Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mdvtje

drogen van toppen

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

'k Heb al veel van dit forum afgeschuimd maar nog niet echt een antwoord gevonden.

'k Vroeg mij af of je toppen kon drogen tussen een telefoonboek of dergelijke. Ok, de structuur zal dan waarschijnlijk op niets meer lijken.

'k Herrinner me dat'k deze techniek in mijn jonge jaren gebruikte om bladeren van bomen te drogen tongue.gif

 

Ook merkte ik volgend toestel op: http://en.wikipedia.org/wiki/Food_dehydrator. Intressant voor onze hobby?

 

mdvtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig weet wel dat ik in mijn jongere jaren ....de guerillaware in oude kranten droogte op de zolder van mijn oma ....werkte wel altijd B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :lol: ja zeker .. Heeft ook niet lang geduurd voor dat ik op het matje van mijn ouders stond!

Maar moet je er wel bij zeggen, ik wist toen ook nog niet dat er verschil was tussen mannetjes en vrouwtjes B) alles ging in de oude krant....Anyway stinken deden ze zoiezo

 

deaal is om wiet vacuüm in te sealen, en uiteraard met een lage druk. Leg de zakken daarna in het donker weg en in principe gaat het 'gigalang' mee.

 

Grtz para

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als u de wiet hangt te drogen leeft de plant nog en die maakt dan suikers aan. Dit geeft de lekkere smaak aan wiet. Tussen een telefoonboek zou ik dus echt niet doen! De wiet zal niet normaal kunnen drogen, dus je kunt nog schimmels of toprot krijgen ook! Heel de structuur van de wiet wordt ook verpest.

 

Het is de bedoeling dat de wiettoppen zo traag mogelijk drogen, anders krijg je kwaliteitsverlies, minder thc enz. Dus ik denk niet dat die dehydrator een goed idee is!

Het beste is om een lijn te spannen in een droge kamer en heel de plant of grote takken aan die lijn(en) te hangen, nadat je de grote bladeren hebt weg geknipt. (je kan ook de kleine al knippen, dit is naar eigen keuze)

Ervoor zorgen dat de toppen niet tegen elkaar hangen, want dit geeft weer meer kans op toprot of schimmels.

Ook zorgen voor goede ventilatie. Ook uitkijken dat de luchtvochtigheid niet te hoog is in die kamer!

Normaal is je oogst klaar na 2 weken. Kan iets eerder zijn, gewoon ff controleren door takje te breken, als die knakt is de top droog, als die buigt nog ff wachten.

 

De wiet kan je idd vacuüm verpakken als die mooi droog is. Als je wilt dat je wiet er nog wat fatsoenelijk uitziet, zou ik deze licht vacuüm trekken. Dit kan je het best doen met plastic om voedsel in te koken, deze hebben een zuurstofbarriére. U doet de wiet in de zak en sealt die toe. Liefst eentje die een dikke las in het plastic smelt! Een hoekje afsnijden van de zak, deze licht vacuüm zuigen met de mond en het hoekje strak trekken en toe sealen.

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...