7520_10667_59444.jpg

 

voor de geinteresseerden (hoe schrijf je dat nu weer :D ) een fotootje van de elektriche zijde van het verhaal:

 

gallery_7520_10667_213527.jpg

 

er is een kleint 10cm tussen de VSA en het hout, zodat wat lucht kan passeren, en ik richt er mn uitblaas op waardoor die helemaal niet zo warm krijgt.

Voorlopig nog geen relaiskastje, daar zal ik me zeker nog in verdiepen. Voorlopig nog geen problemen gehad met de tijdsschakelklokken :verrygood maar juichen doe je best nooit hard.

als alles al netjes ligt en je geen stopcontacten in je tent hebt is het toch al aardig veilig denk ik. (ook gebruik ik maar 1x400W)

 

om aan de vlugge uitdroging van de aarde iets te doen heb ik dan maar een laagje perliet op de top gelegd:

 

gallery_7520_10667_66639.jpg

 

hopelijk helpt dit wat, naar mijn bescheiden WF-opleiding en gevoel kan dit geen kwaad, hè? :D

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze maar eens minder water, zodat ze recht gaan staan ipv hangen, dan weet ongeveer hoe nat en zwaar het moet zijn.

Ga er maar vanuit dat plantjes van die grote niet veel meer dan 100ml drinken per dag + uitdroging aarde.

Lamp verderweg verhekpt uitdroging, of van die bladen folie erover lees ik hier vaker. Volgens mij kun je bij zaden best hoger zitten met je lamp, die hebben toch veel groeikracht.

 

Die stekken staan ook gewoon zonder zuustof, te nat dus. Stekaarde is perfecte vochtigheid, daar hoef je geen water aan toe te voegen, zeker niet om stekken te maken, bij ontkiemen zaden kun je wat extra water toevoegen.

Meet die vochtigheid en je weet wat he moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig nog geen relaiskastje, daar zal ik me zeker nog in verdiepen. Voorlopig nog geen problemen gehad met de tijdsschakelklokken maar juichen doe je best nooit hard.

 

 

:verrygood Totdat je klokkie het begeeft en vastbakt en de lamp 24 uur aanblijft ipv 12 of 18. Ga je d'r maar eens in verdiepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo iedereen,

 

vandaag niet veel te melden, buiten het feit dat de laag perliet zn werk doet: de aarde blijft mooi vochtig.

De dames groeien lekker door, mss nog een weekje 18/6 en dan de bloei in maar dat zien we dan wel.. :verrygood

Wel nog steeds paarsachtige stengeltjes...zou ik toch wat meegeven met het water?

Morgen wat foto's..

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Hier een kleine foto-update..spijtig genoeg na het aangaan van de lamp, maar ik heb mijn best gedaan :verrygood

 

gallery_7520_10667_205117.jpg

 

Vandaag terug water gegeven..de potten stonden na 3 dagen redelijk droog.. zo'n 300ml per pot afgezuurd water met de aanbevolen dosis cannazym.

 

Hier het mongoloide BMje naast één van haar zussen:

 

gallery_7520_10667_259802.jpg

 

Alles gaat goed zou ik zeggen, kheb zelfs de indruk dat de paarse steeltjes verminderen..

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen ochtendmensen..

 

gisteren de benodigdheden aangeschaft om mn relaisschakeling te maken :lol:

 

-relais (merk schrack) 2NO 20Amp.

-automatische zekering 10Amp

-kabel 2,5mm²

-zekeringskastje om dat alles netjes in kwijt te kunnen

 

enkele opbouwstopcontacten moet ik nog halen, en dan kan het knutselen beginnen..

 

Grtz..frans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag iedereen,

 

na een middagje knutselen is het schakelbordje klaar:

 

gallery_7520_10667_270478.jpg

 

dit is de eerste keer dat ik dit doe, maar alles werkt perfect..alles (incl kap) geaard, in 2,5mm² vaste kabel behalve de sturing van het relais is 1,5mm². De zwarte kabel is een flexibele die naar de lamp gaat. Wat ga ik lekker slapen vannacht :huh:

 

Dan naar het plantaardig aspect van de zaak na 23 dagen groei:

 

gallery_7520_10667_165482.jpg

 

hier de hoogste dame (WW) :

 

gallery_7520_10667_216396.jpg

 

de rest heeft wel (vind ik toch) korte internodes :D :

 

gallery_7520_10667_56495.jpg

 

van de BM's schieten de zijtakjes de lucht in..van 2 BM's zijn die gelijk aan het lopen met de hoofdscheut:

 

gallery_7520_10667_299959.jpg

 

Ik denk dat ik nog enkele dagen wacht om op 12/12 te schakelen..dan zullen de dames er wel klaar voor zijn denk ik..

opmerkingen? suggesties? kritieken of lovende woorden? :lol:

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit allemaal, maar zoals ik uit de foto van de elektra opmaak heb je geen relais in gebruik. Ben je niet bang dat je tijdklok blijft kleven en dus continu aan zal blijven?

Groetend Grow2blow

 

Sorry, ik had beter even wat verder kunnen lezen. Heb je goed aangepakt met je schakelbord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zo dat is hard gegaan frnz :huh:

de plantjes hebben het heelemaal naar hun zin in je tentje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx jongens!

 

@GTB: er zit idd een relaistje naast de zekering in het kastje. :lol: geeft niet hoor..kheb soms ook wat vermoeide ogen zodat ik ook niet àlles lees :huh:

 

@Locc: voorlopig gaan ze idd goed..sinds ze overgepot zijn geef ik ze maar heeeel weinig water (1x om de 4-5 dagen), geen meststoffen of zo..

eens ze bloeien zullen ze wel veel meer drinken :rofl en krijgen ze ook wat stimulators terug mee.

 

I hope I'm not just lucky :D

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een kleine foto-update:

 

vandaag zijn de dames op 12/12 gegaan..

 

gallery_7520_10667_337690.jpg

 

gallery_7520_10667_23313.jpg

 

gallery_7520_10667_60446.jpg

 

vanavond krijgen ze nog een waterbeurt, en zal ik eens gaan denken hoe ik de bloeivoeding zal aanpakken..

 

suggesties of commentaren welkom :lol:

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi gezond uit...!!!

Word ook lekker vol als het zo doorgaat, dat belooft wat voor de bloei.... :lol:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...