Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

PF's querilla in de volkstuin

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Zoals een aantal van jullie weten heb ik een volkstuin o.a. voor het kweken van pepers.

Mijn achterbuurman op de volkstuin heb ik al een jaar of twee niet meer gezien. Het stuk grond wat hij heeft achter gelaten ziet er niet uit, geloof me één grote bende. Ooit stond er een soort schuurtje maar dat is vorig jaar afgefikt ...

Toen ik een tijdje geleden op de volkstuin was dacht ik .... in die bende kan ik ook wel een paar planten kwijt.

Een tijd terug ben ik dan ook begonnen Jack Herer zaden te ontkiemen . Ik had er nog een stuk of 15 liggen. Ontkiemen ho maar.

Van alles gedaan ... maar niet gelukt. Ook Djzusie heeft al het mogelijke gedaan .. helaas ook zonder succes.

Ja, en wat moet je dan .. wachten op 2011.. met het risico dat er weer een nieuwe huurder is gevonden. Of toch iets anders proberen.

Toch maar de volgende zaden gekocht.

 

gallery_21845_10528_1830191.jpg

 

Heb de zaden vaker gebruikt ( ook buiten). Bevielen goed.

 

Hier zijn ze boven gekomen ( 4 van de 5).

 

gallery_21845_10528_2262064.jpg

 

Achter dit hek komen ze te staan. De plastic kas rechts op de foto is voor mijn pepers.

gallery_21845_10528_252120.jpg

 

Nog een impressie van de plek.

 

gallery_21845_10528_267065.jpg

 

Ik weet dat ik laat ben en dat het geen geweldig grote planten meer zullen worden. Ach, maar ik heb een tent om me in de winter niet te hoeven "vervelen", maar ik vind buiten kweken het leukste.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldig :smoke ...guerilla bij de buurman :blink:

 

succes :wave:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb die zelfde zaden ook nog liggen;)

 

heb jij ze vandaag gepoot dan?:blink:

 

doe ik er ook 2

 

kijken wie de meeste krijgt buiten;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey peperfreak

mij niet inhalen met je BB he :blink:

hopelijk een leuke oogst makker

 

groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

DJP: denk niet dat ik je nog kan inhalen ... je loopt te ver vooruit op schema! Succes.

Boneroker: nee, ze staan al een week of twee ... maar kom gooi er nog twee in de grond. :blink:

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Naast deze Big Bang zaden had ik Arjan's Ultra Haze # 2 gekocht.

 

gallery_21845_10529_1512854.jpg

 

In eerste instantie voor in de tent op zolder.

Ze staan er leuk bij.

 

gallery_21845_10529_456153.jpg

 

Maar geloof me, ik ben een buitenkweker .. dus ik laat de Haze denk ik maar lekker buiten staan.

Zie ik ze lekker groeien .. elke dag kijken .. voelen .. een liedje zingen .. een blaadje optillen .. zitten er beestjes onder ? FF een touwtje .. want er komt zwaar weer aan.

Dus dit wordt een gecombineerd verslag .. querilla en outdoor. :blink:

Over een paar maanden gaan we maar weer iets doen in de tent .. micro/ fluo .. mag nog ff nadenken. :smoke

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker, met dit weertje staan ze maar al te graag buiten hoor :blink:

Frisse wind doet ze altijd goed (als die niet te hard is, hehe)

 

Nog veel succes, ik volg je

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

he leuk een liedje zingen voor je plantjes :blink: , ik kan niet zingen dus ik praat er gewoon tegen , helpt ook hoor :smoke worden ze blij van .

veel plezier met de kweek.

 

be good , pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je toch een guerilla gaat doen op zo' n onkruidberm :rofl

Wat onkruid meer of minder, ach wat maakt het ook uit :wave:

 

Ga je ook voor zaadjes of enkel voor de wiet ?

En hoe hoog zijn die brandnetels ongeveer ?

 

Hopelijk gaat deze kweek beter dan die zadenkweek met JH :smoke

 

Succes en ik volg je !

BioMan :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

@ Wakki: Ja, frisse wind altijd goed voor de panten. Maar laatst met die knetterharde wind ( veel bomen om hier in het oosten) was ik blij dat ik ze in de serre had gezet.

 

@ Pog mo thoin: Ja, ik trek ook geen volle zalen als ik begin te zingen. Mijnj geluk is gewoon dat die planten niet kunnen wegrennen ;)

 

@ Bioman: Ga enkel voor de wiet. Kan niet anders, heb alleen maar feminised zaden gekocht. De brandnetels staan ernstig hoog. Moet er eerst nog een stel wegtrekken. ( met 3 paar handschoenen over elkaar denk ik).

 

Hier nog een paar foto's.

