Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kannabis

Buitenkweek 5 ppp's

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Vorig jaar binnen wat ervaring opgedaan met haze uit zaad en deze onder T5 tl (111 lumen/watt) opgekweekt en afgebloeid op tl plus 70w CDM-T.

De afzuiging van het woonhuis aangesloten op de zolder (zo de kamer op onderdruk gehouden) met BAC gevoed (groei, bloei PK Booster. Een oscillerende ventilator in de kamer voor de steeltjes en luchtmenging. Hele beperkte opbrengst (net 50 gr , maar was prima te vaporizen). Ik durfde nog niet met grote lampen aan de gang ivm huurhuis.

 

 

Nu heb ik 5 PPP's uit stekjes in 11liter potten buitenstaan, ze groeien mooi maar blijven naar mijn idee wat klein. Ik denk dat het komt omdat de pot ze beperkt.

 

Het is natuurlijk mooi weer geweest de afgelopen tijd en zie ze nu dan ook stagneren door de regen en bewolking. Is het zinvol om ze extra licht te geven (lamp buiten ophangen of zo).

 

Eergisteren opeens de schrik om mijn hart, alle blaadjes slap en hier en daar een geel blad (paniek in de tent !) later viel me ook op dat de nerven van de groene blaadjes geel worden.

 

 

meteen een PH en een EC meter gekocht om te analyseren, het volgende heb ik gemeten:

 

Leidingwater:

 

PH 8.0 en de EC 0,8 (moet de EC van leidingwater niet 0,0 zijn ?)

 

 

Monster plantaarde (gat in de pot gemaakt en uit het midden met een elektrabuis een monstergenomen, aangelengd met 50% water en 15 min laten staan).

 

PH 5,8 en de EC 0,9

 

 

Aan de hand van deze waarden even flink voeding gegeven en nu maar hopen dat ze weer bij trekken.

 

 

 

 

De volgende vragen zitten nog in mijn hoofd:

 

- Als de EC van leidingwater 0,0 moet zijn is mijn meter niet goed en is de EC van de grond dus nog veel lager.

 

- waarom worden bladeren geel, is dat gebrek aan licht, voeding of beide ?

 

- ben gestart op universele potgrond, kan deze na 6 weken uitgeput zijn en moet ik meer voeden ? (klopt dan niet met het BAC groei schema)

 

- heb geen schimmels toegevoegd, is dat essentieel of kan het ook zonder ?

 

 

 

Foto's volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag....

 

Ec van kraan water is niet nul zit ook kalk etc. In en is ook voeding.......

Denk dat door de kleine pot icm de verkeerde aarde je de aarde uitgeput hebt.....

Maar niet in 1 keer een volle dosis voedig geven, goed opbouwen is belangerijk

En schimmels werken erg goed maar zijn niet verplicht...(wel een groot verschil helemaal omdat je bio kweekt)

 

Foto's zeggen meer als duizend woorden

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Allemaal,

 

Bedankt voor de reacties !!!

 

Ik heb nog eens goed naar de grijze vlekjes op de bladeren gekeken en met mijn usb microscoop wat plaatjes gemaakt. Het lijkt op meeldauw of zoiets. zijn er mensen die dit beeld herkennen

 

gallery_23447_10578_1309901.jpg

 

 

gallery_23447_10578_244560.jpg

 

Vanavond een oplossing van 1/10 magere melk/water op de plantjes gespoten, het schijnt dat dit goed werkt tegen meeldauw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag....

 

Ik heb je pb ontvangen maar met zulke usb pic's komen de reacties vanzelf, erg mooi hoor

Alleen om voor ons duidelijk te laten zien wat er op je blad zit,

Kan je beter een normale foto van je probleem blad maken..

Je plant heeft alleen wel echt voeding nodig, wel rustig opbouwen niet gelijk de max geven....

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
is inderdaad meeldauw

 

 

Heb vandaag voor de tweede maal met melkoplossing gespoten, en het wordt minder. Alleen werkt het weer niet mee, weinig zon en regen. plantjes groeien niet erg zo.

 

 

later!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik begin het eindelijk te winnen van de meeldauw, de truuk is om een aantal dagen achter elkaar te sprayen met een oplossing van melk en water. Ik begon met 1 op 5 met mageremelk en zit nu op 1 op 3 met halfvolle melk.

 

Ik ben er nog niet precies achter waarom dit werkt, ik had ergens gelezen dat in de melk enzymen zitten die de schimmel doden. Maar het laatste wat ik las was dat halfvolle melk een laagje over de bladeren legt waardoor de schimmel "stikt" en niet goed in het blad kan dringen.

 

Als iemand dit theoretisch kan onderbouwen dan hoor ik het graag.

 

In een grote pot gaat het vanzelf beter:

gallery_23447_10578_2698461.jpg

 

Is dit bloei toevallig????

gallery_23447_10578_106317.jpg

 

 

Slappe topjes!!!!

gallery_23447_10578_1508245.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lusten wel wat water zo te zien, en misschien ook wel voedingstoffen. Op watvoor grond staan ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is bloei! :lol: gefeliciteerd, het is een dochter. (wees daar zuinig op)

 

denk overigens dat wat water/voeding of een grotere pot goed zal doen, maar je kan hem ook wel wat bijknippen B)

 

eerst wel goed lezen he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabizznis

 

Ik geloof een Pure Power Plant klopt dit?

 

Grtz Bonethugs

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat is dan het verschil tussen pp en ppp ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...