Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr666

Zand op wiet

Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn goede vriend jantje heeft vandaag 3 lowriders omgehakt. Deze stonden buiten en vervolgens kwam jantje erachter dat er nog best wel wat zand op de toppen en gekristalliseerde bladeren zaten. Na wat blazen en kloppen kreeg jantje het meeste er wel af, maar toch zat er nog wat op. Nu vroeg jantje zich af hoe andere growers hiermee omgaan? Gewoon laten zitten en mee roken, of is er nog een andere manier om dit te verwijderen. Ik dacht zelf aan een waterbad, maar jantje wist niet zeker of dit wel goed werkt. Btw jantje kweekt voor zichzelf, dus verkoopt ook geen wiet met zand (behalve aan jantje's vrienden) dus zo erg is het niet als er wat zand op zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zand schuurt in dit geval ook de longen. ;)

Groet.

PF

 

Die jantje toch, ik denk dat Mr666 echte naam Jantje is .. maar dan meer domme Jantje :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet weten ... :s

 

hoop niet dat je straks aan het glasblazen geraakt met al dat zand...en hitte .. in je jointje ..

 

maniski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat wanneer het gedroogt is, het er wat makkelijker afgaat.

Het smeltpunt van zand is 1700 graden, de rook uit een jointje een paar honderd.

Dat moet wel goed komen dus, hoewel het wel erg onprettig is bij het crushen en draaien:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit probleem heb ik ook met autoflowers, de toppen staan zo dicht bij de grond dat regen stukjes aarde enzo in de toppen werpt. Eenmaal droog een beetje schudden helpt, maar je krijgt het er niet volledig uit, idem met de lijkjes van beestjes die zich hebben opgehouden in je wiet. Volgens mij kan het ook geen kwaad een beetje te spoelen met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of watercuren?

 

Je kunt natuurlijk ook altijd de grond wat afdekken met wat zeil of de planten wat hogerop zetten ( als je ze niet in de volle grond hebt, wat ik betwijfel met AF).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik lage takjes heb, leg ik steeds een laagje hooi of stro op de grond op en rond de planten, zoals ze hier doen (deden) voor de aardbeien. Wel regelmatig vernieuwen of wat bijleggen, en je wiet blijft zandvrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...