Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

putkunker

de ultieme schijt samenstellen?

Recommended Posts

zoals ik in het sticky over budget kweken heb gelezen kan ej veel zelf bij elkaar sprokkelen heb ik ook gedaan ik het nu een combo van paardemest ,konijnenmest , houtas , kippenmest en brandnetel.

hier doen ze het goed op alleen is dus het enige wat ik nog mis voor de bloei de meeuwenmest nu had ik zelf een idee en wil daar graag eerst jullie mening over hebben.

het zou dus zo zijn dat de opnamen van bijvoorbeeld beenderenmeel etc lang duurt vanwege het verteeringsproces.

wat gebeurt er als je je hond nou eens een dag verwen met botten (beenderen) en vis krijg ik dan de ideale meststof die dag erna ervoor terug?

 

bvd sjonnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol je hond zijn schijt gebruiken;)

 

en dan ?

 

malen in de maaler;)

 

misschien kan het weet niet;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat meer te denken om het egowon op water te zetten en daarna 1 op 10 de gieter in.

vraag em vooral af of iemant ooit gehoort heeft van zoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan zelf ook op beenderen gaan knauwen en vis eten werkt ook goed, ken iemand die er zo vele kilo's per plant aftrekt...

echt gebeurd alleen geen foto's van

zo kan je je eigen voedingsmix maken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dit wou ik horen mooi man ik ga er morgen aan beginnen ik zal iig wat fotos maken ben niet vaak op internet maar dan kan ik aan het eind in ieder geval een reeks laten zien (verschil tussen de dames die het wel kregen en de dames die het niet kregen)

 

oja weet je of hij het eerst door water laat opnemen of gewoon de hale pot vol had gescheten en toen aarde derop plant erin:P :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet het goed laten drogen.. en 1 kopje per plantgat toevoegen zeer sterk spul dus :rolleyes:

het beste is om rechtstreeks in het gat te schijten en als je klaar bent er wat zand overheen doen met je handen..

laat het niet in contact met water komen want dan zijn de werkzame stoffen eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

canna toch.. wat doe je die arme jonge toch aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

knap ook wel dat et stom klinkt ik vroeg em alleen af waarom we schijt gebruiken waar we niet van weten wat het dier gegeten en dus verteert heeft en wat dus jou plant in gaat als je zelf bijvoorbeeld kan kiezen wat je hond eet en daarmee dus een totaal verteerde mest hebt van stoffen die je onder controle hebt

maar als je daar nie serieus op kan reageren .... reageer dan gewoon niet aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, hier dan een simpele gedachtegang.

 

zou het misschien niet zijn dat de voedingsmerken dierlijke mest zoals guano hebben uitgekozen JUIST omdat het werkt en de goede samenstelling heeft? :rolleyes: ze hebben echt niet gewoon zomaar een diersoort gekozen om daar de voeding op te baseren.

 

dus je doet moeilijk, mensen met veel meer geld en kennis hebben het werk al voor je gedaan en het zelfs in een handige fles gestopt!

 

waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ziet ernaar uit dat je zelf op een fiets zou gaan zitten om je lamp in je hokje te laten branden om te besparen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn vriendin kweekt lowrijders in n kasje voor de hobby die heeft sier duiven en gebruikt de mest daarvan.

zij doet t zo.

2 scheppen duive poep op 20 liter water.

roeren week laten staan door panty gieten 20 liter water erbij .

en gieten maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de reden dat ik in het sicky van budget kweken zat legt mischien al uit dat ik simpelweg geen geld heb om voeding te kopen vandaar mijn vraag...

 

ik kweek niet met lampen mijn zaad heb ik zelf ontworpen al mijn voeding zelf gemaakt grote potten komen van kenissen met tuincentra en mn aarde is 2 jaar gerijpte compost dus ik heb nul koste en dat vind ik dus ook leuk om zo te houden al is het maar onder het motto"waarom? omdat het kan!"

 

mijn vriendin kweekt lowrijders in n kasje voor de hobby die heeft sier duiven en gebruikt de mest daarvan.

zij doet t zo.

2 scheppen duive poep op 20 liter water.

roeren week laten staan door panty gieten 20 liter water erbij .

en gieten maar.