De voorste rij is de Big Bang .... moeten nog eventjes voorgroeien. Met deze afmeting zijn ze nog steeds slakkenvoer.

 

gallery_21845_10528_1738259.jpg

 

En wie hebben we weer op bezoek gehad? De mineervlieg.. ( zie het linkse blad)

gallery_21845_10528_585652.jpg

 

Ach, en Opa krijgt zo af en toe een beetje hulp van de kleine bij het watergeven. ;)

 

gallery_21845_10528_315795.jpg

 

Binnenkort ga ik aan de slag op de volkstuin van de buurman. Dan volgen er nieuwe foto's.

Groetjes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

 

zijn toch weer leuke plantjes geworden, ben benieuwd wat ze gaan doen in de volle grond.

ik zou maar een beetje opschieten ermee, want anders gaan ze meteen in bloei over een paar weken.

 

leuk hulpje heb je voor het wateren, pas maar op over een tijdje helpt deze ook weer mee je voorraad op te roken. ;)

 

op naar de grote dames.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djzusie ;)

 

Zet ze over een week in de volkstuin van mijn buurman. Strooi wel veel slakkenkorrels .. en zet er wel een fles om.

Ja, ik heb een leuk hulpje .. echt een mooi manneke. Elke keer als hij komt moet ik mijn planten boven op de tafel zetten .. anders rukt hij ze uit de grond.

Ach, als hij gaat blowen .. is hij toch wel een jaar of 15 .. nu is hij 1.Djzusie .. Hoop echt dat ik dan nog mag kweken. Insallah!!

;) en groetjes ook aan jouw vrouw

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ach, als hij gaat blowen .. is hij toch wel een jaar of 15 .. nu is hij 1

 

Leuke foto!!! ;)

Ik krijg een spontane glimlach op mn gezicht!!!

 

Deze moet je bewaren en wanneer ie zijn eerste toeter begint te smoren moet je m de foto laten zien!! Kan ie gaan showen bij zijn vrienden, zo van " Kijk jongens ik kweek al 15 jaar!!!" B)

 

Zai jian!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghaha ;)

een geboren kwekertje B)

 

Mineervlieg ? Nog nooit van gehoord... zal eens gaan googlen

Hoe hoog gaan je plantjes nog worden denk je ?

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lion: ja, zal de foto voor hem bewaren, kan hij over een poos opscheppen bij z'n vrienden. ;)

@ Bioman: Mineervlieg, niet echt een ramp. Spint duizend keer erger ;) Ja, hoe hoog gaan de planten nog worden.

De Ultra Haze staan in 12 liter potten ... ik denk iets meer dan een meter.

De Big Bang zal niet veel hoger worden dan een centimeter of 70 denk ik. Was veel te laat ivm het mislukken van de JH zadenkweek.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pf

je krijgt in ieder geval aardige hulp

zeker voor de blaadjes onderaan je plant ;)

leer hem mss een beetje dieven

pas hier wel mee op als die t plezant gaat vinden ;)

 

groetjes DJP

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

Maar geloof me, ik ben een buitenkweker .. dus ik laat de Haze denk ik maar lekker buiten staan.

Zie ik ze lekker groeien .. elke dag kijken .. voelen .. een liedje zingen .. een blaadje optillen .. zitten er beestjes onder ? FF een touwtje .. want er komt zwaar weer aan.

 

 

Dit zijn zeker en paar zeer mooie zinnen die ook door mijn hart dansen ;)

k heb altijd een lig stoel naast mijn plantjes staat, voor rustgevende momenten met mijn plantjes B)

 

nice kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aba-o-wiri,

 

Ja, ik heb ook een tent boven op zolder, voor de "wintermaanden".

Maar ik vind buiten kweken echt veel leuker .. als ik buiten zit draai ik mijn stoel altijd wel zo dat ik naar de planten kan kijken.. dus ik ken jouw ligstoel gevoel!

Ach, zo'n tent ... je kunt de kont niet keren... geef met de hand water .. dus dat is altijd kutten met de planten achter in.

Ja, en om nu met de stoel voor de tent te gaan zitten met de ritssluiting open ... niet echt kicken ;)

Succes met de dingen waar je mee bezig bent.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg goed uit PF!

 

Ik kom hier zeker nog kijken.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vanmiddag was er niemand op de volkstuin, dus ik zag mijn kans schoon. Gaten maken voor de planten.. gelukt ... maar jee, heb nog last van de brandnetels.

Vanavond een poging gedaan de planten "weg te zetten". Helaas was mijn buurman op de tuin ... zag dat de ketting van zijn deur open was ... en ik zag de Volvo staan van een andere buurman.

Dus maar doorgereden. Maar de planten staan klaar .. morgen poging nummer 2 :)

Hier staan ze in twee plasticzakken:

 

gallery_21845_10528_1755916.jpg

 

Ja, dan maar wat anders gedaan. Had een relais besteld voor een schakelbord ... bedankt voor je link Djzusie.