 

dat doe ik met kippen paarden en konijnen mest we hebben ook rijger nesten in de buurt weet iemant of dit een goede mest is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt goedkope tomaten voeding gebruike.

of helemaal gratis brand netel treksel.

brand netels verzamelen in n emmer water zeten 2 weken laten trekken.

zeven verdunnen klaar is klara.

t stinkt wel als de pest.

ps.

boeren kool hier mee besproeien helpt ook tegen kool vlinders en rupsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kunt goedkope tomaten voeding gebruike.

of helemaal gratis brand netel treksel.

brand netels verzamelen in n emmer water zeten 2 weken laten trekken.

zeven verdunnen klaar is klara.

t stinkt wel als de pest.

ps.

boeren kool hier mee besproeien helpt ook tegen kool vlinders en rupsen.

 

klopt we hebben ook een groetetuin waarbij we brandnetel gebruiken door middel van groenbemestingen zoals in mn eerste bericht gebruik ik het ook bij mij wietplanten plus nog wat natuurhout as

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt helemaal,die brandnetel gier is echt een stikstof booster.

wel 1 liter brandnetel gier op 10 liter water en dit enkel smorgens vroeg of savonds laat geven.

ik gebruik het ook af en toe maar niet te vaak want mn planten schieten echt de lucht in zo snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb nu meerdere mesten op een gieter gezet( die allemaal 1 op 10 moeten) en dat dat 1 op 10 mn andere gieter in en dan om de dag geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was een serieuze post hoor :rolleyes:

en hoezo weten we niet wat een dier heeft gegeten?

iemand geeft ze toch ook te eten :D

verder gebruik ik geen mest omdat ik bang ben om een schijtwietje te oogsten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu we toch op de bio tour zijn.

als je wilgen bladeren kneust en een week in n emmer water laat trekken heb je een prima wortel stimulator/booster. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu we toch op de bio tour zijn.

als je wilgen bladeren kneust en een week in n emmer water laat trekken heb je een prima wortel stimulator/booster. ;)

ja heb ik inderdaad gedaan :D ik kweek al jaren volgens deze biotips in combinatie met tips uit biologische landbouw boeken kom ej echt een heel eind ik gebruik in de groenttuin ook weer dingen die ik uit de wietkwekerij heb bijvoorbeeld het toppen van zonnebloemen :rolleyes: wel grappig om zo te experimenteren zonnebloemen heb ik vroeger ook gebruikt als zijnde test planten voor voeding omdat ze zo snel groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je echt top bio voeding wilt hebben moet je een berk aftappen.

dat doe je zo je neemt een grote berk boort er een gaatje in 5mm of zo hangt er een conserve blikje aan.

als i vol is wel ff een stop in de berk slaan anders bloed i dood.

mengen met 25 centiliter op een liter klaar.

1x per week mee geven of zo niet te vaak berkensap koel en donker bewaren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

guano mag al 6/7 jaar nietmeer worden gebruikt omdat t niet meer in de grotten mag worden verzameld.

dit omdat daardoor de vleermuizen colonies worden verstoort.

de mest dienu word gebruikt is van vliegendehonden dit is geen guano.

echte guano bat guano grot guano kost nu zeker 30a 40 euro de kilo als je t kan vinden dan nog ;)

bij palm kweker heb je nog kans maar in wiet voeding??? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke vet die wis ik nog nie gaak probere!

 

Aftappen van berkensap kan enkel rond de maand maart. Men heeft dan spijtig genoeg slechts enkele weken de tijd om dit natuurmiddel te verzamelen. De beste tijd is, waneer de temperatuur in de vroege voor-lente boven de acht graden komt..........

 

jammer

 

 

 

bron : http://home.scarlet.be/pedroalco/Kruiden/K...p_aftappen.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

nhaa voor volgend jaar dan gewoon paar blikies tappen klaar.

oh nog een tip als je last hebt van bladluis.

bladeren van de rode ribus vijn hakken echt fijn bijna pulp ff dag en nacht in water laten staan daar mee inspuiten wel beetje katte pis lucht mr t werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een pakkie shag laten weken en sproeien zou ook werke maja das dan weer beetje zonde:P

we hebben wel luis nu maar die vinden de zonnebloemen lekkerder dan mn dames die late ze met rust

Share this post


Link to post
Share on other sites

sicje s opgegroeid met datsoort mideltjes.

20 jaartrug hadden we geen wietforum bac humbolt growshops of die zooi :rolleyes: ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...