 

Hier de opstart:

 

gallery_21845_10640_1572111.jpg

 

Na een poosje, het is toch zaterdagavond ... ff een biertje:

 

gallery_21845_10640_2156743.jpg

 

En het eindresultaat. Ja, allemaal een beetje scheef ... komt niet van het bier .. meer mijn onhandigheid. :P

 

gallery_21845_10640_60222.jpg

 

Morgen buiten maar even uitproberen .. als mijn vrouwtje niet in de buurt is. Ze heeft vanavond het gevoel met een technisch wonder getrouwd te zijn ... Dat laat ik graag zo :lol:

 

Nou ja, in ieder geval iets nuttigs gedaan voor straks weer kweken binnen.

Fijn weekend allemaal .. en mogelijk zijn er morgen foto's van het planten!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

HYoi,

 

Weer ff een update.

Zondag maar eens even het schakelbord getest ...... resultaat geslaagd voor mijn examen eenvoudige electronica ( leermateriaal Growguide electra en bijgestaan door mijn leraar Djzusie ... ( meer LOI .. leraar op afstand) :vape:

Hier ga ik mijn lamp boven mee schakelen. Overigens ben ik met iets anders bezig .. kan ik met dit relais ( 12A ) ook 4 lampen van 400 watt aansturen? Hoor het wel.

Hier een foto van de test:

 

gallery_21845_10528_986808.jpg

 

Vanmiddag dus naar de volkstuin samen met mijn vrouw .. bonen plukken, pepers plukken, water geven aan de kas. Toen iedereen weg was, ben ik snel naar huis gereden en de heb de BB opgehaald.

Eerst een paar foto's gemaakt van de inmiddels overwoekerde tuin.

De eerste foto:

 

gallery_21845_10528_1510149.jpg

 

Op de volgende foto is een compostton te zien die voor een groot gedeelte gesmolten is ( 2 jaar geleden is er brand geweest .. op deze tuin .. daarna de eigenaren niet weer gezien... afrekening uit het criminele circuit :lol: )

 

gallery_21845_10528_839192.jpg

 

Achter deze ton staat een plantje, mooi onttrokken aan het gezicht.

 

gallery_21845_10528_2365156.jpg

 

Ook tussen de rommel die is overgebleven na de brand kon ik een plantje kwijt.

 

gallery_21845_10528_305800.jpg

 

En ik had nog een andere plek gevonden. Voordat er commentaar komt .. ik heb mijn schoenen inmiddels verbrand. :) . Morgen toch maar ff terug, denk ik.

 

gallery_21845_10528_17634.jpg

 

Dan het laatste plantje

 

gallery_21845_10528_52145.jpg

 

Heb nog geen voeding gegeven. Weet dat er ooit veel mest op deze tuin is gekomen .. dus ben altijd voorzichtig de eerste weken met voeding geven na het verpotten. En de grond zag er mooi donker uit ... nee niet van de brand :P

 

Deze staan nu alleen achter het huis ( ultra haze).

 

gallery_21845_10528_1135577.jpg

 

Hou jullie op de hoogte!

 

Groetjes

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit, je plantjes :P

is wel te zien dat er niemand meer komt, anders was de zooi wel wat opgeruimt :)

worden de hazejes verduisterd? of bloeien ze uitzichzelf al?

zien er ook goed uit, alleen wel 1 achterblijvertje :lol:

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen PF! lekker brutaal :lol: gaat ze wel genoeg licht krijgen achter die ton?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

 

ik kan de aansluitingen wellsiwaar niet zien, maar je bent al bijna een electromonteur. :P

 

en als ik het goed heb zitten er 4 maak-contacten op het relais dus in theorie ken je hiermee 4 x een fase schakelen. Ik laat alleen de fase en ook de nul schakelen dus ik zou er maar 2 op kunnen zetten.

 

ik wil altijd graag zeker weten dat alles spanningsloos is, en als je niet weet welke draad de nul is, wat je niet weet als je ergens een stekker in het stopcontact doet, zou het mogelijk kunnen zijn dat je de nul uitschakeld en dus spanning op de niet geschakelde draad blijft staan.

 

waar je wel op moet letten is dat 4 lampen best een hoop stroom trekken, dus ik denk dat dit wel de limiet is als je een aparte groep gebruikt.

 

verder leuk op je volkstuin, en alles groeit nog best een paar weken door dus ze zullen niet erg groot worden, maar er kan vast wel wat leuks afkomen.

Verder leuk dat moeders nu ook mee wil tuinieren. :lol: al blijft het wellicht bij pepers en boontjes :)

 

Zijn er al bloeiverschijnselen?

 

succes ermee,

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...